söndag 7 februari 2016

Skyltat med nya namn



ÄNTLIGEN  dax igen för SKYLTSÖNDAG
Tack till Härliga BP som förvaltar denna härliga utmaning vidare.

Det finns så mycket tokiga konstiga skyltar i världen, men den här ggr blev funderingen på att
vi använder oss av fler och fler engelska ord i svenskan, 
vi skriver Swedish hockey league istället för elitserien och Final Sale istället för Slut Rea, 
Vi använder oss faktiskt av engelskan inom allt.
Så till dagens Skyltning... 
Nya NAMN på PLATSER
Men vad skulle våra städer / platser få för namn om vi bytte dom till Engelska ?
Såg det här på FB och  LAJKAT.SE och var bara tvungen att få er att gissa...
Så jag tog bort svenska namnen ovanför skyltarna
Kan du matcha namnen med rätt skylt ...?
En del översättningar sämre än dom andra men som jag skrattade, när jag försökte få dom här hemma att gissa vilken plats jag var på när jag läste dom engelska namnen..
Så vill du göra det svårare försök komma på platserna utan att titta på namnen i första sifferlistan ;)
Svaret hittar du längst ned ... fuska nu inte hur många rätt fick du ...
  1. NYNÄSHAMN
  2. SUNDBYBERG
  3. HÄRNÖSAND
  4. ÖREBRO
  5. FITTJA
  6. ÖRNSKÖLDSVIK
  7. VASAPARKEN
  8. HISINGEN
  9. NACKA
  10. BORLÄNGE
  11. KÖPENHAMN

A.
°°°°°°°°°°°°

B.

°°°°°°°°°°°°

C.
°°°°°°°°°°°°

D.
°°°°°°°°°°°°

E.
°°°°°°°°°°°°

F.
°°°°°°°°°°°°

G.
°°°°°°°°°°°°

H.
°°°°°°°°°°°°

I.
°°°°°°°°°°°°

J.
°°°°°°°°°°°°

K.
Var det lätt ??? 
Prova och läs dom engelska namnen för någon och be dom tala om var du befinner dig får du se ;) Inte alls lika enkelt hihi


Vi har en del SMARTA SAKER här hemma ;)
ok...GODA saker är smarta saker !!!?!

Och så har vi även ngt som INTE är för Girlie-Men
Men då måste dom väl gälla för mig som är en riktig
Boy-Woman
 eller som dom sa när jag var liten, hon är verkligen en Pojk-flicka ;)


Så till svaren.... 
  1. NYNÄSHAMN  -  K
  2. SUNDBYBERG  -  F
  3. HÄRNÖSAND  -  J
  4. ÖREBRO  -  E
  5. FITTJA  -  D
  6. ÖRNSKÖLDSVIK  -  H
  7. VASAPARKEN  -  A
  8. HISINGEN  -  B
  9. NACKA  -  C
  10. BORLÄNGE  -  G
  11. KÖPENHAMN  - I
PUSS & KRAM
från

14 kommentarer:

  1. Haha, jag hade alla rätt! Sånt där har jag gjort förr. Fast inte med såna bilder. Kul! Gillas.
    Små vita piller, kan det vara godsaker? Kanske mint "fåbraandedräkt"?
    Bra skyltat, ha en fortsatt skön söndag, lite sol här.
    Kluriga skylt-kramar ♥

    SvaraRadera
  2. Du är härlig :) rolig söndagssyssla för oss andra! Klarade allihop *stolt* ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sv: Klart jag finns på Goodreads :)

      Radera
  3. Vad roligt! Men visst är det trist att plocka in så mycket engelska i svenskan. Tycker att svenskan håller på at utarmas. Och lyssnar man på de som håller tal vid t.ex. Guldbaggegalan så kan man bli skrämd. Men jag är ju gammal...
    Jag klarade alla stadsskyltarna och fnittrade under tiden jag testade.
    Dina egna skyltar var bra! Instämmer helt i att goda saker ofta är snmarta saker och tvärtom-
    Och pojkflicka! Det har jag också varit...En sådan ask vore något att ta fram.
    Stor kram till dig du fina.

    SvaraRadera
  4. Roligt med lekar, hihi....nu var det ett tag sen jag "lekte".....jag är född i H-sand och pappa är från Ö-vik...hoppas söndagen varit/är bra hos er ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  5. Haha! Rolig idé med översättningarna :-)

    SvaraRadera
  6. Pussy yes och Buy a harbour var ju några bland de bästa :-)

    SvaraRadera
  7. Hahahaha:-))))))) Herregud sååååååå skoj! Nynäshamn, Fittja, Nacka och Köpenhamn fick jag rätt på. Resten klarade jag inte - oooops!
    Du är bara så bäst på att hitta på Skyltsöndagens roligaste skyltar.

    Å det tackar jag verkligen för liksom för länken:-)

    SvaraRadera
  8. Klarade alla utan hjälp! Riktigt rolig hjärngympa - tack för den raring ♥
    Hoppas du haft en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Woahaha helballt det här. Hur kul som helst det här och jag garvade stort idag. Bästa idag. Bra jobbat där så nu förlängde du livet på mig iaf. Ett gott skratt gör ju det.

    SvaraRadera
  10. Woahaha helballt det här. Hur kul som helst det här och jag garvade stort idag. Bästa idag. Bra jobbat där så nu förlängde du livet på mig iaf. Ett gott skratt gör ju det.

    SvaraRadera
  11. Hahaha många lustiga direkt översättningar blir det även här många gånger då jag inte kommer på det engelska ordet :D

    Ha en underbar söndag.

    Kram

    SvaraRadera
  12. Haha..dom engelska skyltarna är skitroliga. Sånt där man kan ha lite lättsamt på en aw med jobbarkompisarna. Jag skrattar.
    Ha en mysig söndag kväll, fina Sanna.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  13. Såg de där skyltarna på nätet, de är riktigt bra :) Och söta små burkar med mintgodisar.
    Hoppas du mår bättre nu. Själv tog jag en ny migräntablett för några timmar sen. Gått på tabletter sen i torsdags... Snart vänder det! Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne