onsdag 24 februari 2016

Uppgift nr 8, med Oves Glasögon

Så var det dax att redovisa ett nytt Uppgift i
nr 8

Att vara OVE för en dag, saker jag retar mig på....
Först tänkte jag gå ut på promenad för alltid finns det ngt man retar sig på, med hundskit och skräp folk inte har förmåga att kasta eller plocka upp..

Men redan innan var det en massa jag kom på mig själv att jag retade mig på....haha
så här får ni min lilla "film" med redovisning på saker som jag RETAR mig på
HÅLL I ER.... DET BLIR MYCKET...haha

När jag kom hem från Italien var det svårare än jag anat att få hjälp med ortoped, som läkaren i Italien bett mig gå till ....
Hur svårt ska det vara ???
Ringde VC som inte kunde hjälpa mig då dom endast kunde skicka remiss och jag skulle gå direkt...
Så Jag ringde 1177, Vårdguiden, berättade min historia om att läkaren sagt att det var ett ligament som gått av osv. osv. 
Fick en tid på Nacka Närakut, perfekt tänkte jag..

Kom dit krångla mig ur bilen och var tvungen att GÅ IN på akuten för att få ett parkeringstillstånd och sen ut till bilen igen, sånt här RETAR mig... 
Ska jag behöva ett parkeringstillstånd för att gå in på AKUTEN......

Satt och väntade (trots att jag fått bokad tid) hmmm
Så visar det sig efter jag berättat HELA historien igen, att dom kunde inte hjälpa mig dom hade inget som kunde fota mjukdelar.......
Bad mig åka till SÖS, trodde dom skämta... Vet ni vilken tid man får sitta där på em, kväll...

Nä vägra, åkte hem
 -ska ringa den där förbannade Vårdupplysningen.. hur kan dom boka på helt fel mottagning
Sur....

Inte blev det bättre med dessa förbannade VÄGSNIGLAR...
Som varje ggr man INTE kan köra om börjar sakta in, och när man kan, drar dom på 
det är Ove poliser det med....hmmm


För att sen komma hem och upptäcka, medans jag satt i KÖ till Vårdguiden
detta IDIOTISKA brev till min son, 
Jag trodde jag skulle gå upp i rök, sååå Arg/Sur/Bitter
Min Son hade fått en skadestånds begäran, 
för att vi polisanmält en bluff faktura min då 13-åriga son fått, 
vi hade inte tagit det vidare utan polisanmälde som dom flesta andra gjordes fått denna bluff faktura
Nu har samma person skickat detta PATETISKA brev...
SÅ Jävulskt TRÖTT på dessa jäva... Skitstövlar som gör dessa bedrägerier
läs så får ni er ett gott skratt  för jag vet att det inte går till på det här viset.. 
Tyvärr vet inte alla det enligt polis och betalar ändå...

Jaha det var bara att ringa Polisen igen, 
där dom säger att vi tar er samtal så fort som möjligt och att det var kö på ca 20 min
Kan dom inte kl????? satt mycket mycket längre efter 1 timme tog jag kort det var inga 20 min det inte ....Sånt RETAR mig enormt 
Säg INGEN tid ... då det inte går att hålla ....
hmmm.

Så morgon efter bar det iväg till SÖS, kl 8.30 var jag där.....
och kom hem kl 17.30...
Väntan RETAR mig....
och på den här tiden hann vi med två nya röntgen....
För det visade sig att det den Italienska läkaren tagit även på ben var helt värdelöst.....
(men har ett fint kort på min arm haha bittert skratt vill jag lova...)

nä det visade sig att leden är trasig då under arm är bruten vid leden på 2 ställen, så nu blir det operation, då det här är en viktig led och om den läker så här kommer jag inte kunna röra arm
HUR I HELV... KUNDE DOM MISSA DET????

Så jag Fick nytt gips och operation ska förberedas då jag har deff inopererad...
så förstå att den där OVE är rätt bitter..
och retar sig på ALLT just nu..

Det var ALLT jag orka rapportera med OVES Glasögon på för denna ggr
PS. är rätt SUR nu även utan OVE... haha
Stor 
Puss & Kram

21 kommentarer:

  1. Hmm...Vet inte vad jag ska "säga"
    /Kryis Kramar fina du ❤️

    SvaraRadera

  2. Nej men herregud Sanna, här blir man retat utan Oves glasögon. Finner inga ord och skriver bara tänk så det har blivit....
    Jag opererade min brutna arm för ett år sedan så jag vet ungefär vad du får gå igenom, jag bröt överarmen uppe vid leden....

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  3. Jisses säger jag bara!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nu lider jag med dig Sanna och jag blir både irriterad och arg! Det verkar inte riktigt klokt varken med lurendrejeribrevet, väntetider och så framför allt detta som nu blev med din brutna arm ... herregud vad du får gå igenom!
    Styrkekramar

    SvaraRadera
  5. Håller med de övriga...hur kan man missa...dom måste ha varit väldigt stressade eller, ?..men sånt får bara inte hända !....jag själv var hos sjukgymnasten igår och jag trodde jag skulle spricka av smärta när han knådade höft och lår...hördes säkert till väntrummet hur jag skrek, haha....smärtan kom tydligen inte av höftleden iaf...och det var skönt kan jag säga, men huden har växt ihop med bindväven under huden tyckte jag han sa...eller så var det något annat, hehe....idag har jag fullt med blåmärken på låret, haha...så kan det gå när man går till en sjukgymnast !!....men värken finns kvar i ryggslutet, det får jag nog leva med....för det har jag haft i 15 år...till och från...mer eller mindre.
    Sköt om dej nu raring !
    Kram

    SvaraRadera
  6. Puh jag blir trött och sur bara av att läsa om det... Så mycket elände på en gång. Bra att du nu får bra hjälp och håller tummarna att du får operationstid så fort som möjligt. Stor kram

    SvaraRadera
  7. Här hade de räckt med vanliga glasögon kan jag säga. Fy f*******n vilken dag och vilken miss av den italienska läkaren. Han borde kanske ha satsat på en karriär som tolk och inte läkare.

    Tycker väldigt synd om dig och hoppas innerligt att allt ordnar sig på bästa sätt nu och fort!

    PS. Å du lär definitivt vara tvåhänt efter den pärsen;-) DS.

    SvaraRadera
  8. Näe, fy'te ... jag säger då bara det, arma stackars dig!
    Förstår att du är sur och retlig både med och utan Ove-glasögon.
    Sköt om dig, men det gör du ju, kram ♥ ♥

    SvaraRadera
  9. Stackars dig.
    Riktigt illa måste du ha fallit - bra att det har kollat upp dig här hemma nu så att du får rätt behandling. Även om det tog på krafterna att komma till rätt ställe. Ta hand om dig! Kram

    SvaraRadera
  10. Åh, Sanna! Jag lider med dig! Vilket elände! Och så detta brev dessutom. Finns det inga gränser för hur tokigt saker kan bli. Man kan ju undra. Illa även utan Ove-glasögon. Väldigt illa!
    Väldigt trist med brevet till din son och hoppas nu och önskar att polisen kan göra något åt det.
    Och att sitta en hel dag på SÖS är ju inte direkt uppmuntrande, men förhoppningsvis ska du nu få rätt behandling för dina skador. Jag har också minne från italien med en bruten arm, som inte var bruten utan ledbanden var av...)
    MÅnga tankar och kramar till dig. Och din uthållighet har verkligen tänjts till bristningsgränsen.
    Kanske kan det bli en lugn dag i morgon. Hoppas!

    SvaraRadera
  11. Oj, oj, oj, vilket elände! Du har all rätt att vara irriterad! Hoppas nu att operationen går bra och att armen läker som den ska! Kram!

    SvaraRadera
  12. Men vaaaaaa? Vad händer??? Inte bra dagar för oss nuförtiden.....
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  13. Hej Ove! De verkar inte bra de där utländska läkarna, det stämde inte med Yngstas röntgen heller, när hon kom hem... Hoppas det blir bra inom inte allt för lång tid!

    SvaraRadera
  14. Men jösses din stackare! Förstår att du är bitter. Retar mig också på allt du beskriver.

    SvaraRadera
  15. Förstår mer än väl att du är irriterad och det på flera saker. Jag hade förmodligen gått i taket! Vissa människor är bara så fräcka att det inte är sant. Suck och stön...

    Kram

    SvaraRadera
  16. "Sanna i Oves glasögon". Vilken film. Jag hade inte tid att äta ett enda popcorn ur påsen. Nu har jag lust att kasta dem ända ner till Italien och mycket annat. Vilken soppa. Vad många saker jag retar mig på. Vissa av dem känner jag alltför väl igen själv, så där lyser sympatilampan extra starkt. Hoppas allt går bra för dig nu.
    Stor Bossekram.

    SvaraRadera
  17. Ja du de där breven och sådant skit rent ut sagt florerar flitigt. Sätten att lura människor är många nuförtiden och ingen kan skydda sig till hundra procent. Väntetid jag du vi verkar leva i väntans tider........Så trist med din arm och det förvånar mig inte för numera är de underbemannade/underbekvinnade i vården pga av ett par orsaker och då blir det så här. sympatiserar starkt med dig. Får se om jag gissar nästa vecka. Jag blir deltagare bara ibland för jag ligger lågt med datorer och annat pga av studier som är viktiga för mig. Ha det så bra du kan och jag lovar titta in ibland.

    SvaraRadera
  18. Åh att jag inte visste så kunde jag sagt direkt att du skulle gå via akuten.
    Hoppas de nu får ordning på din arm. Kram

    SvaraRadera
  19. Här behöver man verkligen inte Ove-glasögon för att bli irriterad och känna sig trött. Hoppas innerligt att allt nu löser sig på bästa sätt för dig. Kram

    SvaraRadera
  20. Men HUR kunde dom missa det? Fy vad jag tycker synd om dig nu... Hoppas allt går bra nu, och att dom får ordning på din arm!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Jag ler lite när jag läser ditt inlägg ;-) För i alla situationer så känner jag igen mig exakt likadant hade jag agerat och reagerat och surat, skällt ut någon mm mm mm
    Jag fattar heller inte hur folk går på dessa bluffgrejor

    Så tråkigt med armen, jag hade nog blivit tokig där med ;-)
    Ta hand om dig och hoppas torsdagen är så mycket bättre
    <3

    Kram Sandra

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne