lördag 6 februari 2016

LördagsTema-Citat och en Dagens

God lunch, Sötnosar !
Hoppas att ni haft en bra start på Lördagen och helgen, själv var det såå Typiskt..
När jag är Ledig och Vaknar jag med en sprängande Huvudvärk, 
men med Kaffe och Huvudvärkstabletter i mängder går det nu att vara uppe,
 efter vila och lyssna på meditation  ;) Det funkade...

Nu ska det börja packas/förberedas, för snart bär det iväg för att åka skidor, hmmm inte jag så mycket kanske, men jag gillar drinkarna i baren, när orken inte finns att åka mer... 
och till det här hör det att det var ungefär 15 år sen jag stod på ett par skidor, så vi får se hur det går ;)
Lillskruttan har aldrig åkt skidor, så hon ska gå i skidskola
( får väl smyga mig in och låtsas titta på min dotter för att lära mig igen haha.)
Lukas och mannen har däremot åkt en massa, 
men då har jag och lillskruttan valt att istället åka till varmare breddgrader ;)
Men Nu bestämdes att vi skulle göra ngt ihop på sportlovet... och det blev skidor...
Nästa ggr får jag bestämma , då blir det någonstans där det är VARMT ;) hihi.

Så till 
LördagsTema- CITAT
Hos Fina MARIE I SKRIVARSTUGAN hittar du fler som bidragit med härliga citat och egna bilder
Bilden är min från en sommarkväll här ute i skärgården.

Från Citat till en Dagens...

DAGENS KLÄDSEL: Myskläder
DAGENS TANKE: Jag är faktiskt en överlevare
DAGENS KÄNSLA: Molande Huvudvärk
DAGENS HÄNDELSE: Godis dag (jag vet det har jag jämt ;) men idag behöver jag inte gömma..)
DAGENS LÅT: Min FavoritSångerska i alla kategorier är underbara Alicia Keys. Jag Älskar verkligen ALLA hennes fantastiska låtar. Har Du hört henne?
DAGENS VILL HA: Godis.....
DAGENS SAKNAD: Sonen, när jag vet att han inte mår bra ...
DAGENS DUMMASTE: Blandat Regn och snö ute 
DAGENS DROG: Kaffe (alltid ;)
DAGENS ROLIGASTE: Torra historier som jag inte kan låta bli att skratta åt... Jag vet har riktigt torra skämt haha " Två äpplen hänger i ett träd , det ena ramlar ned då säger det andra -MOGET !" haha min dotter och man tyckte jag var helt knäpp som tyckte det var roligt...
DAGENS TRÅKIGASTE: Huvudvärken
DAGENS FINASTE: Min man som pysslar om mig
DAGENS KRAM: Till ALLA mina fantastiska bloggvänner
DAGENS PUSS: Till min Mamma som stått ut med mig i alla dessa år ....
DAGENS KÖP: Ska åka och köpa Godis ....
DAGENS GODIS: Choklad
DAGENS HUMÖR: ok

Nu hoppas jag hoppas att Du som tittar förbi får en fantastisk lördagskväll 
med massa bra musik och skratt :)
Jag ska försöka läsa ikapp mig hos er Sötnosar , då livet gått före bloggen dom den senaste veckan.

PUSS & KRAM

21 kommentarer:

  1. Hur ofta tycker ens barn man är rolig ;)

    SvaraRadera
  2. Klart livet måste gå före bloggen!
    Mitt liv idag har bestått i att jag varit ute en sväng, läst lite i boken, stickat ett par varv, pysslat om mig, chattkontakt med barnen (ja, de bor ju inte häromkring), så blir det Mello till kvällen.
    Jag tyckte din torra historia var rolig, men sånt tycker nog inte barnen, inte i en viss ålder iaf. Det finns en tid då de går 5 meter före, typ.
    Trevlig lördag, kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas din huvudvärk försvinner så du kan njuta av lördagen. Ha en mjuk dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  4. Först vill jag bara säga : ta det lugnt i skidspåret/backen, för har du inte åkt på så många år, kommer det att kännas !!!själv har jag nu värk i en höft och måste ta det lugnt ett tag framöver...suck!...men värken kom inte efter ett skidpass utan efter en vanlig promenad...min jädrans artros är det nog som spökar....så här är det värktabletter som gäller !!!
    Vilken fin sommarbild du tagit ;))
    Här blir det mello ikväll....alltid något som piggar upp ;)).....och ett glas vin till kvällen, hihi...
    Kramis bia

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en fin kväll också och hoppas att huvudvärken gett sig av nu! Kram till dig min härliga bloggvän

    SvaraRadera
  6. Mycket smart att satsa på After Ski i stället för att bryta ett ben;-)
    Alicia Keys har jag aldrig hört talas om. Jag är urusel på samtida sångare, skådespelare med mera. Å Mellon tittar jag inte heller på. Förlitar mig på alla andra som kommer att blogga om det imorgon;-)

    Ha en riktigt trevlig lördagkväll med choklad:-)

    SvaraRadera
  7. Tack Sanna för ditt fina citat. Gillas av mig! Mycket!
    Vad rolit med en skidresa tillsammans.
    Oh, jag kan sakna alla de resor både till fjällen och Alperna som jag gjorde med barnen och deras pappa. Så mysigt! Vi åkte första gången till Idre när döttrarna var tre år och då åkte de med pss lite och var sedan på lekis. Men året efter gick de i skidskola och från det de var sex och fram till de var nästan vuxna blev det skidor i Alperna varje år. Minnnesvärt!
    Och du, även som vuxen kan man gå i skidskola. Det finns nybörjargrupper och eftersom du är ganska hurtig och bl.a. klättar så har du säkert bra balans och kroppskontroll.
    Jag önskar er en härlig resa.
    Din "dagens" tycker jag om, men inte att din huvudvärk är bestående. Inte alls bra.
    Alicia Keys är en av mina favoriter så det var fint att lyssna på henne. Tack för det!
    Mellon får stå på i bajgrunden, har dock nte så höga tankar om den. Men programledarna är säkert bra.
    Kram och trevlig kväll till dig du fina.
    Din bild från skärgården är så vacker! Njutbar!

    SvaraRadera
  8. Så fint ♥ ...
    Givet går livet Irl först/Kram finaste!

    SvaraRadera
  9. Hoppas huvudvärken är puts väck :-) jag är inte heller så förtjust i skidåkning men vi har åkt t fjällen några gånger, det är ju vackert med all snö men så mycket skidåkning blir det inte för min del...
    I år har jag valt att vi inte åker... Jag orkade bara inte! Hoppas att ni får en
    Härlig vecka tillsammans
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Vad bra med lite sommarkvällsstämning hos dig.
    Absolut ett smart drag att satsa på baren hellre än backen. Ta det vackert och hoppas ni hela familjen får njuta.
    Inser när jag besöker dig att jag inte har något godis alls - kass planering. Inte för att jag kollar mellon men godis är ju aldrig fel.
    Hoppas du har en skön lördagskväll utan huvudvärk och fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Vad skoj vännen att komma iväg :) Jag älskar att åka skidor och susa i backar men vet inte riktigt om jag skulle vara så duktig längre. Var länge sen. Men som du säger, man kan ju alltid hänga vid baren *fniss* Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  12. Åka skidor är ju så kul! :) Hoppas huvudvärken har släppt.

    SvaraRadera
  13. Skidor har jag inte åkt sedan den obligatoriska skidveckan under uppväxten upphörde :)

    SvaraRadera
  14. Vad kul! Hoppas ni får en härlig skidåkning! Vi hade tänkt åka till Sierra Nevada här framöver, men det finns knappt nån snö där i år... Ser inte ut att komma nån inom närmsta tiden heller :-( Nåja. Får väl satsa på Afterwalk eller nåt annat istället :-)

    Jag älskar också den typen av historier, som:
    - Vilken trevlig gås ni har! Ja, det är en umgås.
    - Det var två bagare och en smet.
    - Det var två myror och en stack.
    Haha! Anders blir såååå trött på mig :-)

    SvaraRadera
  15. Godmorgon ! Jag både gillar och håller fullständigt med citatet du la upp. Självklart är det så :)

    SvaraRadera
  16. Hej!
    Spännande att åka skidor igen. Själv har jag inte åkt sen jag var 15 typ, och det var ett tag sen, ha ha.
    Föredrar aktiviteter på varmare breddgrader, typ segling..
    Kram och hoppas du får en bra dag

    SvaraRadera
  17. Hallåååååååå..........Du har väl inte åkt vilse på skidorna??
    Nä ojojojoj.....detdär att åka skidor är ju nästan lika tufft som att åka skridskor ju.

    Fina citat du.
    Ha en underbar söndag nu fina du

    En stor kram till dig

    SvaraRadera
  18. Det är väldigt länge sedan som jag åkte skidor så jag får nog hålla mig till after ski ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  19. Det var ett citat som inte skrädde orden :) Gillar't!
    Fint att åka bort tillsammans på sportlovet - men bra om man får ägna sig åt olika saker ;) Jag hade INTE ställt mig på skidor igen *S* Men, någon ska ju se till att det bryggs nytt kaffe i kafeterian ibland och att personalen i baren ser till att ha nyfrusen is ;)

    SvaraRadera
  20. Den sångerskan tillhör även mina favoriter och de är inte många men hon ingår faktiskt där. Suverän Din medicinska status är inte kul alls, men huvudvärk går oftast över med vila och omsorg om sig själv och från nära och kära. Ett speciellt citat det där och jag måste nog begrunda det lite. Tar det med mig. Ha så kul i skidbacken och var rädd om dig.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne