torsdag 4 februari 2016

Lekuppdrag hos Bosse

Jodå lite har jag fixat och donat med 
Den här gången var det inte lätt alls...men
jag har bland annat  letat upp tidningar och filmer  för att hitta skådisarna som spelat Kurt Wallander
Jag tycker faktiskt att Krister Henriksson är den bästa Wallander, ngt Bosse undrade över i sin blogg !
Inte från rätt filmer utom Krister då, men bara det var rätt skådisar :)

Så kom vi till det där med uppgifterna, vi skulle fota utomhus...

  • En polisbil. 
  • En kvinnlig polis.
  • En polishund. (Det ska framgå att det är just en polishund)
  • Ett polishus/poliskontor.
  • Två bonuspoäng till ALLA som fångar en blinkande ”saftblandare” 
En polisBil är ju inte så svårt ;) 


Men poliser vill inte vara med på bild, så när jag frågade om jag kunde få ta en bild på den kvinnliga polisen som stod ute på sin rast, 
- svarade hon att undercover fick jag ta ;) och hon tyckte jag borde få X-tra poäng som vågade fråga haha


Polishus trodde jag att jag kunde åka till hamnen, vid mitt arbete och ta ett kort för där låg ett litet Polishus, men NÄ det var borta och där fanns chokladtillverkning i stället ???
ojoj vilken koll jag har ...
Men Hur tänkte dom då ??? Var fanns polisen nu ?? 
Jo det hade flyttat in i polishuset I Nacka, 
så när jag hämta dottern tog jag ett på Polishuset där istället...
Vad gör man inte för Bosses Lekutmaning.. haha

Jag får Tyvärr hoppa blinkande sirener och polishund, verkar inte pågå några brott och hundarna verkar vara på viloläger inte en enda hade dom

men istället får ni 2 veckors valparna till min brors hund Trixie
Dom e ju sååååå mycket sötare än polishundar 

Stor PUSS o KRAM 
till er sötnosar som tittar förbi

15 kommentarer:

  1. Du ska helt klart ha bonuspoäng!!! Bra jobbat!!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. God morgon! Bosses lekuppdrag är kuliga, men detta hoppade jag, för jag ansåg det omöjligt. Möjligen kunde jag fått napp på en polisbil, men det räcker ju inte liksom.
    Du har gjort detta flott, tycker jag! Lycka till!
    Valparna, vill ha, vill ha, de är ju så söööta!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat Sanna! Jag har haft en del andra "uppdrag" under veckan - barnbarn bl.a.... men IDAG är jag ledig från alla förpliktelser, så idag blir det polisjakt...
    Ska bara koka färdigt ärtsoppan , diska (nej, jag har ingen diskmaskin :)), bädda och hämta ved :)
    Kram ♥

    SvaraRadera

  4. Du har ju fått till utmaningen hur bra som helst, friskt vågat
    att fråga om lov att fota polisen. :)

    Valparna är ju helt bedårande och om du har tur så får
    du även poäng för dem.

    Solig kram och en fin dag önskar jag dig ♥

    SvaraRadera
  5. Valparna var jättegulliga och du ska veta att jag trots diabetes är mycket svag för chokladtillverkningsbutiker. :) Läckert collage som du fixat till med de fem Wallanderna. Dessutom var du artig och frågade om lov. Tjusigt jobbat.
    Kram Bosse Wallander

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt bidrag till Bosses tävling ❤️

    Hoppas du har lite ljusare dagar nu ❤️

    Kram finaste du ❤️

    SvaraRadera
  7. Bra jobbat ....att hitta en polis överhuvudtaget gick i stöpet för mig ... att våga fråga den kvinnliga polisen är värt en liten bonuspoäng tycker jag :-)

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Kul att du frågade poliskvinnan om du fick ta en bild! Modigt gjort av dig! Extrapoäng av mig där:-)
    Å vilka sööööta valpar! Mycket gulligare än en polis-schäfer;-)

    SvaraRadera
  9. Haha! Ja, det var modigt att ta en bild på polisen :)
    Men vilka söta små valpar!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Bra jobbat! Och god idé att fråga om du fick ta en bild på den kvinnliga polisen.
    Oh! Vilka fina valpar! Jättesöta!
    (Polishuset i Nacka passerar jag då och då eftersom ena dottern bor på höjden bakom , mot vattnet.)
    Jag tycker också att Krister Henriksson är den som gör Wallander bäst...
    Kram och trevlig torsdag!

    SvaraRadera
  11. Så underbart sköna valpar. Bra jobbat med uppdraget! Kram

    SvaraRadera
  12. Ja vad säger man...som de andra ;)...bra jobbat ;)
    Och gud så söta valpar !!!
    Hoppas allt är bra ;))
    Kramisar

    SvaraRadera
  13. Duktigt fångat! :-) Och dom där sötnosarna kanske växer till sig och blir polishundar en dag - med tanke på storleken får nog dom också jobba undercover :-D

    SvaraRadera
  14. Jag tycker också du var modig som frågade. Trevlig blogg du har. Spännande att utforska. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  15. Bra jobbat och modigt be om lov att fota. Roligt att så många är med på Bosses lekar :-) Spännande kolla på din fina blogg. Ha en fin helg och kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne