onsdag 17 februari 2016

Lära sig på nytt ...

Ciao miei meravigliosi amici !
(Hej mina underbara vänner !)
Se vad jag lärt mig ;) nädå bad läkaren som faktiskt kunde engelska att skriva det till mig :) 
Resan ned gick perfekt, och den lilla mini orten Champoluc ligger långt upp i bergen. Hotellet är ett familjeägt hotell inte det på bilden får ta ett kort på det också men utsikten är från balkongen :)



Så till rubriken .....
Att lära sig på nytt,  gällde inte att åka skidor ( eller hmmm kanske borde gällt det också ;) 
Nä jag lyckas efter två åk göra konststycket att hamna på en isfläck och istället för att reda ut hamnar mina skidor i kors ! Jag beskriver förloppet som en hög volt ned på huvud och arm vrids ur led och ligamentet i armbågen går sönder. Vill faktiskt poängtera här att Lukas gav mig 42 av 10 Style poäng haha. 
Kan skämta om det nu, men att ta sig ned med huvudet som värkte och en arm som smärtade bara den rörde sig var ingen höjdare ....
Livrädd att ramla åkte jag extremt sakta med hjälp av Lukas och en guide ned .. Det ni ...inte klokt men sån e jag hmmm.
Min man mötte upp med lillskruttan och vi tog oss till sjukhus och fick röntga få tillbaka arm och gipsades från armhåla till hand...
Så inga mer skidor för mig :(
Bra ändå då kan jag ju sitta i afterski och njuta av sol och drinkar ...
Men Inte ens det .... Har fått riktiga painkillers som man inte ska dricka ngt till :( Hur kul är det?!?!?!
Men ok just nu är jag glad att jag har dessa pulver jag tar 3 ggr om dagen då får jag lite mindre smärta ändå
Frågade läkaren om jag kunde köra varannan dag Vin och varannan dag painkillers ...Han bara skratta och sa att han önska att jag kunde ha gjort så haha men det var inte alls bra att blanda dessa två...haha min man skämdes så han ville försvinna haha
Så här sitter jag nu... Tar evigheter att skriva med FEL hand,
• Kan inte knyta skor så jag kan inte gå ut :/ bra tycker familjen som är livrädda att jag ska ramla ... (Hur klantig tror dom jag är haha)
• Kan inte knäppa byxor eller bh
• Kan inte sätta på mig tröjor och jackor
• Kan inte skära mat
Mm mm 
Det är inte lätt att bara kunna använda en hand/arm och då fel...

Men vad gör det om 100 år, nu har jag tid att ha happy hours i mängder. 
Jag dricker små pulverdrinkar som får mig att flyga på moln ;)
Jag lyssnar på alla P3 dokumentärer jag inte hunnit med
Jag kan idag skymta solen ovanför molnen över vår lilla alpby, vet att resten av familjen njuter av sol på topparna 
Så visst kan man ha det bättre men jag har det bra :)
Hoppas ni har det bäst och tar hand om er ! 
Tack för att ni är med på GW 
Lite ledsen att jag missade vår familje ritual att på tisdagar gissa på allas GW ;)
Men åter igen stort TACK ❤️
Och en Stor Puss & Kram
Från 
Klantskallen Sanna med gips i skidorten 



17 kommentarer:

  1. Ser ut som min kommentar i förra inlägget är borta ??....jag gissade också för en gångs skull, haha...det var kanske därför den försvann, haha....den "flög" väl i väg bland molnen, hehe...(nu var jag rolig ;))...
    Du får krya på dej !
    Må så gott det går ;)
    Kramis
    P.s hoppas den här kommentaren stannar ;))

    SvaraRadera
  2. Det där var definitivt inte vad du räknat med, men det är bara att acceptera och göra det bästa, man behöver inte gilla läget, åh nej, då ♥
    God läkning, önskar jag dig och fina dagar utifrån din utsikt.
    Styrkekram ♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får en underbar semester trots den onda armen.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Men stackars dig! inte precis vad man räknar med, men tur att du är vid gott mod och njuter av lediga dagar trots allt. Krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det är en himla tur att du är en ådan positiv och glad människa och fokuserar på det positiva. Tycker dock väldigt synd om dig. Tajmingen är urusel och fel hand drabbades. Inte roligt. Om ni har självhushåll kan det ju iofs vara tur, för då slipper du ju matlagningen. Men att inte ta en vinare till maten svider, väldigt mycket.

    Försök att sitta ute i skidbacken så att du åtminstone kommer tillbaka med färg i ansikte, föredragsvis inte rött utan brunt;-)

    Å du - fina dekorationer du fått på ditt gipspaket;-)

    SvaraRadera
  6. Yngsta, Fästmannen och ett helt gäng (full buss) åkte neråt för ett par år sen. Första dagen ramlade hon, blev överkörd av en annan åkare. Sjukhus med hjärnskakning och benbrott. Isgata ute, så hon kunde inte förflytta sig. Alla andra var ju iväg hela dagar och kvällar. Antar du känner dig ungefär likadan nu :(
    Hoppas du får en roligare tid ändå!

    SvaraRadera
  7. Men vilken maximal otur du hade :-( Inget vin och inga goda drinkar heller men det är nog bäst att lyda order. Ha det så bra som det bara går. Glöm inte att anmäla till försäkringsbolaget bara...

    Kram

    SvaraRadera
  8. Men stackare vilken otur med armen. Härligt att du är positiv i alla fall och kan njuta av den vackra miljön, solen och drinkarna.

    Många kramar..
    Kamilla

    SvaraRadera
  9. Min kommentar försvann...
    Så trist för dig!Och så ont! Vilken otur att isfläcken var just där du åkte.
    Champoluc känner jag väl till . har bott där en gång och sedan åkt dit från Gressoney och just i Gressoney har jag varit många gånger och åkt skidor. Kan verkligen sakna detta.
    Kanske kan du när smärtan minskar ta en av sittliftarna elle rkabinerna upp till topen och sätta dig i en solstlo (skönast vid sol förstås) och njuta av utsikten.
    Tänker mycket på dig och hoppas du inte har alltför ont.
    Stor kram från mig och många tankar.

    SvaraRadera
  10. Du verkar ändå vara vid gott mod trots att du måste ha en helvetes smärta i armen. Krya på armen och dig själv också såklart ♥

    SvaraRadera
  11. Men fy vilken otur! Hoppas du kan byta dom där tabletterna mot flytande värkstillare snart ändå...

    Längst ned i byn finns en italiensk delikatessaffär som är sååå bra! (Åtminstone fanns den där för en sisådär 10 år sen). Där kan du ju tillbringa en del av din tid (om du går dit försiktigt!). Dom vakuumförpackar godsaker också, så det känns bra att ta hem dom i resväskan :-)

    Hoppas du har mindre ont nu!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Nej men kära du. Himmel och pannkaka vilken otur.
    Det ser ut som du är vid gott mod ändå. Hoppas solen skiner och du kan sitta och gotta
    dig mot en lävägg.
    Massor med krya-på-kramar till dig, fining.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  13. Men fy vilken otur och detta bara efter två åk! Men men du får ju iaf njuta av underbart fin natur.
    Krya på dig bloggvänner
    /Susanne Linnér

    SvaraRadera
  14. Nej men åh...vilken otur! Men vad kan man göra, snart mår armen bra igen! Kram till dig!!!♥

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne