tisdag 16 februari 2016

Guess What ? # 7

             Tisdag och ett förberett ...då jag är på semester med familjen
GUESS WHAT? # 7

Reglerna är enkla bara att öppna dörrarna till fantasin, gissa på allt ni kommer på,
och du får gissa hur många ggr som helst.
Plötsligt så händer det ;) man har rätt och klättrar i poängstapeln 
Puss
Suddigt, men vad är det egentligen som jag har fotat den här ggr??

Nu har jag öppet länkningen till söndag så ni kan lägga upp era egna Guess What, när det passar er :)
Och så vi alla hittar till varandra :) 
Var med Du också !
Mitt svar kommer senast Söndag ;) den här ggr !!! Hoppas ni står ut att svaret kommer så sent 
men tills dess behåller jag era svar för mig själv 
 ❤️   ❤️  ❤️ 
Ni som var med förra ggr har jag låtit länkarna ligga kvar, så ni inte behöver fylla i igen, om ni inte vill vara med på länkningen denna ggr är det bara att säga till :) 


Önskar er en alldeles underbar TISDAG
PUSS & KRAM

27 kommentarer:

  1. Godmorgon!
    Gissar på ett av skärbladen i assistenten!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Jag tror att det är vingen på ett vindkraftverk! Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Vågar gissa denna ggr hihi...
    På en propeller av nå't slag kanske Vindkraftverk men...osäker ;)

    /Kram finaste ❤️

    SvaraRadera
  4. Dom är verkligen stora när man kommer nära, dom där vindkraftverkspropellrarna :-)

    SvaraRadera
  5. Jag gissar på ett vindkraftverk!
    Önskar dig fortsatt sköna dagar på semestern!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hoppas du har det bra! Tänker på dig!
    Jag ger mig på att gissa och tror att det är en dörr till ett kylskåp eller frys så här i första tanken.
    Stor kram! Och ha det allra bäst!

    SvaraRadera
  7. Ja en himmel ser jag klart och tydligt även om det är molnigt med lite blå himmel emellan molnen. Det kan vara en sådan som man hänger kläder på vädring med. En fil av något slag tillfälligt monterad på väggen. En del till en väggfast flaggstång. Något som sitter på en bil staget till backspegeln kanske men hu så spetsigt nä nu spetsade jag till det. Funderar en stund till

    SvaraRadera
  8. Den var svår... utomhus i alla fall, ska nog testa ett liknande inlägg :) Kram

    SvaraRadera
  9. Tror iaf att bilden är tagen utomhus ;)...från ett flygplan, ja där har vi det, men då från ett flygplans fönster förstås, haha...kan det vara så lätt ;))...vi får väl se.
    Kram bia

    SvaraRadera
  10. Du tittar genom ett fönster/dörr, så mycket ser jag. Den där grejen kan vara en flaggstång eller en termometer.

    SvaraRadera
  11. Jag gissar att det är en vinge på ett vindkraftverk.

    SvaraRadera
  12. Bakom molnen lyser alltid solen? ;)

    SvaraRadera
  13. Jag gissar igen, såg mest bara det vita förut men nu ser själva "vingen" och gissar på en vindkraftverksvinge.

    SvaraRadera
  14. En vinge på ett flygplan, eller nåt ?
    Propeller?

    SvaraRadera
  15. Det är en vinge på ett vindkraftverk!!

    SvaraRadera
  16. Vingen på ett vindkraftverk tror jag på!

    SvaraRadera
  17. En vindkraftsvinge? :) Eller något som är VÄLDIGT likt en vindkraftsvinge ;)

    SvaraRadera
  18. Ser lite ut som ett rotorblad?!?

    SvaraRadera
  19. Upphängning på markisen.

    SvaraRadera
  20. Jag gissar att det är en vinpropeller till ett vindkraftverk!

    Kram

    SvaraRadera
  21. Del av fönsterkarmen. Men nu ger jag mig;-)

    SvaraRadera
  22. Nu när jag titttar mer noga ser jag att fotot bör var taget utomhus eller mot fönstret och en bit upp i luften så jag gissar på hängare där man vädrar kläder.

    SvaraRadera
  23. Mycket svårt. Det här blir svårare och svårare. Har faktiskt inte en aning...

    SvaraRadera
  24. Hoppas du har det jättegott med familjen.
    Stor kram
    Petra

    SvaraRadera
  25. Det är lite knepigt att kolla in allas bidrag då alla har olika dagar de lämnar rätt svar. Jag har en bön om att vi kan lägga in det på från tisdagen och får till på lördag eller söndag att fundera. Vi är fler nu och alla lägger inte in på förmiddagen på tisdagen utan på kvällen och så skall svaret fram på onsdag kväll. Själv är jag upptagen onsdagar till sent på kvällen och det funkar dåligt för mig när det är som nu. Blir det ingen ändring får jag se mig tvungen att hoppa av för det är ju trevligast om man hinner titta in och gissa hos alla och som det är nu funkar det inte för mig. Synd för det är trevligt. Länkningen funkar utmärkt .

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne