tisdag 9 februari 2016

Guess What ?? #6

Nu hoppas jag att ni fått igång era Geni- Fantasi-knölar för ...
Det är Tisdag och dax för min lilla gissningslek

Vet väldigt sent idag men varit fullt upp med läkarbesök,
hämta 40st semlor till personalen innan jobbet, då den tjejen som brukar fixa tyvärr var sjuk..
Samt hämta mitt och lillskruttans pass...
Snart åker vi ska bli så skönt !!!!

Så Nu Äntligen..
GUESS WHAT? # 6

Reglerna är enkla bara att öppna dörrarna till fantasin, gissa på allt ni kommer på,
och du får gissa hur många ggr som helst.
Plötsligt så händer det ;) man har rätt och klättrar i poängstapeln 
Puss
Suddigt, men vad är det egentligen som jag har fotat den här ggr??

Nu har jag öppet länkningen till söndag så ni kan lägga upp era egna Guess What, när det passar er :)
Och så vi alla hittar till varandra :) 
Var med Du också !
Själv visar Jag svaret redan i morgon kväll, men tills dess behåller jag era svar för mig själv 
 ❤️   ❤️  ❤️ 
Ni som var med förra ggr har jag låtit länkarna ligga kvar, så ni inte behöver fylla i igen, om ni inte vill vara med på länkningen denna ggr är det bara att säga till :) 


Här regnar det och är 1grad ute hur är det hos er ???

Önskar er en alldeles underbar TISDAG

PUSS & KRAM

23 kommentarer:

  1. Hej, jag gick med igen, som en test, är ju lite kul, men jag har svårt hitta fyndiga grejer.
    Nu gissar jag på en värmeljushållare!
    Eller toppen på en lampskärm!

    GW-kram ♥

    SvaraRadera
  2. Fullt upp för dig idag då!
    Jag gissar på att är ett silver eller tennföremål med en snygg dekor, kan vara på en vas, ljusstake eller kanske en bägare/skål. Kram

    SvaraRadera
  3. Jag gissar att det är en detalj på ett skärp!
    Och så måste jag säga att det här är en väldigt roligt lek, som jag alldeles nyss upptäckt!

    SvaraRadera
  4. Det är ju en tazzle som Maria Montazami säger. En tofs!!!
    Blev lite orolig för dig när du var så sen med ditt inlägg ♥
    Kram

    SvaraRadera

  5. Jag gissar på en kopp-hållare.....☺

    SvaraRadera
  6. Mycket semlor har det blivit idag!!

    Tycker det ser ut som ett smycke, ett hårt halsband!

    Kram jenny

    SvaraRadera
  7. Knappar i ett klädesplagg?

    SvaraRadera
  8. En blomkruka i zink. Ett sådant armand man gör i Lappland. Ett örhänge.
    Återkommer om jag kommer på fler gissningar.
    Jag lägger upp min GW imorgon i stället, ok!?

    SvaraRadera
  9. Kan det vara en tofs till en gardin eller kudde?
    Hm, blanka knappar med ringar runt...

    SvaraRadera
  10. God sen kväll! Har väntat på din GW och nu kom den. Och jag kan vänta...Tyvärr har jag ännu inte lyckats så bta. men du vet ju att jag är en envis typ.
    Så? Vad är detta? Min första tanke är att dte är knappar på ett gardinomtag med tofsar.
    Den andra gissningen blir en del av en handväska.
    Tredje gissningen är att dte är en del av ett skärp.
    Fjärde gissningen- och nu är min fantasi uttömd; knappar på ett klädesplagg.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  11. Det skulle kunna vara en brosch också, för tuttar är det då inte. Även om vissa liknelser finns där, helt klart;-)

    SvaraRadera
  12. Eh???? Ingen aning igen om vad det skulle kunna vara?! Men gissa bör man!Kan det vara nån typ av en sån där gammal klocka du vet som man har i ett klocktorn ,fast en liten sån klocka...

    SvaraRadera
  13. Svårt igen! Ett smycke kanske... eller kanten på en ljusstake... får fundera lite till :)

    SvaraRadera
  14. Det är förmodligen inte rätt men jag gissar att bilden föreställer en väska. Kram

    SvaraRadera
  15. Nu har jag länkat till dig... Jag tror att det är ett mässingbeslag till en byrå eller liknande möbel ha en skön dag!!!

    SvaraRadera
  16. idag är det onsdag och det är grått och trist ute ;(.....snön smälter bort och det är inte som en riktig vinter här hos oss...men kyligare väder är på gång (mera normalt)...och den där bilden borde jag kunna gissa mej till, haha...tycker jag har sett "en" liknande...kan det vara en ljuslykta ??...nä det är nog fel förstås ;)...hur som helst, ha en bra dag ;)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Jag gissar hejvilt och säger dekorationslist på en soffa eller stol!

    SvaraRadera
  18. Ett örhänge, ett armband,ett tennfat, ett halsband något av detta kan det vara men jag skall grunna lite tills imorgon bitti. Jag sover på saken fniss.

    SvaraRadera
  19. Hahaha! Eftersom det knappast är jag som gissat rätt, så kommer det ytterligare en gissning från mig:

    Det skulle kunna vara "knopparna" på en buddha eller liknade figur som säljs på bland annat inredningsbutiker.

    PS. Kul att Ninnie hänger på. Å hos henne fick jag iaf full pott. Extra roligt, eftersom hon är ny i "gamet":-) DS.

    SvaraRadera
  20. Vad bra, då hinner ju jag gissa :) Jag gissar på en lampskärm. Att det är lite krusiduller och en bit av fransarna man ser :) Ha en fin dag! Snö här igen, och jag ska ut och åka på småvägar så det gäller att ta det lugnt. Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne