tisdag 2 februari 2016

Guess What # 5

(bild lånad på nätet, men sååå lik mig innan kaffe på morgonen haha)

GOD MORGON fina BLOGGVÄNNER
Jag hoppas att Ni fått i er Kaffe eller Te och börjat få igång era Geniknölar för ...
Det är Tisdag och dax för min lilla gissningslek

GUESS WHAT? # 5

Reglerna är enkla bara att öppna dörrarna till fantasin, gissa på allt ni kommer på,
och du får gissa hur många ggr som helst.
Plötsligt så händer det ;) man har rätt och klättrar i poängstapeln 
Puss
Suddigt, men vad är det egentligen som jag har fotat den här ggr??


Nu har jag öppet länkningen till söndag så ni kan lägga upp era egna Guess What, när det passar er :)
Och så vi alla hittar till varandra :) 
Var med Du också !
Själv visar Jag svaret redan i morgon kväll, men tills dess behåller jag era svar för mig själv 
 ❤️   ❤️  ❤️ 

Stormar ute och snöade igår kväll, men endast lite väldigt lite ligger kvar på marken..
måste ha blåst bort ;) För kallt är det !

Önskar er en alldeles underbar TISDAG

PUSS & KRAM

29 kommentarer:


  1. Det snöade som tusan i går kväll men efter ett par timmar så hade all snö lösts upp och var puts väck, vilket skämt... ☺

    Jag gissar på att det är en balansplatta? :)

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  2. God morgon raring!
    Jag har absolut ingen aaaaaning om vad du har fotat men det skulle kunna vara en äggkopp i plast. Eller en designljusstake. Eller remsor av limeskal sirligt utlagda i ett snyggt mönster mot vit bakgrund. Eller..... jag återkommer!
    Puss o kram ♥

    SvaraRadera
  3. God morgon, Sanna! Jag testar att lägga ut en GW också, kanske bara en gång, får se vad jag tycker ;)
    Hihi, det är en tandborste, som du visar!
    Kram, Gerd Geddfish ♥

    SvaraRadera
  4. Jag gissar på polkagriskaramell. Kram ♥

    SvaraRadera
  5. God morgon!
    Är det en eltandborste?

    SvaraRadera
  6. Jag trodde knappt dom fanns längre, kassettbandspelarna... ;-)

    SvaraRadera
  7. Eller det är nog en himla klatschig dammsugare, förresten! :-) Jag tror dom kan se ut sådär, trots att dammsugning inte ingår i min befattningsbeskrivning... :-D

    SvaraRadera
  8. Den där bilden var ju galet svår, jag kör tre gissningar! Frisbee, godis, boll.
    Nu väntar jag med spänning på rätt svar! Ha en fin tisdag och idag får vi ta blyskorna på oss för att inte flyga till väders. Kram

    SvaraRadera
  9. Ja, du Sanna... inte lätt det här, men jag gissar på tandborste. Ska tänka lite till - återkommer om jag kommer på något :)

    SvaraRadera
  10. Nä du det här var klurigt värre precis som alltid hmm en äggkopp, en plastskål, en lampa

    SvaraRadera
  11. En grönrandig karamell :-) en brevpress, en babyleksak

    SvaraRadera
  12. icke sa Nicke...kan ej ;))..........här snöade det lite i går kväll, men det är som vår ute, så här brukar det vara i mars hos oss....på lördag får vi plusgrader ;(....och bakslag får vi ju alltid. Nä jag tänker inte så mycket på våren ännu...för än är det vinter (ska vara iaf ).....ha det fint !!
    "vinterkram" bia

    SvaraRadera
  13. Nu vet jag!!! Det är skaftet på en tandborste!!

    SvaraRadera
  14. Det där ser ut som m min tandborste - så jag gissar på tandborste (m en inte m in ... du fattar ;))!
    Väntar med spänning på morgondagens lösning!

    SvaraRadera
  15. God afton! Dags igen! Och jag är med dig i gissningen. DEt här med att öppna fantasins dörrar har jag tagit fasta på men tyvörr har det inte alls hjälp. DEt är väl en tidsfråga tills jag får minuspoäng. Men det går det också. Envis är jag.
    Så ett försök kommer här; Jag ser ju att det är grönt och vitt som en spiral. DEt kan vara en boll(sedd ovanifrån) eller en skål som är vänd upp och ner. Och min sista gissning idag blir att det är en del av en servett.
    Kram och du får dig ett gott skratt.

    SvaraRadera
  16. Sitter med kaffet nu, tror inte jag är vaken alls :)

    Min gissning är skärbräda i plast, tunn plast som man kan böja.

    Have a good one!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Ja grejen har i alla fall rätt färgkombination - Hammarby-färger alltså. En Hammarby-souvenir kanske.

    Silikon grytlock.

    SvaraRadera
  18. Sorry, glömde att lägga upp länken igen. Börjar bli gammal och gaggig;-) Stort tack för påminnelsen!

    SvaraRadera
  19. Som vanligt är det helt omöjligt att gissa vad det där kan vara? Men tycker mej känna igen nåt liknande som BP hade? Vitt och grönt??? Näe...jag kan inte gissa!!!

    SvaraRadera
  20. Kan det vara en diskborste?

    SvaraRadera
  21. Jag tror att det är handtaget/ skaftet på en tandborste... Det ser lite "prickigt" ut i den gröna ringen precis som om man greppar just där på skaftet

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  22. En upp- och nervänt skål. Men det tror jag att jag sagt redan.
    En sko/fotbollssko (Hammarby alltså)

    SvaraRadera
  23. Jaa, det är ju tandborsteskaftet, inte en elektriskvariant som jag antog att Bp fotade i förra veckans Guess what, det här är en helt vanlig manuell sådan.
    /Kiki

    SvaraRadera
  24. Så himla svårt att gissa....hmm......
    Men jag gissar hejvilt. Jag har ju inget att förlora så...........kanske det är en karamell??

    Nu får du Ha en jättefin onsdag fina du. En fin ny dag att fylla på med en massa roligheter. Jo....braigheter åxo *ler*

    Stor och varm kram till dig.

    SvaraRadera
  25. Skaftet på en eltandborste?

    SvaraRadera
  26. Jag är usel på att gissa... ser aldrig vad det är :)

    SvaraRadera
  27. Hihi...Söt du är fniss
    Kan inte gissa tyvärr men Kraaaamas kan jag om än lite svagt ♡ ....

    SvaraRadera
  28. Åh just det nu vet jag det är en slickepinne eller en karamell. Nä inte det heller? Det kan väl inte vara ett UFO? jo det är det så länge det inte är identifierat så suck funderar vidare. Något så enkelt som en leksak.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne