måndag 22 februari 2016

Det finns alltid något...

Det är finaste  EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag  
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det Jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Resa med Familjen
  • Hjälpsam Engelsman som hjälpte sonen att få ned mig TACK! (THANK YOU GUIDE OR SKI INSTRUCTOR even though he had a student with him  HELPED my son to take me down in CHAMPOLUC ON SUNDAY 14/3 when I had fallen and broken my arm)
  • Starka smärtstillande
  • Att jag inte gjorde mig mer illa än jag gjorde
  • Min omtänksamma man ❤️
  • God Italiensk mat
  • Sol
  • P3 dokumentärer
  • Ett glas Rött vin sista kvällen och första kvällen .. inte illa haha
  • Sömn
  • Att läkaren kunde bra engelska, för det var inte många som kunde det...
  • Härliga Bloggvänner ❤️ Tack för er otroliga omtanke
(BILD lånad på nätet)


Kärlek och värme till er alla

Stor 
PUSS o KRAM

12 kommentarer:

  1. Alltså du måste nog vara den mest positiva människa jag någonsin träffat på! Du ser verkligen alla ljusglimtar trots en förstörd semester för din del. Å att du lovordar engelsmannen som hjälpte dig och sonen är såååååå himla omtänksamt av dig. Å du, din man drog nog en vinstlott med dig - positivare tjej att vara gift med får man nog leta efter;-)

    Du är verkligen en härlig - snart dubbelhändig - tjej Sanna:-)

    PS. Kör du GW imorgon? DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord , du är så snäll ❤️ Min man träffar häxan surtant han också ;) haha
      Absolut gör jag GW i morgon såg att du ska vara borta lääääänge så tråkigt för mig/oss men härligt för dig / er
      Kraaaam

      Radera
  2. Ja, det blev en lite annorlunda semester än vad du och de dina tänkt sig. Och du hade "i alla fall tur inom fler områden".
    Att vara positiv och försöka se livet och tillvaron från den ljusa sidan, det gör du då verkligen. Och kanske är det så att genom att du är så positiv också drar et goda tll dig.
    Stor kram och många tankar till dig du fina.

    SvaraRadera
  3. Här passar ordspråket: Tur i oturen, verkligen in! Hoppas att du är bättre nu!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Vilken fin och varm lista! Hoppas smärtan lättar lite (eller ja helt förståss). Kram

    SvaraRadera
  5. Hjälpsamma människor är verkligen något att vara SÅ tacksam över.
    Vi som läser din blogg är också väldigt glada att det gick bra :
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin lista och det är en god egenskap att kunna hitta det positiva trots att du skadade dig. Men som du säger, det kunde gått mycket värre...

    Kram

    SvaraRadera
  7. Fint lista ❤️ ...
    & glad att det gick bra/Kram finaste

    SvaraRadera
  8. Jag är tacksam att ha hittat till din blogg, du glada inspirerande snygga kvinna. Never quit what you do.
    Supermånga goa kramar till dig.
    Petra

    SvaraRadera
  9. Hur går det armen <3 Ja du är verkligen positiv glad kvinna som ovan skriver...
    Jag ska ta mig an gw denna vecka ska bara klura lite, jag ligger ju efter när jag missat...
    Det är galet var tiden tickar på

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Fin inspirerande lista som vanligt. :-)Idag när jag var ute med lilla Liza på en av hennes rundor, så mötte vi en man så varm och genomtrevligt som stannade och talade med oss båda. :-) Han gjorde min dag och gav mig sån energikick....härligt med sådana människor, så min tackamhwt går till alla dessa härliga människor där ute som tar sig tid med medmänniskir. <3 :-) kramizz vännen/Laila

    SvaraRadera
  11. Ja tur i oturen att du fick bra hjälp och en engelsktalande läkare. Fortsätt krya på dig vännen! Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne