måndag 8 februari 2016

Bosses Uppgift nr.6


Så var det dax för 

10 ORANGA / BRANDGULA saker
Det här gick lättare än förväntat , det Tackar jag för
Vi börjar med en
1. Aperor Spritz 

Sen blir det ett collage av bilder med  färgen ORANGE som Bosse Ville få oss att leta efter
Ska erkänna var inte så svårt alls ;)
Hade MÅNGA SAKER Hemma ;)

2. Fören på lastbåten i venedig 
3. noteblock
4. Nya deon har en härlig färg på locket ;)
5. Börja frysa så en eld är aldrig fel
6. CD-Skivor
7. Jodå visst e det jag som dansar runt i ORANGA mfl färger på Zumba kläderna
togs för något år sen då jag ställde upp som modell för en kompis kollektion
8. Mina Pennor är Orangea
9. Jag har fina ljusstakar från Eva Skarbäck, en fantastisk Keramiker och vän
10. Det är orange i vår Tavla 
11. FunktionärJackan är Orange den med
12. Var bara tvungen att Stanna och ta kort på den häftiga husbilen den lös verkligen i Orange
undrar vad dom omkring tänkte...
En Civilspanare i sin S-Volvo eller S-Vaab haha
(den historien har jag väl berättat här, varför vi kallar bilen så....?! )

FÅR INTE Glömma vår lille snöman
 jag och dottern gjorde, är helt borta nu tyvärr, men han hade en ORANGE clementin näsa....
Riktigt SÖT tycker vi i alla fall ;)


Ja det blev några X-tra bilder

Men till sist bjuder jag på en bild på dom vackra..... INTE 
(INTE PÅ VÄGGAR IHOP IALLA FALL.. tycker jag ) 
färgerna vi hade i hemmet när vi flyttade in
Paret innan oss hade målat om, till precis innan vi köpte huset.....
ORANGE i kök
GRÖNT i hallen
och GULT i en härlig kombination.....
om vi var Rastafaris  kanske .. haha
suck... det har blivit vitt nu illa fall ;)
Den EVIGA renoveringen...

Nä nu är det dax att hoppa i säng 
SovGott och dröm sött mina underbara Bloggvänner
GODNATT
PUSS & KRAM

22 kommentarer:

  1. Sååå söta Snögubbs ♡ ...
    /Natti Nattikram fina du & suss gott!

    SvaraRadera
  2. Bra tävlat! Orange kram från mig!

    SvaraRadera
  3. Det finns många saker som har en orange färg utan att man tänker på det. Orange är förresten en av mina söners favoritfärg =) Kram

    SvaraRadera
  4. Oj vilka färger i huset! Svårt att slappna av där... Vitt är bra för man kan ju ha tillbehör i alla färger och byta flera ggr om året.
    Kul med så många orange foton. Undrar hur mycket jag skulle få ihop?
    Håller tummarna att huvudvärken gett sig nu. Kram

    SvaraRadera

  5. Fina orange bilder! :))

    Kram ❤

    SvaraRadera

  6. Fina orange bilder! :))

    Kram ❤

    SvaraRadera
  7. Mums med Aperol Spritz! Då längtar jag till Italien ,och till sonen på Malta. Härliga oranga bilder, lyser upp fint i denna mörka årstid! kram! ♥

    SvaraRadera
  8. Du hör väl min applåd hela vägen från Täby till dig!!? Bra jobbat! Å eftersom orange är en av mina tre favo färger så njöt jag extra av ditt bidrag:-)

    SvaraRadera
  9. Snyggt jobbat och bra bildval! Jag insåg också att det fanns mer orange i min närhet än vad jag trodde men det kan vara nyttigt att överraska sig själv ;-)

    Kram och god morgon <3

    SvaraRadera
  10. Go´morron!
    Bra jobbat med många bilder i rätt färg!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Mycket orange du hittat. Färgglada väggar i ert hem när ni flyttade in ;) Kram

    SvaraRadera
  12. Så där många brandgula saker har nog nog inte omkring mig.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Dom var då inte rädda för färger, era föregångare... :-)

    Den brandgula elden borde ge extrapoäng, tycker jag. För vad är väl mer brandgult än just en gul brand? :-D

    SvaraRadera
  14. Det finns mer orange än man tror! Jag fann mig omringad av orange saker på jobbet idag! Men jag måste säga att jag förstår att ni målade om!

    SvaraRadera
  15. Härligt att bli bjuden på detta delikata collage. Något läskande, något sprakande, en fotomodell och mycket annat. Jag förstår att det var lugnast och mest harmoniskt att måla över, hur många lager behövdes?, till vitt. Tuff husbil. Venedig ser lockande ut.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  16. Orange sägs vara en läkande färg....och uppiggande tycker jag ;))......tänker mycket på 70-talet när jag ser orange saker....grönt, brunt och orange...det är 70-tal det, haha...
    Ha det gott !
    Kram

    SvaraRadera
  17. Sådana där goa färger hade min första lägenhet... :-) blå också!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  18. Härligt! Här blir man både varm och glad! :)

    SvaraRadera
  19. Oj, det var värst vad de vågade måla i starka färger. En vägg i varje färg hade nog varit lite mer lagom. Men vitt är ju mer praktiskt! Ha en fin tisdagskväll! Kram

    SvaraRadera
  20. Vilka härliga foton! Och jag verkligen "helgillar" ditt collage. Läckert!
    Och visst finns det mer orange i närheten av vad man kan tro. Jag blev riktigt förvånad!
    Jag tackar särskilt för dina fina extrabilder. Percis så var det på 70 talet i många lägenheter och hus...Jag minns också.
    Stor kram till dig du fina vän.

    SvaraRadera
  21. Jättefint collage . Så många fina bilder i orange.

    Kul att vi är så många bloggare som har deltagit och lekt med i Bosses lekar.

    Ha det gott och orangekraaaam.

    Ps....snögubbsnäsan var urgullig.

    SvaraRadera
  22. Härliga orange bilder hos dig.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne