måndag 1 februari 2016

Att se det bästa med veckan innan

Det är finaste  EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag  
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det Jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 

  • Mediciner
  • Mysig Lång promenad
  • Omtanke 
  • Härliga långa samtal med fantastisk Vän ❤️ 
  • Bubbel
  • Vänner som talar om för mig i min godtrohet om människor, att hellre vara Godtrogen än Bitter och Misstänksam ! Tack för dessa otroligt sanna ord Kärlek till er !
  • Sol
  • Lyssnarböcker 
  • Härliga kommentarer och varma omtänksamma brev
  • Många Insikter om människor både bra och dåliga
  • Att jag alltid bara säger vad jag tycker, Det är lyssnaren att sätta sina egna värderingar i det sen. 
  • Många Skratt TACK
  • Marabou Choklad
  • Utmaningar bland bloggvänner :)
  • Härliga Bloggvänner ❤️ Tack för att ni finns och ger mig många skratt och en massa omtanke
Jag Avslutar Januari med mitt Instagram collage 
och Välkomnar nu Februari...

Jag hoppas att Du som tittar förbi haft en alldeles underbar Helg
Tack alla mina fina bloggvänner för era brev och kommentarer ni är verkligen dom bästa mest omtänksamma jag vet
Kärlek och värme till er alla

Stor 
PUSS o KRAM

17 kommentarer:

  1. Igår när jag gick och la mig (jag skriver minst en sak om dagen jag är glad eller tacksam för) slog det mig att det jag var allra mest tacksam för, det är att jag slipper vara med i Farmen! Vilka människor!
    Men i övrigt har man verkligen mycket att vara tacksam över!

    SvaraRadera
  2. ❤️ ...
    Fantastiskt Fotokollage/Kram fina du!

    SvaraRadera
  3. Härliga långa promenader som avslutas med god fika var min bästa energi kick förra veckan.

    Fina vinterbilder.

    Önskar dig en härlig vecka.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  4. En alldeles underbar tacksamhetslista med collage, som du visar ♥
    Jag själv är innerligt tacksam över att mitt öga bättrar sig, att jag hade en sån go helg och att glada måndagen är här med sång och musik!

    Mjuk varm kram ♥

    SvaraRadera

  5. Så fint kollage och ett fint avtryck av änglavingar. :)

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  6. Det är så fint med dina tacksamhetsinlägg!!
    Själv har jag fått inspiration att avsluta varje inlägg med något jag är glad/tacksam över

    SvaraRadera
  7. Här fastnar jag på att du alltid bara säger vad du tycker. Det gör jag med. Take it or leave it liksom. Så jag utgår ifrån att det är ingen som "beskyller" dig för att vara diplomatiskt lagd heller;-)

    SvaraRadera
  8. Oj vad våra inlägg var lika i dag! Om vi bortser från avsaknad av bubbel och choklad hos mig ;-)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Vilket fint collage! Jag blir glad när jag ser det.
    Läser din tacksamhetslista och grunnar över min egen. Några punkter i din känner jag igen och är glad för det.
    Jag säger också det jag tycker, men kan göra det på olika sätt beroende vem jag pratar med. Men jag gör det.
    Och just det som händer i vardagen, här och nu, är det som är så viktigt för det är ju där vi oftast är.
    Jag kan ha en tendens att vara på resande fot ibland och då får jag stoppa tiden ett tag.
    Helgen har varit bra och eftersom jag numer alltid har helg så blir det en bra vecka också. Jag bestämmer mig för det.
    Stor kram och mmånga tankar till dig du fina.

    SvaraRadera
  10. Fina bilder från Januari! Här
    Välkomnas Februari med full storm på utsidan

    Hoppas allt är bra med dig
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. En härlig tacksamlista. Det gäller att stanna upp och tänka efter ibland. Det är då man förstår hur mycket det finns att vara tacksam över.
    Visst får man vara tacksam över Goa bloggvänner åxo.
    Själv är jag tacksam över alla fina härliga bloggvänner som jag träffat i blogglandet. Som dig t,ex.
    Du gör mig glad då du kommenterar.

    En varm kram och tack för att just du är du, och för att du berikar oss läsare här i blogglandia med dina inlägg.

    Kramkram.

    SvaraRadera
  12. Så mycket kärlek i din lista. Fantastiskt av dig med tanke på hur du mår. Härligt med mycket stöd. För att inte tala om choklad :) Stor kram!!!

    SvaraRadera
  13. Fin lista med goda vänner, ärlighet och annat gott :)
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  14. Härlig tacksamhetslista.

    SvaraRadera
  15. Att vara godtrogen gäller mig också. Ibland har jag tänkt att jag måste bli tuffare, mer kritisk, inte ge lillfingret för då tar man bara hela handen. Men jag kommer alltid tillbaka till att jag hellre är godtrogen, det mår jag bäst av. Däremot behöver man ju inte låta sig luras/utnyttjas av samma person fler än två gånger. Första gången kan ha varit ett missförstånd eller ett misstag, och alla förtjänar en andra chans. Men efter två gånger räcker det. Många saker att vara tacksam för på din lista. Förutom godtrogen tror jag att jag själv uppskattar insikter mest. Insikter innebär dessutom att man haft ett lugn i sinnet, så att man kunnat komma till insikter. Med för mycket stress tror jag det är svårt att nå dit. Ha en riktigt fin vecka, nu lyser solen här så jag måste ut med kameran :)

    SvaraRadera
  16. Blir alltid så glad över att läsa din tacksamhetslista! ❤️

    Har åter problem med att lämna kommentarer hos dig via min iPhone/iPad, och tyvärr hamnar jag sällan vid datorn, som idag. Men jag har läst dina inlägg om din resa. De har berört mig så starkt. Din via vitae här i livet har inte varit lätt, men tänk så stark du är som har gått igenom så mycket ❤️

    Styrkekram ❤️ ❤️ ❤️

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne