lördag 9 januari 2016

Vilket var det som inte stämde....

Vilka var Sanna och vilket var helt fel !!!
Var det så svårt...? ok så här ligger det till...

1.Sant, Jag ville bli lärare och tvingade alla att vara med sitta uppe på en varm vind inomhus när det var sommar och sol ute....
2.Sant, Jodå jag gick med på hålla god min med att inte vara en modell från Sverige utan istället från USA pratade enbart engelska under middagen med bandmedlemmar från Europe, tills man inte orkade mer...Det var när dom frågade mig var jag kom ifrån, jag svarade - Upplandsväsby, det var Kee Marcello som först sa -VA är du SVENSK haha Men som vi skrattade sen och var ute och festade en jätte rolig kväll....
3.Sant, Jag träffade faktiskt min första riktiga förälskelse i en hiss i Paris, jag hade gått in i hissen och var på väg att stänga (ni vet dom där gamla hissarna med rangliga järndörrar man drog igen)
han kom springande och bad mig vänta vilket jag självklart gjorde när han kom fram blev jag helt ställd han var förbluffande vacker och lång, Han vart lika förälskad i mig samtidigt, och hade efter den dagen försökt att hitta mig i två veckors tid,tills vi sågs på ett uteställe och han kom fram... konstigt men häftigt eller hur
4.Sant, En kompis var och jobbade i München och frågade om jag ville komma dit, -absolut sa jag och tog min väska och flög ned
När jag väl var där bestämde vi att köra ner till Zürich och träffa lite folk vi kände och sen vidare till Spanien där hans föräldrar hade ett ställe... vi var där ett par dagar sen bar det av tillbaka till München.
Väl hemma ringde min kompis Brendan och sa att dom skulle vara lediga ett par dar i Montpellier och undrade om jag hade lust att åka ner och träffa dom, japp så det var bara att packa om och åkte ner dit med en väninna. Stannade där ett par dagar sen åkte vi runt i Frankrike och Tyskland med dom i en vecka för att avsluta i Paris några dagar, sen hem igen... Tillbaka till verkligheten ;)
5.Falskt Stämmer inte alls, min familj hade aldrig någon husvagn så det här var påhittat...
6.Sant, det här ochså som ni då förstår, liftade och hamnade mitt i ingenstans var verkligen tvungna att hyra en bil och kom inte fram förrän mitt i natten till Helsingborg, så vi tog en x-tra resa till köpenhamn när vi ändå hade bilen...haha
7.Sant, Visst stod vi uppe på sidan av scenen när Guns And Roses spelade i Stockholm och var även backstage och träffade hela bandet, Men det endast pga att min vän Brendan hade spelat som förband till dom under turne i USA, inte för att jag gillade musiken......
8.Sant, Vilken kunskap dom har, trots att jag var i chock tillstånd efter att bli tagen på bröstet fick jag som sagt en perfekt BH och det är inte lätt att hitta....
9.Sant, Jodå jag flyttade först 3 ggr i Upplandsväsby med unga föräldrar flyttade vi till större och större ju fler vi blev i familjen , för att sen få GRÖNA VÅGEN och flytta ut riktigt på landet utanför Sigtuna,Det sen till Kungsängen där jag flyttade 2 ggr genom att mina föräldrar skilde sig, sen in till stan där man som student får flytta en del.. så där blev det 2ggr för att sen flytta ut mot Sätra och allt det innan 20år
Sen har jag flyttat ett par ggr efter det men det är en annan historia haha
Har nu faktiskt bott här ute nu i samma hus nästan 11år.
Bra gjort va!?

Det var 4 st som gissade rätt :)
Det verkar som ni vet vilka tokigheter jag varit med om eller så är det så att ni är lika dana ;) puss 

Tack för alla gissningar, och Ama jag förstår att det kan vara svårt att tro men lovar att det var nog enda ggr i mitt liv jag inte kunnat säga något haha

Ja det här är bara en bråkdel av alla tokigheter jag varit med om....haha
ta hand om er sötisar...
Nu önskar jag er en alldeles underbar Lördag
från en snöig Stockholms Skärgård


10 kommentarer:

  1. Oj, det var många flyttar innan 20! Räknade mina egna och kom till 3, så där trodde jag du lurades lite.
    Mina föräldrar hade ingen husvagn, men det lät väldigt trovärdigt, det du skrev och alla andra upptåg, de trodde jag på, haha...
    God lördag till dig, kram Gerd ♥

    SvaraRadera
  2. Så många tokigheter ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Okej då, man kan inte ha rätt jämt;-) Härligt att ha upplevt så många roliga äventyr och sedan kunna minnas dom med gädje. Bra levt där!

    Perfekt att tänka på vad man har gjort när det är kallt och snö därute;-)

    SvaraRadera
  4. Ingen vinst för mig! Men å andra sidan väldigt rolig läsning. Jag har ju bott i Upplands Väsby mellan 1970 och 2002 och även jobbat där så den kommunen är lite "hemma" för mig. Kanske har jag även haft dig som elev....
    Och en lite kuriosa; jag hade tre av Europs medlemmar i skolan när de var 10 år och just börjat spela....
    Härligt foto!
    Stor kram till dig du fina!

    SvaraRadera
  5. Nu har jag läst ikapp hos dig raring ♥
    Det enda jag var riktigt säker på var att nr 6 var sann men jag hade nog gissat att nr 5 var påhittat eftersom den var lite för tråkig för att vara dig ;-)
    Kram ♥

    SvaraRadera


  6. Hi hi hi, ja du verkar vara en härlig tjej så jag gissar att du varit med om mycket skojigt och lite ovanliga saker i ditt liv... ☺

    Stor kram på dig ♥

    SvaraRadera
  7. Jösses! Du har varit med om allt detta!!! Förutom husvagnssemestern då, borde ju ha förstått det, hihi!!!
    Du är helt galet underbar!
    Ha en fortsatt skön helg!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Oj oj oj.....säger bara oj haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Hmmm... Grattis till dom som gissade rätt, men jag har fortfarande svårt att tro på att du kunde vara tyst... ;-)

    SvaraRadera
  10. Vilken rolig grej! Och mycket knasroligt du har gjort.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne