torsdag 21 januari 2016

Uppdrag hos BOSSE

Redan första ggr då min Bloggvän DITTE hade hoppat på ett uppdrag, 
att fota gravstenar och verkligen gjort det med bravur ! 
Tyckte jag att det här uppdraget verkade riktigt kul så jag ville också hoppa på, 
Älskar ju sånna här tokerier
Så kom uppdrag nr 2, det där till bilskyltar om än sent såg jag det 
men då var jag hemma och jag bor långt ut på landet......
Jag försökte hitta...
Gick en promenad för att se om några sommargäster var ute, men NÄ det är ju KALLT och ingen av grannarna hade ngt fyndigt ord på deras bilar.. hemma och dålig ett par dagar och ett uppdrag med bilreg.plåtar visade sig omöjligt ;) haha

Men så kom Äntligen BOSSE med ett nytt uppdrag nr 3, 
som skulle vara perfekt  här ute på vishan.....

Så vi börjar med temperaturen ute -6 grader... Inget kallt så det blir inga bonuspoäng här inte då vi har rena vårvärmen mot våra vänner i norr


Sen var det ut och göra en SNÖÄNGEL, inga problem alls....

Eftersom Lillskruttan tog kort på mig ville hon ju också göra en fin SNÖÄNGEL....

Problemet var som sagt inte att hitta snö och lägga sig och göra en ängel
 problemet var att som michelin gubbe försöka ta sig upp utan att förstöra sitt verk... 
Min dotter skrattade så hon kiknade....kul 


Så kom vi till det sista.... fåglar... borde ju vara hur enkelt som helst !!!!
Jag menar vi bor ju ändå på landet :)
Och visst var den lilla koltrasten och åt på bären
 (för visst är det en koltrast när den har gul näbb ????) 
har inte en aning men inte stor som en kråka (ni ser mitt kunnande av fåglar....)
Sen var det ingen enda fågel överhuvud taget... jodå vi hörde dom inne i skogen, men tror ni dom visade sig för mig nä... och jag har inte tålamod att leka kurragömma med dom, så vi åkte in mot staden...Där det tydligen finns fåglar som visar sig enligt Ditte ;)

Och visst fanns det fåglar :) på håll, en Kråka satsar jag på att detta var (märkte ut var den var) så ni kunde se den lilla pricken haha

Sen fanns det en fågel inne på en tomt, kändes riktigt konstigt att stå där och fota i deras buskar haha
men den var gul och blå en Sverigefågel helt enkelt :)

På samma tomt satt även dessa fåglar.....VÄLDIGT STILLA trots suddigt kort Skakade för jag frös om fingrarna haha Men förstår att dessa inte kunde räknas med då dom var av TRÄ
kul när man äntligen hittar en fågel som vill vara med.. då är den av trä...
Efter den här turen hoppas jag på full pott....
Det var riktigt kul, häng på du med på en massa uppdrag under året
Tack BOSSE för att du får ut en och göra massa galenskaper LOVE IT

Till sist måste jag bara visa dom underbara knappblommorna som en av school assistent hade på sig när vi var på skolan
Smal handmade flowers from one of the other teachers 
Så himla söta och riktigt Coolt på en skjorta när en kille har det :)

Nä Nu ska vi äta mat och krypa ner i soffan med en filt och titta på ngt roligt.. ngn som har ett tips ??

TÄNK på att det är
 stora KRAMDAGEN idag 
så KRAMA om nära och kära och en 
STOR KRAM TILL ER SÖTNOSAR SOM TITTAR FÖRBI

17 kommentarer:

  1. Om du bara visste hur många snöänglar och fåglar jag tittat på de senaste dagarna. Å jag börjar lära mig "raserna" på köpet. Koltrast är nog den enda jag kan;-)

    Kul att dottern också ville vara med och göra en snöängel.

    Håller med att utmaningen är riktigt rolig. Undrar om en endaste kille har hoppat på den - tror inte det;-)

    Knappblommorna är ju hur säta som helt! Här borde tillverkarna av majblomman få lite inspiration till förnyelse tycker jag!

    Kollar sällan på tv förutom nyheterna och Sportspegeln, så inget tips tyvärr. Däremot ska du få en kram:-)

    SvaraRadera


  2. Jag tar teve-tipset först annars glömmer jag det. Renées Brygga är kl 21:oo på fyran.

    Hi hi, så du lyckades också med uppdraget, kul och du lyckade med bravur....

    Stor KRAM på KRAMDAGEN ♥

    SvaraRadera

  3. Glömde ju, knapparna är hur söta som helst på en KILLE, riktigt FRÄCKT! :D

    SvaraRadera
  4. Åh, vilka söta knappar, gillas!
    Och dina snöängelbilder, var ju bara så näpna.
    Tänk vad vi luras till att göra, haha!
    Ha det mysigt, kram kram kram

    SvaraRadera
  5. Men kära Sanna har du ingen fågelbok?? Om du bara bläddrar i den lite så tror jag nog att du kan en hel del fåglar. Koltrastehanen har gul näbb medan honan har en brun och är också mer brun är svart för att inte upptäckas då hon ligger på ägg. Sverigefågeln är en liten söt Blåmes. Nu hör till saken att vi hade en fågeltokig mellanstadielärare.... det fastnade en del och det mest märkliga är att det sitter kvar! Kram till dig med =)

    SvaraRadera
  6. Underbart! Träfåglar, snöänglar och bus! Vad roligt ni haft :)
    Och vilken bra apelsinpress!
    Stor kram till dig också!!

    SvaraRadera
  7. Jättehärligt! Och så roligt! Du har verkligen lyckats så bra med uppdraget. Och även du beredde andra, bl.a. din dotter ett gott skratt.
    Fåglarna fick du ju inte bara syn på utan de kom även med på bild. Och lika bra att ta det säkra för det osäkra och ta med en fågel i trä.
    Visst är dessa uppdrag roliga och kul att använda fantasin. Och som du sett av GW behöver jag utvecka min.

    Knapparna var jättefina! Kanske en idé för syslöjdslektioner att sticka/virka dessa och trä över vanliga knappar.
    Tvtips var det för sent för...
    Har varit borta på middag....
    Stor varm kram på kramens dag.

    SvaraRadera
  8. Blev även jag så glad, över det här tredje uppdraget hos Bosse! Äntligen kunde jag vara med🙏

    Så kul det var att göra snöänglar, som vi skrattade tillsammans!

    Önskar dig finaste fredagen,

    Kram❤️

    SvaraRadera
  9. Grattis och bra jobbat! Jag försökte föreviga fåglar i går men så fort jag kom med hundarna så flög alla i väg. Får göra ett nytt försök i dag!

    Kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
  10. Det är inte var dag som man ser en kille bära en skjorta med sådana blommor som på bilden.

    Det är många som gör snöänglar. Härligt!

    Januari har varit mycket kall där jag bor, nästan för kallt för att vara i min smak även om jag som norrlänning är härdad =)

    Glad fredag ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  11. Telefonen ringde precis. Min kära moster undrade varför jag svarade skrattande. Då fick jag berätta att jag just läste i ett härligt blogginlägg - som var ditt. Det här fixade du på ett suveränt sätt. Dessutom fick du och din dotter ett gemensamt kul minne ni kan skratta åt i framtiden. Var du säker på att det inte var en riktig fågel som frusit ihjäl? :) Vem som helst kan få träsmak i baken av att sitta för länge någonstans. Tack för detta. Fredagskram Bosse

    SvaraRadera
  12. Vad roligt, bra jobbat med ditt uppdrag.

    Hoppas att du får en härlig helg och tack för att du lämnade en liten kommentar på min blogg.

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  13. Haha! Tjusiga snöänglar :-) Men stod det verkligen i reglerna att fåglarna måste vara levande??? ;-)

    SvaraRadera
  14. Hej! Tack för besök på min blogg! Fick ju kolla dina fåglar också!

    Känner igen mig i en del av dina problem. De var väl på den tredje bilden jag hade svårt att hitta fågeln, men jag ser ju något skymta där ;-).

    Önskar dig en skön fredag och helg! Kram

    SvaraRadera
  15. Jaa det var länge sedan man gjorde sjöänglar ;))....kul att se...och knappblommorna var väl läckra !!...har aldrig sett sådana ;))
    Nu blir det go fika ;))....ha en toppen helg nu !!
    Varm kram

    SvaraRadera
  16. Bravo - du fixade det... heja dig Sanna! Det visste jag ju förstås att du skulle... kul uppdrag från Bosse!
    Nu finns mitt bidrag också på plats!
    Ha nu en fin fredagskväll och en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Tack för att du tittade in på min sida..Visst är han lurig den där Bosse som får oss tanter att göra en massa saker som vi aldrig skulle gjort annars :-) Men det är himla kul tycker jag Och du lyckades ju med uppdraget ...träfågel??? näää det är säkert nån makalöst sällsynt fågel du upptäckt ;-)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne