måndag 11 januari 2016

Tillbakablicken...

Det är finaste  EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag  
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det Jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 

  • Familj samlad
  • Mysiga promenader 
  • Omtanke från vänner
  • Härliga långa samtal ❤️ 
  • Snöskotta ..funkade igår, men idag var det värre,  men en ggr är bättre en ingen ggr ;)
  • Utrensning
  • Goda Viner till maten
  • Film
  • Mediciner som funkar
  • Insikter för att kunna gå vidare
  • Många Skratt
  • Choklad
  • Bästaste vännerna
  • Popcorn
  • Foton
  • Spelkvällar
  • Vacker Konst
  • Elda i öppna spisen
  • Härliga Bloggvänner ❤️ Tack för att ni finns och ger mig många skratt och en massa omtanke
Något vi alla kvinnor borde ta till oss
( lånad på nätet )

Jag hoppas att Du som tittar förbi haft en alldeles underbar Helg
och för er som börjar jobba idag önskar jag er en bra start på jobbet.
För er som är hemma och lite krassliga, önskar jag KRYA På ER !

Nu ska jag ta massa prover igen, så håll tummar och tår :)

Stor 
PUSS o KRAM

16 kommentarer:

  1. Blir alltid så varm inombords, när jag läser din tacksamhetslista. Du har kommit långt, och verkligen lärt dig att vara tacksam för det lilla här i livet, stort ❤️

    Vilken bra utmaning med påståenden om dig själv. Som jag skrattade! Och vilket spännande liv du har levt! Du borde skriva en självbiografi ❤️

    Jag hoppas att du har hunnit återhämta dig under julledigheten, och känner tron på att 2016 blir året du hittar styrkan att nå den där enkelbiljetten ❤️

    Finns här för dig!

    Styrkekram ❤️

    SvaraRadera
  2. Givetvis håller jag tummarna, hårt, för att dina prover är bra eller i varje fall betydligt bättre.
    Läser dina tacksamhetstankar och känner både glädje och värme över det du formulerat. Det är så lätt att se förbi det som finns här och nu och inte ta det tillvara. Jag tycker verkligen om dina "tacksamhetsmåndagar" och det ger mig tankar att fundera vidare på. Just att känna energi och värme gör allt så mycket mer hanterbart.
    Och att aldrig ta något för givet är en viktig insikt.
    Stor kram och tack för att du finns.

    SvaraRadera
  3. Klart jag tar mig lite tid och skriver några värmande rader, fina bloggvän ♥
    Idag är jag tacksam över en god natts sömn, att fått vakna varmt och skönt, att ha tillgång till tvättmaskin, så jag får en ren bädd idag.

    Självklara saker egentligen, men inte för alla människor på jordklotet.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Hej fina Sanna!
    Håller alla tummar och tår för dig.

    Är nu tillbaka på jobbet igen..Känner mig redan trött, men det går väl över gissar jag.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Mycket fin lista!!...bäst var ändå mediciner som funkar !!...och en chokladbit ska jag snart unna mej också, hihi...köpte två stora chokladkakor igår ;))
    Hoppas du får en bra dag vännen !!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  6. Många härliga saker att vara tacksam för raring ♥
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Det var då en riktigt fin och framförallt lång tacksamhetslista. Fastnar på "vacker konst" och blir såklart nyfiken.
    Nu håller jag tummar och tår att dina prover bara visar för dig positiva och lugnande resultat.

    Å visst är vi vackra:-)

    SvaraRadera
  8. Mysigt med familjen samlad och tid för umgänge! Nu håller jag alla tummar och tår jag har att det går bra för dig och att du fortsätter orka lite mer och mer hela tiden. Kram!!

    SvaraRadera


  9. Håller varenda tumme och tå för dig!

    Kram å hjärta!

    SvaraRadera
  10. Fin lista med stor variation :) Gillar, som vanligt, dina hjärtan/fettext/färger!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Din fina lista får mig att bli eftertänksam och tacksam över saker i mitt liv, den är en riktigt måbralista din lista. :-) Tack Sanna för att du delar med dig, Kramizz Laila

    SvaraRadera
  12. Här fanns mycket värme och skratt i din lista! Gillas!
    Ha en bra vecka!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  13. Choklad, vin och brasa, njutning! Ha en fin vecka! Kram

    SvaraRadera
  14. Din lista är vacker... för den innehåller livets glädjeämnen... familj, vänner, skratt, förhoppning, kärlek och så mycket mer. Hoppas du får en ny underbar vecka. Kram

    SvaraRadera
  15. Vilken fin och bra vecka du har haft!

    Håller alla tummarna jag har för resultatet på proverna! *tänker på dig*

    SvaraRadera
  16. Vilket underbart inlägg vännen <3 Behövdes extra mycket idag. Tack. Kram och ha en toppen dag

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne