onsdag 20 januari 2016

Svaret på GW # 3

Nu ska ni få svar på vad det var för en liten manick.
En mini  juice-citron/apelsinpress
Vi köpte den i Rom för ett tag sen och använder den när vi bakar eller lagar mat
Mycket användbar liten manick måste jag säga :)
Först kramar man och masserar apelsinen mjuk , skruvar sen i den 
lilla manicken i apelsinen eller citronen
      
Trycker på den och häller direkt i mat /bak eller drinkar :) 

Det var faktiskt 4 personer som Gissade Rätt
det var...



Kanon att du gissade flera saker och den sista helt rätt !!!! 
Det är precis så man ska göra bara gissa på ...helt underbart !!

Verkligen ett stort Grattis till er !!!
Och 2 poäng var till er.
Resultatet för årets Guess What, Finns i vänsterkolumnen, så ni får lite koll också :)

Sen måste jag verkligen Tacka för alla underbara fantasifulla gissningar
NI är verkligen Underbara !!
och som jag skrattat till dessa underbara gissningar 

Många trodde det var ngt man tryckte ned i en flaskhals ....
(Skulle nog gå om man tog i ,men den skulle då läcka genom att den är hård och med skruv längst pipen ;)

AMA  svarar lika underbart som vanligt 
"Oj vilken bra oljekanna! Eller du kanske har vinäger i den istället... ;-) "
"Man kan nog lämna ett litet kissprov i den där grejen också. Om man inte har nåt som är bättre, förstås... ;-)"
(haha men lite besviken på att du inte såg svampbob då det var gult haha Puss)

Det var fler som tyckte det kunde användas att lämna Kissprov i ..
ANKI skrev
"Inte lätt det här... kan vara allt från något man lämnar in sitt urinprov i till något för någon typ av dressing... eller ... sanning att säga ingen aning :)"
(Som sagt då får man vara riktigt försiktig då du lämnar provet då det är hål i pipen hihi)

BP  du är underbar med alla dina gissningar från
"En kanna med dricksglas i, som används när man campar. Alternativt ett filter. Det var INTE lättare att visa hela grunkan;-)"
och
"Skrev jag kaffefilter med lock? Maken gissar att det är en sådan där kopp som bebisar dricker ur, men det tror inte jag;-) "
(man kan nog tvinga bebisen att dricka ur denna men ganska krångligt då hela apelsinen eller citronen ska hänga med ;)

MARIA En gissning från ett kunnande haha ???
 "OJ vad svårt!! Men jag tror att det än nån sån där luftningsgrunka när man brygger eget vin."
( jag börjar fundera på vad du håller på med där i glesbygden haha kommer direkt---) 

Sen har ni gissat allt från bröstpumpar till tratt i hatt 
Stort TACK för att ni verkligen delar med er av era fantasifulla underbara gissningar 
NI är BÄST !!!

Ett stort TACK till
Att ni var med så jag fick gissa hoppas jag fick ngt rätt illa fall det är svårare än vad man tror


STOR
PUSS & KRAM

17 kommentarer:

  1. Hahaha! Vilken smart manick, som jag faktiskt aldrig sett. Men himla kul att hela fyra stycken svarade rätt. Nu ska jag kolla alla kommentarer. Det är ju minst halva nöjet eller hur:-)

    1 000 tack för länken:-)

    SvaraRadera
  2. Men hallå??? Svampbob FYRKANT... Den där grejen var ju RUND! ;-)

    Fiffig manick! :-)

    SvaraRadera
  3. Ama svampbob Rundis har du aldrig hört talas om honom haha
    Puss

    SvaraRadera
  4. Tänk, det är nyttigt att brainstorma, såg jag. Mitt sista ord blev ju RÄTT, hihi.
    Smart grej, det där!
    Kul kul.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Oj, vilka grejer det finns! Aldrig sett!
    Grattis till de duktiga som gissade rätt!
    Du fick för övrigt ½ poäng för din sena gissning hos mig... Grattis! Du leder med 1½ poäng före Maria som har 1 poäng, vilket även "Lilla Syster" och Ulla-Maria har och så Anemonen som har ½ poäng :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Liten smart och smidig.....allt som jag inte känner mig haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Då har jag lärt mig något nytt idag! Vilken praktisk liten grej!
    Men snart är det tisdag igen och då finns det nya möjligheter! ( Jag tycker du ska fota en tvättsvamp åt Ama) Kram på dig fina Sanna

    SvaraRadera
  8. Vilken behändig liten manick.
    Förstår att du fått många skratt haha. Inte lätt det där att gissa alla gånger.
    Sen så får jag gratta alla som har gissat rätt. Grattis till er. Bra gissat.

    Nä nu ska jag ta mig lite kvällste. En god smörgås, och bara koppla av.

    Kram till fina dig.

    SvaraRadera
  9. Bara att se sig besegrad. Igen! Men jag hade ju lite funderingar åt det här hållet...Men de nådde liksom inte ända fram.
    Grattis tll de som lyckades!
    Och en bra att ha grej är det verkligen.
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Vilken fiffig liten sak ;))...en sån skulle man kanske skaffa ?
    Hoppas du har det bra i vinterlandet ;))
    Må så gott !
    Kram<3

    SvaraRadera
  11. Coolt! Så bra att det blir rätt, när man gissar ibland, så man inte helt tappar självförtroendet ;)

    SvaraRadera
  12. Vilken häftig och praktisk sak! Hade nog aldrig gissat på det :)

    SvaraRadera
  13. Wiihooo, yes! :-)

    Igår kom mitt paket... Tack snällaste finaste du vilken vinst <3

    Jag är lite låg med inlägg min vardag och jag hänger inte med varann..

    Tack igen och ha en underbar dag fina du

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  14. Äsch juice kan man ju köpa!! Brygga eget vin däremot - det är grejer det ;-)
    Kram raring ❤

    SvaraRadera
  15. Men det borde jag ju vetat! En sådan har vi haft men jag använde den ytterst sällan. Får väl ursäkta mig med det ;-)

    SvaraRadera
  16. Hej Sanna! Har hakat på din tävling efter att ha blivit uppmärksammad via Konst eller konstigt-bloggen om den. Nu har jag också länkat till din blogg och hoppas du får många nya besök.
    Kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne