söndag 31 januari 2016

Skylt Promenad

Så är det äntligen dagen för alla våras skyltar
SKYLTSÖNDAG
Det är vår underbara Bloggvän 
som får oss att leta skyltar både ute, och på nätet mm 
Tack för att du förvaltar skyltsöndag vidare!


Idag var mannen och jag på långpromenad.... 
nästan 1,5 timmar så himla mysigt att gå och prata om allt och inget....
Han tyckte dock att jag var lite konstig som måste stanna och fota skyltarna hela tiden...
Dom e ju inte ens kul... haha...
Försökte förklara att idag skulle det bara bli en 
SkyltPromenad ..i Skärgården...
Så mina fina bloggvänner inga roliga kanske men skyltar på min promenadrunda bjuder jag på idag..

Det är väldigt många skyltar om att inte rasta sina hundar här eller där. 
Borde inte det vara en självklarhet att man inte låter hunden rasta framför eller inne på en tomt ? 
Vad är det för Hundägare?? ska dom ens ha hund ???

Går förbi Solnedgången, där vi faktiskt har barhäng och musik på somrarn
men nu var det kargt och kallt
Men ngn måste ha smygstartat för en TOM flaska vin, står där i baren ...


Jodå tom. här ute i skärgården har vi tydligen 
IDROTTSPLATSER
Nu tycker ju inte jag att en liten fotbollsplan med 2 rangliga mål räknas som det, 
men vi är som sagt inte kräsna här ute i skärgården haha


Att komma till den här skylten känns nästan som att vara i Österlen haha 
ja för denna lilla kulle skulle kanske räknas som en backe där ????
Jag älskar Österlen, så jag hoppas att ni där förstår att piken var till dom som satt hit skylten...
Backen / Krönet är knappt synbart eller kännbart ...haha


 Tycker den här är så fin, ut mot en badplats man känner sig så välkommen :)
ps. plus den lilla gröna skylten där det också påminns om att inte rasta hundar ;)

 Om Man ska parkera vid badet finns det skyltar på hur man ska stå på sankmarken 
(undrar om det är för att bilarna inte ska sjunka ;)


 Här finns längre inga ÄLG skyltar dom snos direkt, så nu får vi en varning skriftligt istället 


 Att ändra namnen är rätt vanligt på vägar så tydligen heter det här området LÖKNÄSA nu för tiden, kändes kanske som det inte var nog större skillnad.. kanske tom mot det bättre haha..


 Hemma har vi små smarta saker....


 Även sånt man blir super strong av....

 Om inte så är det väldigt gott i alla fall ;)


 Och den här stämmer på mig, för idag...tränade jag
NÄSTAN.....
(Denna Bild lånad på nätet)

Jag hoppas att ni får en alldeles underbar fortsatt söndagkväll, och ta hand om er nu!
Imorgon ska letas polisbilar, hundar, kvinnor,hus och wallander..
Undrar om dom har bilder på wallander på polishuset ;)
Hoppa på BossesLekUppdrag Du med, det är riktigt kul med dessa utmaningar :)

Nu ska jag läsa klart min bok, en bok som gör mig så förbannad egentligen, men är så viktig att läsa
En bok om Hur kvinnor behandlas, om hur allt är kvinnans fel
Att tom. kvinnorna beskyller andra kvinnor för ngt männen faktiskt gör.
Så förbannat sjukt och så djävulskt fel, denna snedvridna kvinnosyn som tom.kvinnorna tar med sig och ger sina döttrar och söner...
Mannen gör inga fel, står på en pedistal är kungen som gör vad han vill i sitt hem och mot kvinnor
Händer det ngt, 
Är allt allltid kvinnans fel, dom är inget värda, så förbannat sjukt...
Berättar mer om den i morgon !!!

KRAMISAR

19 kommentarer:

  1. Ja ha då har jag varit på långpromenaden jag med! =) Sista skylten var ju bara för bra, när jag hittar en sådan i butiken vet jag vem jag ska ge den till! Ha en skön kväll, jag ska också läsa en stund, känns som ett bra avslut på helgen. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för promenaden! :)
    Sista skylten passar mig alldeles förträffligt :) jag tränade nästan idag ... nästan!

    SvaraRadera
  3. Tack för den fina skyltpromenaden! Dagsfärska skyltar, det tackar jag verkligen för:-) Å det är bra att du "bloggdresserar" din man. Jag gör ju som du fast jag fotar för det mesta i stan. Maken har vid det laget lärt sig att omedelbart stanna upp bakom mig och vänta tills jag fotat klart. Han morrar inte ens längre - snart 8 års bloggande är ju in lagom inlärningstid kan jag tycka;-)

    Min favo skylt är nog den med idrottsplatsen. Känner igen sådana "planer" i mitten av ingenstans från när jag spelade fotboll. På sådana platser är man helt säker på att man fick tvätta av sig i bäcken bredvid, alternativt åka hem och duscha. Roliga minnen nu;-)

    1 000 tack för toppen skyltning och länken!

    SvaraRadera
  4. Brukar du besöka Österlen? Vi tillbringar stor del av sommarhalvåret där.

    SvaraRadera

  5. Tack för skyltpromenaden. :)
    Trots att vi är upplysta så sitter detta kvnnoarv så djupt rotat, tyvärr...

    Kram på dig ❤

    SvaraRadera

  6. Tack för skyltpromenaden. :)
    Trots att vi är upplysta så sitter detta kvnnoarv så djupt rotat, tyvärr...

    Kram på dig ❤

    SvaraRadera
  7. Tack för skyltpromenaden raring!! Nu kommer jag att känna mig som hemma när jag hälsar på!!
    Kraaaaaam ♥

    SvaraRadera
  8. Tack för den dina och uppfriskande skyltpromenaden ute i skärgården. Så härligt att vara där igen! Alla skyltar var bra men den sista"Nästan" fastnade jag extra för. Kanske var det något igen kännande där...
    Spännande att få höra mer om din bok. Är säker på att det är en bok ska vill läsa.
    Stor kram till dig du fina och jag skickar både sol och värme till dig.
    Önksar dig en fin kväll.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  9. Tack för den skyltgången, oj vad trött i benen jag blev, särskilt upp på det där back-krönet, haha!
    Skyltar, finns det gott om, även om inte roliga, men visst, bara att leta.
    Tack för skyltningen, fortsatt fin söndag, kram ♥

    SvaraRadera
  10. Vilka bra skyltar du bidrog med! Men det där backkrönet. Vilken utmaning ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  11. Haha, gillar skylten med träning :)
    Önskar dig en mysig kväll fina du.
    Kram pia

    SvaraRadera
  12. Tack för skyltpromenaden. :-)Ha nu en jätteskön kväll. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig promenad ni fick tillsammans. Och en massa roliga skyltar blev det också :)
    Ha en fin kväll
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Häärlig promenad och härliga skyltar!
    Hoppas du har en fin Söndagskväll <3

    SvaraRadera
  15. Riktigt roligt att få följa med på din långpromenad. Det var ju träning, stryk nästan ;)
    Åsså fick du mig att längta framåt till badsäsongen.

    SvaraRadera
  16. Vilken långpromenad ni har gjort idag, och tänk så många skyltar du hittade! Gillade nog Löknäsan bäst, hehe...Kram till Dig! ♥

    SvaraRadera
  17. Tack för en skön promenad... och en massa bra skyltar! Trodde i min enfald att man skulle ha "speciella" skyltar, ja... kvicka, roliga, tokiga... men ser ju att det funkar kanonbra med "vanliga" - så nu kanske jag också vågar vara med i Skyltsöndag :)
    Jag kanske kan göra som du idag... alltså åka till en stad eller ett samhälle nära mig och se om det finns några poliskvinnor och kanske några Wallander.
    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig skyltpromenad! :-)

    SvaraRadera
  19. Såg ut som en trevlig promenad!
    Träningsskylten skulle jag behöva.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne