söndag 24 januari 2016

Salig blandning i SkyltSöndag

Så var det Äntligen dax för 
SKYLTSÖNDAG
Det är Min Härliga Bloggvän BP som Förvaltar den vidare varje söndag
och det TACKAR jag Stort för vännen, som vanligt :)
För vill du ha dig underbara skratt, med härliga skyltar, texter mm är det bara att titta in hos henne där finner du alla härliga söndagsskyltare

Idag blir det verkligen ett blandat innehåll 
Börjar med Felskrivningar på SMS ok inte skyltar i den bemärkelsen mera sparade bilder,
 men vilka skratt man kan få....Hoppas dom e OK att börja med ändå BP ? ;)

Det här med avstavningsprogrammens hjälp blir inte alltid det bästa
Och det skyller jag helt på, när jag svarade på nyårsmeddelandet till min kompis 
kan säga att det blev ngt helt annat...
(om ens det egentligen blev ngt alls, kan inte bero på att det är tidig morgon och mycket bubbel .....)
Ser även ut som jag skickat pussande kycklingar haha



Eller så finns det dom som missförstår sin mamma...Rejält..haha
(Dessa 2 bilder är lånad på nätet)
Eller så kan Mamma bara inte förstå...
Trots att hon får svaren direkt haha
Erkänner kan inte heller dom här förkortningarna....haha

Sen den enda "RIKTIGA "skylten...
Först av allt så vet ni att jag bara älskar KAFFE och den här skylten beskriver ett kaffe perfekt ;) 
eller vad säger mina kaffeälskande bloggvänner
(bild lånad på nätet)

Så kommer vi till - När en sak betyder en annan...
Det här med att förklara för en Engelsman vad vår BRÄNNBOLL är för ngt, är aldrig enkelt  ;)
(bild lånad på nätet)

I den här "kontaktannonsen" tyckte man att man var finurlig 
Betyder inte alls vad man först läste vill jag säga....haha
(Bild lånad på nätet)

Dagen har spenderats med att först sova halva dagen , då hjärtat inte funkat som det skulle under natten. Men Efter en stor härlig brunch följde jag med på långpromenad med mannen och dottern, och nu känner jag mig mycket piggare  och gladare . Tänk att en promenad kan ge så mycket  :)
Vi har riktigt "varmt " ute med endast ngn minusgrad, 
kl 16 var det fortfarande rätt ljust så det går åt rätt håll ;)

Sen vill jag svara på en massa frågor som kommit på fredagsberättelsen, men svaren på alla era frågor kommer för jag lovar att det fortsätter och jag kommer även berätta vägen till att bli "frisk"
Tack för alla era underbara kommentarer och är det ngt personligt du vill fråga
 finns kontaktfält längre ned på vänster sida !!!!

Nu önskar jag er Fina Bloggvänner som tittar förbi en
Stor Varm KRAM

13 kommentarer:



  1. Kaffeskylten var hur bra som helst och sms:en kan bli
    hur galna som helst. :)

    Ute är det varmare men då har det istället blivit så kallt inomhus så det knappt går att skriva, får snart sätta på mig vantarna och krypa in under en skön filt...

    Det där med hjärtat måste vara så svårt... ♥

    Stor kram ♥

    SvaraRadera
  2. att frysa inomhus är värre en värst, du får komma hit och värma dig framför brasan :)
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Haha! Sms-en är så himla bra, det kan ju faktiskt bli hur som helst nu när telefonerna hittar på själva vad dom tycker man menar... ;-)

    Skönt att du känner dig piggare!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Kaffe =)
    "Jag älskar kaffe, kaffe älskar jag. Får jag inte kaffe dricker jag choklad!" Det var en ramsa vi körde för hundra år sedan då jag jobbade i förskolan. Det var så klart rörelser till också....
    Mmm promenader är bra träning! Ha en skön kväll. Nu ska jag förbereda det sista för morgondagens jobb. Kram

    SvaraRadera
  5. Kaffeskylten var så klockren!
    Och förkortningar, haha, så roliga, precis som den där automatskrivningen på smartfånarna!

    Jag har inte hängt med på nätet på några dagar, får ta och läsa din fredagsberättelse sen.

    Stor kram, Gerd ♥

    SvaraRadera
  6. Ja, hos dig får man sig ju alltid inte bara ett utan fler skratt. SMS:arna - skrattade nästan ihjäl mig och lärde mig några förkortningar på köpet. Är nämligen inte bra på "sms-språk" heller.

    Kaffeskylten är härlig, men jag vill gärna ha lite mjölk/grädde i kaffet, så svart som djävulen går bort för min del;-)

    Å brännboll måste vara en otrolgt smärtsam sport för killar - hahaha:-)

    Kontaktannonsen är himla rolig den också.

    Stort tack för dina gulliga ord, 1 000 tack för att du skyltade och länkade. Kram!

    SvaraRadera
  7. Tack för flera goa skratt! Förkortningar och SMS kan bli percis vad som helst. Och vad gäller nya förkortningar så kommer jag helt till korta.
    Brännboll, ja, hur förklara det. Har försökt å engelska förklara ordet/instrumentet nyckelharpa och det gav också upphov till muntrationer hos omgivningen.
    Kontaktannonsen hade sina poäng....
    Kanske var kaffeskylten den mest tydliga...
    Skönt att du mådde bättre efter promenaden och tänk så mycket en prommis kan göra för välbefinnandet.
    Stor kram till dig.

    SvaraRadera
  8. So tedrickare gillar jag ändå kaffeskylten väldigt mycket! I vår sommarstuga hade vi samma text på ett trähjärta så det är ganska så gamla visdomsord!

    Ja, ibland blir det väldigt fel i sms. Man kan ju få de mest märkliga förslag och är man inte observant så blir det som det blir.

    Kram och god måndagsmorgon <3

    SvaraRadera
  9. Blir orolig för dig då jag läser att hjärtat inte fungerat under natten. Bra du kunde ta en lugn dag efter.

    Gillar förkortningarna som förklaras men mamman inte förstår... :)

    Ha en fin dag. Kram

    SvaraRadera
  10. Fyllekaja ♥♥
    Hoppas hjärtat har uppfört sig i natt!!
    Kram raring ♥

    SvaraRadera
  11. Underbara skyltar! Och vad fel och roligt det kan bli med sms :) Den där kontaktannonsen skulle jag nog inte svara på :) Och kaffe har jag inte lärt mig dricka än...

    SvaraRadera
  12. Roliga skyltar och sms. Visst kan det tolkas helt fel. Jag kan inte heller alla förkortningar. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne