lördag 2 januari 2016

Min Årsresumé 2015, i Listform

Gjorde du något 2015, som du aldrig gjort förut?    
Nej inte som jag kommer på nu ( för gammal haha gjort allt ;) 
Föresten åkte jag ju Träbergodalbanan på Liseberg, en sån har jag aldrig tidigare åkt :) 

Genomdrev du någon stor förändring? 
Hjärtat och kroppen sa helt stopp det här året, jag blev tvungen att lyssna på min kropp



Blev någon av dina vänner / kollegor föräldrar i år ?
Ja en vän fick en dotter
Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas ? 
När läkarna sa till mig att det här inte fick hända en gång till för då skulle kroppen inte klara av det
Vilka länder besökte du ? 
Endast Playa Taurito på GranCanaria



Bästa köpet ? 
Klänning på Rea som jag använde flera ggr under året
Gjorde någonting dig riktigt glad ? 
Mina underbara barn ❤️ Dom får mig att le hur jag än mår, Min jättefina present av mannen

Saknar du något under år 2015 som du vill ha år 2016 ? 
Mer ork att träffa vänner, gamla som nya, regelbunden träning
Vad önskar du att du gjort mer? 
Struntat helt i Energitjuvar som alltid finns runt en
Vad önskar du att du gjort mindre? 
Lagt så mycket Energi på sånt som inte tillförde mitt liv något 
Favoritprogram på TV? 
Absolut favorit är På Spåret haha kan inte hjälpa det älskar allt finurligt och svårt
Bästa boken du läste i år? 
Stalker, läskigt bra kanske lätt skriven men du fastnar direkt 
Största musikaliska upptäckten? 
Sia, med rösten som man känner att hon varit med om saker (speciellt i låten Chandelier)
Vad var din största framgång på jobbet 2015? 
Jobbar igen lite men påväg, samt stressmottagningens Rehab
Största framgång på det privata planet? 
Insikt 
Största misstaget? 
Gör många misstag hela tiden, men hoppas jag fortfarande lär mig av dom 
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Gladare än 2015, mår bättre och min man och jag mår bättre ihop nu än tidigare
Vad spenderade du mest pengar på? 
Mina barn 
Något du önskade dig och fick? 
Pandora armbandet 
Något du önskade dig och inte fick ? 
Att jag skulle vara helt färdig med sjukdomar mediciner rehab med mig själv...
Vad gjorde du på din födelsedag 2015? 
Var på underbara Fårö och blev uppvaktad av familjen sen åt vi middag ute efter en dag på stranden

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Att jag sluppit allt av min inre stress, kunnat ta avstånd från det som fick mig att må dåligt, och slippa energitjuvar 
Lärt mig mer av att LYSSNA PÅ MIN KROPP 
Vad fick dig att må bra? 
Familj, och mina riktiga vänner
Vem saknade du? 
Dom jag tycker om, men inte hann med att träffa mer än jag gjorde
Mest stolt över? 
Alltid stolt över mina två underbara barn !
Högsta önskan just nu? 
Må bra och få ork och hälsa tillbaka
Vad tänker du göra annorlunda 2016? 
Ta mitt liv tillbaka !!!! 
Göra mer saker med mina barn & Familj!
Rensa bort saker som inte får mig att må bra !
Göra en massa av det jag istället mår bra av !!!!


kommer idag från ett barn som berättar hur människan kom till
(Vilken religon är det här?? ;) är det den som slutar i Starwars hihi)
ur bok av Mark Levengood och Unni Lindell

Kärlek till er som tittar förbi, 
Jag hoppas av hela mitt hjärta att ert 
2016 
blir det bästa året hittills
Ta hand om er nu Sötnosar
Stor Kram & Puss

Jag hittade den här fina listan hos VILLA FREJA redan förra året, då jag gjorde den också :)

14 kommentarer:

  1. Härlig årsresume i listform :)
    Kärlek till dig finaste & det bästaste året ❤ ...

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Vad fint att få läsa din årsresumé...
    Hoppas nu att du tar tillvara på det som verkligen betyder något för DIG <3 som gör dig glad och lycklig

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  3. Tack för en givande och tänkvärd årsresumé. Många av dessa frågor skulle jag nog ställa till mig själv och sedan försöka svara på dem med största ärlighet. Ska göras i veckan...
    Önskar dig ett 2016 som fylls av positiv kraft.
    Stor kram fina du.

    SvaraRadera
  4. Det första som slog mig med din lista är att många punkter handlar om din hälsa. Hälsan är ALLTID viktigast! Man har nämligen bara en. Är den borta så finns det inte mycket kvar.

    Vad jag vill säga är att du är fullt medveten om vad du ska göra och vad du ska låta bli - och det är ett låååååångt steg i RÄTT riktning. Du är ju en klok och intelligent tjej, så jag är helt säker på att du kommer att lägga din energi på helt rätt saker i år. Du är närmast dig själv - alltid! Det är absolut inte egoistiskt tänkt utan totalt sant!

    SvaraRadera
  5. Vilken intressant lista och fina bilder. Önskar dig en God fortsättning på 2016 och hoppas du får vara frisk! Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt år, stor kram och god fortsättning/Diana

    SvaraRadera
  7. Jag gillar verkligen bilden på dina barn 💜
    Och din lista såklart!
    Kram raring

    SvaraRadera
  8. Det är nog så nyttigt att få en tankeställare... Så bra att du verkar ha tagit den till dig på rätt sätt!

    Kram och ha en underbar inledning på året :-)

    SvaraRadera
  9. Ja, ibland är man dålig på att lyssna på sin kropp. Bra att du gör det nu :)
    Var rädd om dig
    Kram

    SvaraRadera
  10. Fint att få läsa din årsresume. :-) Jag hoppas innerligt att din hälsa och du själv kommer att få ett bättre år i år 2016, det är du värd. En stor kramizz denna kalla söndag/Laila

    SvaraRadera
  11. Vilken fin lista! Såklart blir detta år underbart för Dig!!! Fortsätt som du gör! Varma kramar ♥

    SvaraRadera

  12. Självklart så bli 2016 ett toppen år för dig. Skönt att du kunnat börja jobba så smått. Stressmottagningen är så bäst.

    Kramar Kamilla

    SvaraRadera
  13. Vilken fin lista och sammanfattning. Du har verkligen haft ett tufft år. Trots det är du alltid så positiv och varm i dina inlägg. Önskar dig av hela mitt hjärta att du kommer må bra detta år!! Kram

    SvaraRadera
  14. Viken fin sammanfattning av år 2015. :-) Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne