måndag 18 januari 2016

Måndag med Tillbakablicken

Det är finaste  EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag  
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det Jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Migräntabletter
  • SOL ute
  • Omtanke
  • Riktiga Vänner ❤️ 
  • Gnistrande vit snö
  • Varmt hem
  • Skratt
  • Varm choklad
  • sopsortering
  • Insikter
  • Varma Duschar
  • Omtänksam man
  • Tulpaner i mängder( Fick mer tulpaner på fredagen när mannen kom hem min goding) ❤️ 
( lånad på nätet )

Efter en hängig helg och fortfarande tröttare än tröttast, så började jag morgonen med en kort promenad (följde dottern till bussen, inte mer avancerat än så)
Nu blir det att lyssna på mindfulness och lyssna på kroppen, Träning ger färdighet ;)
Önskar er en bra start på veckan

Stor 
PUSS o KRAM

17 kommentarer:

  1. Hela din lista andas KÄRLEK idag ♥ (jag älskar sopsortering!!)
    Hoppas du piggnar till under dagen raring!
    KRAM ♥

    SvaraRadera
  2. Jättefin tacksamhetslista, den känns Kärlek och värme.

    Mina tre tacksamheter just idag är:
    Vaknat utsövd pigg och glad
    Solen skiner
    Till kvällen sång och musik, gemenskap

    Ha det gott, kram ♥

    SvaraRadera
  3. Önskar dig det samma!!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Tänk, visst finns det så mycket att glädjas åt och det blir så påtagligt när jag ser din lista.
    Kärlek, omtanke och "här och nu" finns med överallt. Fint!
    Hoppas din trötthet ger med sig och att du nu kan vila dig så att krafterna kommer tllbaka.
    Stor kram och många tankar till dig du fina.

    SvaraRadera
  5. Fiiint som alltid ❤️ ....
    Gillar citatbilden!

    /Kram finaste i Vintersolen

    SvaraRadera
  6. Det var många fina och tänkvärda saker på din tacksamhetslista.
    Måndagskram från Bosse

    SvaraRadera
  7. Återigen många saker att glädjas åt :-)

    SvaraRadera
  8. Här fastnar jag på "varmt hem", som man ju ofta tar för givet. Men det finns ju så många som inte har ett tak över huvudet och fryser.

    Å du har helt rätt - man ska absolut inte tar något för givet, oavsett vad det är.

    Nu hoppas jag att du piggnar till. Det är ju "värmebölja" därute med endast några få minusgrader, åsså skiner solen:-)

    SvaraRadera
  9. Lider med dig när jag ser migräntabletter. Vet ju hur det är men jag slapp denna helg.
    Mycket värme och omtänksamhet i din lista och det skulle vi ju inte vilja vara utan. Tack för att du delar. Och om du nu har gjort mindfulnessen hoppas jag dels att du mår bättre och dels att du inte gör något mer än vilar resten av dagen!!! Stor kram

    SvaraRadera
  10. En fin lista som alltid..

    Min tacksamhet var igår, en hel dag med båda mina barn, ingen klagade, ingen gnällde, vi var bara hemma... min pre-teen kan verkligen dra sin mammas tålamods gränser och det har varit en tuff höst ja tom sommaren om jag minns...

    Hoppas att du känner dig lite piggare

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  11. Mycket värmande att vara tacksam för i din lista :) Även kylan har sina fördelar!
    Önskar dig en skön fortsättning på veckan!

    SvaraRadera
  12. Vacker och kärleksfull lista! Riktiga vänner är guld värt och likaså en omtänksam familj. Önskar dig en riktig bra ny vecka. Kram

    SvaraRadera
  13. Jag hoppas du också fick en fin dag idag. <3 kramizz Laila

    SvaraRadera
  14. Fina tänkvärda rader. Försöker leva så, ännu mer efter olyckan.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Tack för era kommentarer !!
    Ni är helt underbara som tar er tiden att skriva
    Kramisar
    Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne