måndag 25 januari 2016

Måndag med Tillbakablick

Det är finaste  EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag  
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det Jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 
  • Mediciner
  • Lång promenad
  • Att kunna tända en brasa i öppna spisen
  • Livet ❤️ här och nu
  • Årstider
  • Gott glas rött vin
  • Små viktiga samtal med lillskruttan, som även hon börjar bli stor...
  • Omtänksamma snälla barn
  • Appen "Veckopengen "Vilken Kanon app när man har barn !!! och vill lära värdet av pengar
 


( lånad på nätet )

Den här veckan är ett läkarbesök inbokat och även rehab och samtal,
hoppas på svar på senaste prover och att jag trots mitt dumma hjärta får jobba lite ...
Känner mig så onyttig av att gå hemma, sjukt vet men erkänner nu verkligen min känsla
Utmattning i den graden att kroppen till slut har sagt ifrån inte en utan fler ggr sätter sina spår :(

Jag blir tillsagd att jag ska ta det lugnt, jag vet att jag måste, om jag vill leva
Men trots att jag vet så kör jag på
...mitt sätt att stänga av inte behöva lyssna känna allt som kommer tillbaka.

Jag kämpar och jag önskar att jag var personen som lyssnade på min kropp, la mig och vila när jag känner att både kropp och hjärna stänger av inte orkar mer..
Det kommer, säger dom på rehab, men jag har så mycket i bagaget så det tar tid... bara att inse.
Tack för att ni hjälper mig att stoppa

Önskar er en alldeles underbar start på Veckan
PUSS o KRAM

18 kommentarer:

  1. Ja....Mitt motto där "att aldrig ta något/någon för givet.." ❤️ ...
    /Svaga Kramar efter komlicerad Op

    SvaraRadera
  2. Det är en utmaning i sig att stanna upp och lyssna. Du vill göra så mycket och det tar tid att acceptera att det inte fungerar. Lång tid.
    Skönt att du kan få hjälp och det kan varaen tillgång att så småningom kunna sätta ord på känslorna. Ohc att skriva är också ett sätt att tänka och bearbeta.
    Dina tankar om tacksamhet tycker jag mycket om och när du formulerar dem så stannar du upp och kanske kan du förlänga det stoppet efter hand.
    Att lyssn apå sin kropp lär man sig inte utan mycket träning , men du är på god väg.
    Jag och många är med dig på den vägen.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Hrm, du får verkligen ta hand om dig, hörs det som!

    SvaraRadera
  4. Här fastnar jag på omtänksamma barn och den där veckopengpappen. Smart!

    Alla har vi ju en personlighet och ett sätt att vara på. Det har vi levt med i decennier, per automatik. Sådant ändrar man inte på i en handvändning. Nu har du ju iofs fått tillräckligt med varningstecken, men jag förstår dig att du helst vill blunda för dom. Tror jag skulle göra likadant, vilket är dumt. Jag vet! Så jag har inga goda råd att komma med. Tyvärr.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hade kunnat haft i stort sett allt på min egen lista. Ja inte appen för här är det ingen som får veckopeng längre.
    Vet hur svårt det är att ta det lugnt. Men lova mig en sak - nästa gång du kör på när du egentligen är trött, tänk på dina barn då! Du vill inte för allt i världen att dina barn ska behöva växa upp utan sin fantastiska mamma! Så snälla, ta det lugnt!!! Vila och ta hand om dig själv, så mår alla bättre. Stor stor kram!!!

    SvaraRadera
  6. Ja, det är inte lätt att bryta gamla vanor det vet vi alla. Men små steg i taget och ha inte dåligt samvete för att du är hemma. Du hinner jobba, men först måste du ju bli frisk . Så Sanna stanna upp och lyssna vad kroppen säger till dig även om det är toksvårt. Men vi vill ju alla att du ska lyckas och få leva så bra som möjligt. Ta hand om dig nu, själv ska jag iväg till Friskis och köra ett yogapass, man får passa på då bästa yogafröken ska hålla pass. Har jag tur så somnar jag under avslappningen.... det har hänt förr. Varma kramar

    SvaraRadera
  7. Skönt att de på rehab förstår och lugnar dig :) De har väl sett de flesta varianterna av hur man hanterar (eller inte) att livet/kroppen inte beter sig som man förväntat sig!
    Den där appen ska jag kolla in - och sedan, kanske, rekommendera till någon som jag pratade med detta om. Veckopengar och barn - en evig diskussion :)
    Tack för att du är med i detta! Kram

    SvaraRadera
  8. Jag förstår dig precis, jag var likadan, men nu efter två år så har jag lärt mig lyssna på kroppen. Det är det enda rätta om man ska bli frisk. Ta väl hand om dig och försök slappna av och vila. Kram

    SvaraRadera
  9. Håller tummarna för bra provsvar, och lycka till med att lyssna på kroppen!
    Ha det bra! Kram!

    SvaraRadera
  10. Alla har vi en ryggsäck att bära på, men din verkar tung vännen !!
    Hoppas provsvaren blir bra ;))...du får sköta om dej nu !!
    Ha det gott !
    Kram bia

    SvaraRadera
  11. Viktigt att ta tillvara på livet just nu. Som du skriver - man kan inte ta något för givet. Och ett glas rött lät riktigt gott! Stor kram

    SvaraRadera
  12. Förstår att det inte är lätt att stanna upp och lyssna på sin kropp när man vill så mycket!
    Var rädd om dig!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Hoppas på bra svar på provsvaren.
    Ta hand om dig och var rädd om dig fina du.
    Önskar dig en fin start på veckan och en mysig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  14. Ta hand om dig...tänk på att det finns bara en av goa Sanna! Och så hoppas jag att provsvaren är bra. <3 kramizz Laila

    SvaraRadera
  15. Jag ska inte säga nånting men du vet var jag finns om det är nåt ❤❤
    Kramar i massor

    SvaraRadera
  16. Så himla mycket bra!

    Att det ska vara så svårt att lyssna på sig själv. Det blir lite av att hitta sitt nya jag. Hoppas allt går bra med sjukhusbesök och rehab mm. Du vet var jag finns om du behöver :)
    Kram <3

    SvaraRadera
  17. Jaaaa, det finns många små och stora saker att vara tacksam för, det är bara att leta i minnet. Mitt minne är inte det bästa, alltså letar jag varje morgon efter gårdagens guldkorn och skriver ner dom i dagboken. Igår hade jag en dag då irritationen, sprättande var igång för egentligen ingenting. det bara händer p.g.a. sjukdomen. Jag lyssnade inte på kroppen utan gjorde det jag bestämt nämligen att ta ut ett flyktingfamilj på lite äventyr. En mycket givande eftermiddag men idag är jag helt slut som människa. Är det något du känner igen?
    Många kramar till dig från mig
    /Leva-Kerstin
    www.steeperz.com

    SvaraRadera
  18. Fick du min kommentar? jag kan nämligen inte se den.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne