lördag 30 januari 2016

Lördagscitat med list

DAGENS LÖRDAGSCITAT:
har hon ett underbart lördagstema , ett CITAT med egen bild....

DAGENS KLÄDSEL: Myskläder med långkallingar, tofflor och tjock munkjacka
DAGENS TANKE: Mötet med läkaren igår, gav mig mycket att tänka på.
DAGENS KÄNSLA: Ganska besviken på mig själv, då jag är så godtrogen, och tror gott om alla.
DAGENS HÄNDELSE: Idag kommer min svärmor över på middag :) 
DAGENS LÅT: Ni som känner mig vet att jag ÄLSKAR musikaler, 
en av dom bästa är The Phantom of the opera, och det här är både min och lillskruttans favoritscen

DAGENS VILL HA: En Stor varm Kram
DAGENS SAKNAD: Min son
DAGENS DUMMASTE: Regn och grått
DAGENS DROG: Kaffe, vad vore livet utan kaffe ;)
DAGENS ROLIGASTE: Lillskruttans historier på morgonen...
DAGENS TRÅKIGASTE: Min Kropp
DAGENS FINASTE: Lillskruttan gick upp och satte på kaffe och gjorde frukost till sin gamla mor och far,  gullungen min
DAGENS KRAM: Till ALLA mina Omtänksamma bloggvänner
DAGENS PUSS: Får mannen i mängder, som han försöker hjälpa mig nu LOVE
DAGENS KÖP: INGET
DAGENS GODIS: Marabou Mjölkchoklad, hmm redan fått i mig en halv 200g...
DAGENS HUMÖR: Utåt- massa ork och glad / Inuti- trött o ledsen

Nu Hoppas jag att du som tittar förbi får en alldeles underbar Lördag
och hoppas att det inte varit för mycket tråkig läsning med all text dom senaste dagarna, står ni ut ???
Som sagt Livet är en bergodalbana !!!
Gör det bästa av din egen..
Du har alltid ett val, vad du vill göra av situationen och ett VAL vilken person du vill vara

Kärlek och Omtanke
med
Pussar & Kramar

13 kommentarer:

  1. Ett citat som hoppet lystrar till!

    SvaraRadera
  2. Åh, nu gjorde du mig sugen på choklad! Grått här också, men det har slutat regna, alltid något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid sugen på choklad ;)
      Kram

      Radera
  3. Citatet är mycket bra och verkligen sant!

    Fastnar på "dagens klädsel": Är det såååååå kallt hos dig? Här skiner solen och det är 6 plusgrader.

    Att vara godtrogen kan straffa sig, men hellre godtrogen än misstänksam och bitter.

    Livet går upp och ner, alltid! Å det här är din blogg/dagbok. Å här kan du skriva precis vad du vill. Tycker jag iaf!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så kallt kanske ;) men jag e frusen som bara den...
      Jo jag vet att det kan straffa sig !!!! Men som du säger hellre Godtrogen än Bitter och Misstänksam
      Kram

      Radera
  4. Mmm Marabou! Gulligt av Lillskruttan att fixa frukost :) Och du ska absolut inte vara besviken på dig själv för att du är godtrogen, var hellre besviken på de som faktiskt inte är goda!
    Kram och ha en skön kväll

    SvaraRadera
  5. Det citatet stämmer bra det tycker jag. Det skall jag tänka på ofta. Kul att du håller i GW och jag lovar att ta något lättare nästa vecka. Det är så svårt att veta var jag skall lägga ribban och bilderna är svåra att få till tycker jag. Men jag ger inte upp. Dagens outfit den gillar jag för även jag har haft den idag. Städning och klippning så då är det finemang och så TV soffan ikväll.

    SvaraRadera
  6. Så sant så sant. Det citatet tar jag med mig.

    Kram Kram Kamilla

    SvaraRadera
  7. Visst är livet en berg och dalbana, men ditt citat inger hopp. Och finns det hopp finns det liv...Så tror jag. Men visst kan man tvivöa ibland.
    Att du sätter ord på dina tankar är bra och det hjälper att se det som varit bra.
    Och jobbigt att du är ledsen och trött inuti, men det måste du få vara.
    Vad händer om du är det utåt också. Lite skrämmande, men det går...
    Musikaler gillar jag också. Under 80-talet åkte vi ofta till London, och såg musikaler. Mamma Mia såg vi där ett par veckor efter premiären, Fantomen likaså och är så förtjust i den sång du har med. Så vacker! Les Miserables, Miss Saigon, Starlight Experss och Chess såg vi också i London. (Några med döttrarana med) Men sedan ville vi även se de musikaler som sattes upp i Stockholm...
    Det mest roliga är att ha sett Mamma Mia på kinesiska i Peking, helt obeskrivligt. Lite omgjord var den...
    Jag läser så gärna och instämmer i att livet är en berg och dalbana och ibland utan förare.
    Stor kram till dig du fina.


    SvaraRadera
  8. Ett väldigt bra citat... så är det!
    Känner med dig vännen... att vara godtrogen och tro alla om gott är ändå mycket bättre än motsatsen att vara misstänksam och bitter!
    Vet du Sanna... det är din blogg och du väljer vad du vill skriva! Vi som läser din blogg, vi gör vårt val att göra just det - ja, att läsa alltså!
    Hoppas och önskar av hela mitt hjärta att du snart mår bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Så sant citat, tack Sanna för det. Det här citatet ska jag ta med mig och tänka på.
    Önskar dig en fin söndag !
    Kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne