lördag 23 januari 2016

Listar mig fram och LördagsCitat

DAGENS KLÄDSEL: Stort trollhår måste drömt ngt riktigt illa inatt men orka inte göra ngt åt det , det är ju lördag..så här går jag omkring i myskläder och stort burrigt TROLLHÅR haha

DAGENS TANKE: Idag kommer gubben min hem :)
DAGENS KÄNSLA: Glad
DAGENS HÄNDELSE: Trodde ju att ingen skulle komma men tji fick jag då grannarna dök upp ;)
DAGENS LÅT: Har sagt det tidigare...Jag gillar egentligen inte låtar på svenska, men den här med DANNY SAUCEDO erkänner jag att jag bara Älskar och faktiskt gråter till varje ggr jag hör den!!!!! 
Har du inte hört den lyssna på texten som han skrivit till en man som satt på en bänk i Stockholm som han satte sig och pratade med, och fick veta hans bakgrund och livsöde.....
DAGENS VILL HA: Ett STORT glas Vin med god mat
DAGENS SAKNAD: Mannen o Sonen
DAGENS DUMMASTE: Tvättstugan-det tar aldrig slut......
DAGENS DROG: Kaffe 
DAGENS ROLIGASTE: Grannarna kom vid 12 och trodde jag precis klivit upp ur sängen haha
DAGENS TRÅKIGASTE: Att jag inte mår ok..trött på mitt hjärta och hormoner som inte klaffar
DAGENS FINASTE: Att det finns människor med civilkurage !!!!!!!!!!!
DAGENS KRAM: Till ALLA mina fantastiska bloggvänner
DAGENS PUSS: Till min man, som jag saknar dig just nu....
DAGENS KÖP: INGET
DAGENS GODIS: Choklad i mängder 
DAGENS HUMÖR: Utåt - glad , inuti - ledsen o trött på min kropp

DAGENS LÖRDAGSCITAT:
Hos MARIE I SKRIVARSTUGAN har hon ett lördagstema ett citat med egen bild....
Här är min bild hemma i somras med ett så sant citat, livet går upp och ned hela tiden gör det bästa av ditt eget !!!
Jag tänkte skriva om Civilkurage, men det blev ett så starkt inlägg och idag orkade jag inte riktigt med det efter gårdagen så det får bli en annan dag ...
Vill i alla fall ge den unga Kvinna med två barn en stor KRAM för det du gjorde var civilkurage !!!
Jag beundrar ditt mod och din handling och tackar för att dom tog fast mannen som gjorde det här !

Jag hoppas att Du som tittar förbi har haft en alldeles underbar Lördag  !

 KRAMISAR

19 kommentarer:

  1. Skönt att bara gå hemma och se ut som man vill :) Underbart!

    SvaraRadera
  2. Så fint och bra citat du delat med dig av !Tack !
    Önskar dig en fin fortsatt helg !

    SvaraRadera
  3. Skönt ärlig lista. Ledsamt att du inte mår bra ...
    Lyssnade på låten - jag brukar inte heller lyssna på svenskt, men den här var fin.
    Fint citat med fin bild! :)
    Önskar dig en fortsatt fin helg!

    SvaraRadera
  4. Härlig, ärlig lista... jobbigt att du inte mår så bra bara.
    En fin låt med Danny... gillar den mycket!
    Ett väldigt bra citat! Kul att du är med också :)
    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
  5. Att vakna med trollhår - hahaha! Har ju kort hår, så nope. Liknar mera en igelkott på morgonar;-)

    Fin låt och fin lång lista med bara en negativ punkt - din hälsa. Beundrar dig att du alltid håller humöret uppe ändå!

    Håller med om kvinnans civilkurage. Tror att man inte hinner tänka så mycket just då, utan barar handlar.

    Å ett sant citat med betoning på "little";-)

    Önskar dig en fin lördagskväll inklusive några vinare och god mat.

    SvaraRadera
  6. ❤️...
    Samma här när det gäller Låten/Kram pårej!

    SvaraRadera
  7. Härlig lista, utom det om att kroppen är dum...

    Gillar citatet :-)

    SvaraRadera
  8. Inte älskar jag kudden inte när håret kan se ut så där.hihi
    Ha det bra
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Japp ett riktigt bra citat! Kul lista men okul att kroppen inte är ok. Skön helgkväll!

    SvaraRadera
  10. Så mycket i dina dagens tankar som ger mig tankar. Det här med citat älskar jag. Brukar vara med i Maries citat, en trevlig utmaning. Svar på dina funderingar. Jag har utmaningen Hållbar livsstil varannan vecka, men har den bara öppen för bidrag under ca fyra dagar. Det är mest för att jag ska ha koll om någon lämnar bidrag. :-) Ha en riktigt fin kväll. Stor kram

    SvaraRadera
  11. Märkligt att det alltid ska komma någon när håret står åt
    alla håll, det slår aldrig fel ;)
    Starkt skrivet av dig i förra inlägget.
    Önskar dig en mysig kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Ett citat som både stämmer och rimmar, int4e illa!

    SvaraRadera
  13. Har haft/har en fin lördags kväll...sitter just nu och spelar vinylskivor från 70-80-talet...helt sjukt vad kul det är ;))...på spelaren just nu är Paul Mc´cartney och the wings...kommer du ihåg dom ??...då var du kanske inte född, haha...från 1978....
    Ha en fin fortsatt kväll !
    Kramis bia

    SvaraRadera
  14. Danny låten är så bra och vacker. Den sjungskriker jag både ofta och högt till när jag är ensam i bilen.

    Dina inlägg om din resa med ätstörningarna var starkt av dig att skriva om.
    Många många Kramar från mig.

    /Kamilla

    SvaraRadera
  15. Jag tyckte mycket om din lista för den var så positiv. Men jag tycker inte om att din kropp inte är god mot dig. (Vet alltför väl hur det känns....) Positiva tankar förstärker ändå det goda och det gör oss gott.
    Tack för att du delar dne här biten med oss. Jag had einte hört den tidigare, men jag tyckte mycket om den. Har kyssnat på den två gånger nu.

    Och visst går livet upp och ner och en god tanke är att göra det bästa man kan för att ha det bra.

    Och civilkurage! Ja, denna kvinna! Så bra gjort. Och jag hade gjort samma sak...Det vet jag.
    Stor kram och jag hoppas du haft en fin kväll med dina nära och kära.

    SvaraRadera
  16. Hoppas lördagen blev precis så som du ville!

    Kram

    SvaraRadera
  17. Sanna, Sanna idag är det söndag och jag hoppas att du mår lite bättre än igår. Förstår att du har det jättekämpigt med kroppen som inte vill som knoppen. Men vi får alla ta en dag i taget och göra det bästa av det vi har just nu. Ta hand om dig vännen. Citatet är ju klockrent och första bilden är också så sann. Ha nu en skön söndagseftermiddag min fina bloggvän. Här töar det och talgoxarna har börjat att sjunga. Stor varm kram från mig

    SvaraRadera
  18. Haha så olika det kan vara med hår. Jag älskar min kudde för mitt hår behöver inte ens kammas när jag stiger upp alltid ser det likadant ut alla dagar utom dagen innan det behöver schamponeras. Det är jag glad för men när jag har det kort då blir det oregerligt så därför är det långt och lättskött. Olika äro vi människor och trist att du inte är så kry, men kanske hjälper det lite när mannen kommer hem. Citatet ditt gillar jag och ibland även regn för då är det så mysigt att krya upp i soffhörnet med en god film eller bok. Det behövs ibland för annars jobbar jag för mycket i hemmet. (pensionissa)

    SvaraRadera
  19. Citatet är jättebra. Det går ju inte att ha det tipptopp jämt och hade man det skulle man inte uppskatta det för tror inte man skulle förstå det fina i det.
    Det är roligt med listor.
    Hoppas du haft en finfin helg, snygging.
    Kram Petra

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne