torsdag 7 januari 2016

Kall Torsdag med GW-svaret

Så var det dax att berätta svaret ... det verkade vara riktigt svårt den här ggr ???
Det var en rostig kätting nere vid bryggan

Det var ingen som hade rätt svar men närmast var COMSI COMSA med
" ngt rostigt "
Så du får 1 poäng ;)
GRATTIS

Tack för att ni försöker er på att gissa 
NI är verkligen Underbara !!
och som jag skrattat till dessa underbara gissningar 
några av dom ...

Comsi Comsa "Icke ätbar orm " 
- näe den här ormen vill jag inte äta
BP "Kan inte tänka mig att du tagit kameran till toan och fotat en bajskorv, 
för om det inte är en riktig "korv" så påminner bilden om en bajskorv faktiskt ;) "
- haha NÄ nog för att jag är tokig men lovar jag skulle inte fota det haha, men det är vad jag tyckte det liknade också haha när jag förstora bilden ....
Ama De Casa "alltså dom där svamparna på Köksbänken? Dom borde skaffa sig ett eget rum"
- haha ja du nu undrar jag om du gissade två saker haha 

Vill du läsa alla underbara svar / Gissningar
Så finns dom nu på tisdagens inlägg

Och verkligen ett stort TACK till
Som hoppat på Guess What och gör det möjligt till fler härliga bilder att gissa till, 
ni var väl där och gissade också sötnosar

I morgon åker min son hem, så igår har jag haft storkok och paketerat i portioner till honom av 
Korv stroganoff ( hittade falukorv med 68% kött :) 
Fransk kyckling gryta med timjan och senap
Thailändsk stark kokos kyckling gryta
och 
Pulled Pork
Det borde räcka ett tag illa fall ;)

Nu är det torsdag och den har börjat med huvudvärk som inte verkar vilja ge med sig, trots kaffe och huvudvärkstabletter så nu kryper jag isäng en stund till
Ganska skönt då det är -16 grader ute ;)
Jag önskar er dom tittar förbi en alldeles underbar TORSDAG

STOR
PUSS & KRAM


11 kommentarer:



  1. Hi hi hi, ja du är en riktigt luring! :)

    Jag bugar och tackar ödmjukt för den halva poängen, nu räddade du min irriterande morgon här. :))))

    Stor kram finaste du ♥

    SvaraRadera
  2. Hahahaha - fler än jag som gissade på bajskorv!!
    Hoppas din huvudvärk ger med sig - själv vaknade jag med flimmer.....
    Ska till min hjärtläkare i em och har inte bestämt mig för om det är bra eller dåligt att komma dit med flimmer...
    P & K

    SvaraRadera
  3. Jahaja... Kätting? Det växer säkert svamp på den. Sådetså! ;-)

    Grattis till Halvvinnaren :-)

    Mmm... Såna där matlådor får du gärna skicka hit också - tack på förhand! :-D

    SvaraRadera
  4. Hihi...Tur att jag inte gissade
    :)

    /Kram i Vinterkylan fina du ♡

    SvaraRadera
  5. Det hade jag aldrig kunnat gissa. Hoppas att du snart känner dig bättre. Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Den var svår, hehe...men det måste det ju vara ibland ;))...fast jag tycker det är svårt jämt jag, haha...vi har också kallt här...-18..brrr !
    Går nog inte ut frivilligt idag...
    Ha det gott vännen !!
    Kramar från bia

    SvaraRadera
  7. Jag var inne och kikade och sen tänkte jag återkomma men en kätting hade jag nog aldrig gissat...
    Ta det lugnt brevlådan står kvar ;-)
    Här går dagarna i ett och jag har inte haft tid att besöka bloggar alls.. men så är det ibland!
    Hoppas att din huvudvärk släpper

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Glasklart ju... med facit i hand:-)))))
    Ser redan nu fram emot nästa omgång av GW:-)
    1 000 tack för länken. Nu ska jag läsa alla gissningar. Behöver nå't som värmer i denna kyla;-)

    Så flitig du har varit och lagat mat. Här är det tomt och jag måste faktiskt lämna mitt ide och palla mig till centrum. Längtar inte kan jag säga.

    Du gör helt rätt i att återgå till horisontalläge i din varma säng. Hoppas huvudvärken är bortanär du vaknar. Kram!

    SvaraRadera
  9. BPs svar ju rätt likt tycker jag iaf ;)

    SvaraRadera
  10. Bara att gratulera Comsi Comsa till 1/2 poäng. Och jag som tyckte att det var stenar. Jag var i alla fall utomhus.
    Det har ju varit rena storköket hos dig och skönt att veta att det finns en del mat för kommande behov.
    Krya på dig! Och skynda dig på med det....
    Stor kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne