fredag 1 januari 2016

Idag Startar ett Nytt oskrivet kapitel För 2016

Vi börjar dock med Nyårsafton
2015 / 2016
Som vi har till en tradition sedan 14 år tillbaka, gick vi även detta Nyår ut  till fyren med våra underbara Grannar för att grilla och dricka glögg/ varmchoklad med rom eller marshmallows  eller båda ;)

Inte mycket snö kvar, men riktigt isande kallt

Vi pratade om det hur länge vi får ha med barnen ut, 
deras äldsta har firat med sina kompisar sen 2 år tillbaka. 
Vår Lukas fyller snart 18, men han ville vara hemma för att hans bästa kompis blev hit bjuden också ;), man får inte vara dum hahaha
Deras yngsta tjej är 14, och kommer säkert vilja ha med kompisar nästa år så då har vi lillskruttan kvar.. som redan nu sagt att hon också vill ha kompis här nästa år ...
Vi tog ett foto för att skicka ut NYÅRSHÄLSNINGEN ... bara min Man som våga frysa haha
Men vi skrev 
"Äntligen här ...på Vindö, nu ska vi njuta av det fina stränderna och den goda maten Gott nytt år på er alla"
Haha jodå.. här firar vi alla med vår sjuka humor,
 Kan Lova att min modiga man frös efter haha, och det var att elda en ordentligt stor brasa och "rökas" i värmen efter!! därav vårt andra traditionella nyårsbad ( INNE inte ute lovar ;)
Ett måste, Då vi alla stinker rök haha 
 Med vackra blommor  nyårsdukning med en massa god mat, satt vi och åt länge
och pratade som vanligt om allt och inget !
Med Underbara Vänner och så härligt sällskap kan man inte få en bättre
Nyårsafton
TACK

Sen var det ut och fira nyår, och lite foton 
Några av oss som var här hemma :)
Måste bara visa mitt enkla vackra smycke jag fick av våra grannar , han jobbar med silversmide, väldigt enkla smycken som är fantastiskt vackra, så fick jag den här !!!
Jag bara Älskar det !!!!
I morse var det lite , ok inte bara lite men MYCKET segt, 
och komma upp till det här.. var kanske inte det man önskat sig idag haha
men har man varit uppe till kl 05.00 då känns det i ens gamla kropp haha
Ni förstår vad tiden rann iväg, och som vi diskuterat skrattat och pratat ....

Idag har det varit soffan och chips som gäller..
Tittat på Nyårskonserten från Wien, extra kul dom min väninnas äldsta dotter var med och dansade, har sett henne sen hon var 8 år, så kul att se när barn verkligen jobbar för det dom själva älskar att göra !!!

Jag hoppas att Du fina Bloggvän som tittar förbi får och har haft 
en MYCKET bra start på det NYA året
2016 
Ett oskrivet kapitel i ens egna bok
Vad hoppas Du att 2016 ger Dig ???

STOR
PUSS & KRAM


15 kommentarer:

  1. Det var nog en himla tur att du tog mig in i värmen igen efter att jag var djupfryst bara av att titta på din viking som man.

    Tycker det är en härlig och väldigt annorlunda tradition ni har med att träffas på det här sättet. Fortsätt med det så länge det bara går. Å om barnen vill ha kompisar med sig, så bådar det ju gott om man säger så.

    Att vakna "dagen efter" är aldrig en vacker syn, men nyårsdagar har ju en tendens att vara aningen suddig;-)

    Smycket är helt suveränt. Love it! Det är just enkelheten som gör ett smycke vackert tycker jag.

    Avger inga nyårslöften, men hoppas att 2016 blir aningen bättre vad gäller hur världen ser ut rent allmänt. Personligen vill jag gärna att maken och jag förblir krya och friska. Ja, jag vet det låter som jag fyllt 80;-)

    Kram och god fortsättning på dig:-)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag och vilken galen man du har!!
    Jag hoppas att 2016 bjuder på en salig blandning g av allt jag gillar och så hoppas jag att jag får må lite bättre!
    Kram raring ❤

    SvaraRadera


  3. Vilken rolig tradition ni har å jag måste
    ge extra eloge till mannen. :))

    Ditt smycke fastnade jag direkt för, annorlunda och jättefint!

    Jag önskar mig bara att bli lite bättre på att förvalta det jag har och villighet att göra detta... :D

    God fortsättning finaste Sanna, allt gott till dig detta nya år!

    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Skratt* Vilken galenpanna.... Ser iskallt ut- verkligen. Dagen-efterbilden vittnar om en sen fest...;) ;)
    Önskar Dig allt gott inför 2016. Kram Kate

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig nyårsafton! Ohc väldigt generödt at du delade med dig.
    Måste säga att din man verkligen ställer upp för en god sak; bloggen.
    Mysigt att ungdomarna vill vara med och även bjuder in sina vänner, kan föstå dem. Inte mycket som slår det här.
    Smycket du fick talade verkligen till mig också. Vore tacksam om du vid tillfälle kan skriva om och var din grannes silversmycken kan köpas.
    Nyårskonsert blev det här också, har ännu aldrig fått biljetter till den för att vara på plats och nu har jag gett upp det.
    Och dansarna är så duktiga. Extra roligt att din väninnas dotter var med och dansade. Jag vet hur mycket möda och svett det ligger bakom innan hon nått hit.
    Önskar dig en lugn kväll med mer chips och soffhäng.
    Tack för underbara bilder och skärgårdsbilderna faller jag ju extra för.
    Inför 2016 har jag inga löften men jag ska genomföra det jag villl och önskar i största möjliga utsträckning.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Härligt nyårsfirande ni har haft.
    Önskar dig en bra start på det nya året.
    Kram fina du !
    Pia

    SvaraRadera
  7. Åh vilket fint halsband, superfint. Megagilla.
    Jag önskar er ett fantastiskt 2016.
    Kram fina Sanna. Var rädd om dig.
    Petra

    SvaraRadera
  8. Vilket underbart nyårsfirande!
    Så stort och härligt har jag aldrig varit med om. Klart ni ska hålla på traditionerna!

    Hurtiga människor, jag huttrar bara jag ser bilderna, haha.
    Oh, vad ditt smycke var vackert, är ÄR, ska jag väl säga. Så enkelt sirligt.

    Jag avger inga löften, men jag önskar mig fortsatt friskhet och nya utmaningar!
    Nyårskram!

    SvaraRadera
  9. Vilken mysig tradition. Gott Nytt År. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Verkligen en mysig tradition ni har, och din man, han e modig han!
    Så fint ni ordnat för nyårsfest,såklart barnen fortfarande vill vara med! Smycket är heeelt fantastiskt vackert!!

    Nyårslöftet som jag brukar ge är "att dricka mer champagne", inte svårt att hålla alls :-)

    Hoppas också att man får ha hälsan detta år och få njuta av sin familj och vänner mycket!
    God fortsättning önskar jag Dig! Varm Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Hihi Underbart...
    Gott Nytt År ❤

    /Kramar i massor!

    SvaraRadera
  12. Wow! Vilken tuffing till man du har! :-)

    Här missade jag det traditionella nyårsdoppet - hade glömt badkläderna hemma. Attans också! ;-)

    Vilket jättefint smycket!

    God fortsättning :-)

    SvaraRadera
  13. Vilket härligt nyårsfirande :)
    Och smycket som du fick var verkligen vackert!
    God fortsättning och ha en fin lördag
    Kram

    SvaraRadera
  14. Så mysigt ni verkar ha haft ;))...nog sjutton var det segt i går alltid, haha...natten blev sen...och mycket skålande blev det också hehe...
    Så himla fint smycke du fått !
    Nu önskar jag dej en god fortsättning på nya året !!
    Puss o kram
    Bia

    SvaraRadera
  15. Hej fina du!
    Vilket härligt nyårsfirande ni har som tradition. Mysigt!
    Vår 14-åring var inte med oss och firade - den perioden har nu kommit att hon vill vara med sina kompisar.. Så nu har även en ny period börjat för vår del - den perioden där man ska hålla sig ajour med var hon är och firar och se till så att hon kommer hem ordentligt...

    Ha det gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne