tisdag 26 januari 2016

Guess What #4

GOD MORGON mina BLOGGVÄNNER
Det är Tisdag och dax för min lilla gissningslek
GUESS WHAT? # 4

Reglerna är enkla bara att öppna dörrarna till fantasin, gissa på allt ni kommer på,
och du får gissa hur många ggr som helst.
Plötsligt så händer det ;) man har rätt och klättrar i poängstapeln 
Puss
Så vad är det egentligen jag har fotat den här ggr??

Ps.. ledtråd det här finns nog på alla KONTOR !!!!!!!!
säger inte ATT det finns, men det BORDE finnas ;)
Puss
3 har redan gissat rätt så det går....


Nu har jag öppet länkningen till söndag så ni kan lägga upp era egna Guess What, när det passar er :)
Jag visar svaret redan i morgon kväll för min men tills dess behåller jag era svar för mig själv 


Imorse vaknade vi av regn ute... inte kul då all snö försvinner och det blir grått igen
men nu har det slutat och vi hör fågelkvitter, vilket är helt underbart... 
men tror dom att det är vår nu ??

Önskar er en alldeles underbar TISDAG
Flåt att jag är så dålig att kommentera hos er just nu, men sover mest hela tiden jag är ledig. 
PUSS & KRAM

26 kommentarer:

  1. Knivigt det här men jag börjar med en dokumentförstörare , resväska

    SvaraRadera
  2. Oj! Har du också haft sönder din kamera? :-)

    SvaraRadera
  3. Eller förresten... Vilken bra stegmätarhållare, fiffigt med ett sånt där clips.

    Häftpistol?

    :-)

    SvaraRadera
  4. Hmmm..
    Hålslag
    Häftapparat


    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Jag tror det är en symaskin du har fotat :)
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Det där är en häftpistol eller häftapparat!!
    Puss ❤

    SvaraRadera
  7. Som vanligt, ingen susning ;))
    Sköt om dej!!
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  8. Sanna, idag var det ju galet svårt.... Det första som poppade upp i skallen var häftapparat/häftpistol, så jag håller mig till den gissningen. Det är bra att du vilar och tar hand om dig. Du får besöka oss när ork, lust och tid finns =) Viktigast är att du mår bra. Tisdagskramen till dig

    SvaraRadera
  9. Undrar också vad det är du har fotat egentligen...
    Det skulle kunna vara en dokumentförstörare, en gammal resväska, en inmatningsmaskin för sedlar/mynt.

    Nej, har faktiskt ingen aning. Inte maken heller;-)

    SvaraRadera
  10. Kul grej med din gissningslek. Denna var svår! Min första tanke var att det ser ut som ett hörnbeslag på en resväska...men den ser för modern ut för att det ska stämma. Vila du och hämta kraft, jag gör det samma när orken tryter.

    SvaraRadera
  11. Jag har vänt och vridit på huvudet så det är snart ur led.Hoppas kiropraktorn har öppet för nu ger jag snart upp mesans huvudet sitter kvar.
    Har jag gissat dokumentförstörare? Något för cd, ett lås på en resväska eller dokumentportfölj, en cd spelare, en kortläsare för digitalkameror. en kamera.....frustrationen stiger och med detta blodtrycket så jag grunnar i stillhet i soffan.

    SvaraRadera
  12. God afton! Ja, i morse var det "uschligt väder". när vi gick hemifrån strax före klocksn fem så ösregnade det och snön höll på att flyta bort. Blöt blev jag också...
    Men nu är middagen i ugnen , vi har fixat lite och det blir en tidig kväll. Jag vid min höga ålder orkar inte med bara två timmars sömn som det blev i natt. Annat var det förr.
    Och nu har jag tittat, vridit och förstorat och jag kan i stortsett få det till vad som helst.
    Men det skulle kunna vara en detalj från bilen vid handtaget. Men det skulle å andra sidan också kunna varen bit av en dator eller annan liknande teknisk apparat. Kanske rentav en smartphone...
    Stor kram och tack för att du försöker utveckla min fantasi.

    SvaraRadera
  13. Inget regn här... inte än, men det är kanske på väg. Vila så mycket du kan... bloggbesök kan du göra när du orkar!
    Gissa skulle jag visst göra... hm... svårt! Kanske ett hörn av en klockradio :)

    SvaraRadera
  14. En sminkväska, alternativt verktygslåda.

    SvaraRadera
  15. Hm....kan det vara ett strykjärn??
    Eller.....
    Äh....jag gissar på ett strykjärn.

    Nu får du Ha en jättefin kväll och kram från mig.

    SvaraRadera
  16. Helt omöjligt igen att se vad det är? Blir så imponerad av alla som gissar rätt!
    Nåt i metall är det ju, det närmaste som jag kan tänka mej är en tändare?

    SvaraRadera
  17. En sådan konverterarmaskin från analoga till digitala bilder.

    PS. Håller på att bli galen. Men är glad att åtminstone EN person gissat rätt hos mig:-) DS.

    SvaraRadera
  18. Häftapparat! Visst är det en sån!

    SvaraRadera
  19. Nu blev jag ju tvungen att gissa igen. En häftapparat?

    SvaraRadera
  20. En häftapparat/häftpistol


    Kram Sandra

    SvaraRadera
  21. En jättekul tävling som jag redan gissat på inne hos Anki. Din bild tror jag förestället ett hålslag.

    SvaraRadera
  22. Tyckte först att det liknade min gamla mobiltelefon från början av 2000-talet, men jag gissar på häftapparat

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne