tisdag 19 januari 2016

Guess What ? # 3

Så var det äntligen dax för 
GUESS WHAT 
# 3

Idag har jag faktiskt fotat hela objektet och låtit det vara så, men vad är det för ngt ??
Eftersom jag idag visar hela saken och inte bara en del.
Så hoppas jag er fantasi vad det är säker sprätt nu...
Kanske för enkelt???? eller helt galet ???

Reglerna är enkla bara att öppna dörrarna till fantasin 
Och börja fundera på vad är det för pryl jag fotat denna gång:) 
2p för helt rätt svar och 1p för härlig nära gissning
Svaret visas redan i morgon kväll 
Men innan dess behåller jag era svar för mig själv :)

❤️❤️❤️




Titta gärna in och gissa på dom andras bilder, och häng på du också, det blir många skratt med många underbara svar :)
Ett stort TACK till alla som var med förra ggr det är verkligen svårt men så kul att gissa

Stor 
KRAM & PUSS
Och ha en alldeles underbar Tisdag



22 kommentarer:

  1. Oh, äntligen tisdag och gissningsdag! Undrar så....
    Jag ser en pip och kan tänka mig att det är ett föremål i plast eller glas och som kan bestå av två delar. Pipen kan å andra sidan också vara en hank/öra.
    Men vad det är, det vet jag inte. Inser att jag är begränsad i fantasin.
    Bestämmer mig för att det är något man använder till kaffe eller te.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. OJ vad svårt!! Men jag tror att det än nån sån där luftningsgrunka när man brygger eget vin.
    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  3. Kanske är det en liten pip som man skruvar på en flaska med olivolja?
    Ingen aning :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Det ser ju ut som en glastratt med lock, men jag har aldrig sett en sådan modell innan, den känns lite bred nedtill. Men nu har jag gissat! Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  5. Sådan där grej man kan trycka in i apelsinen och trycka på apelsinen för att få ur juice??

    Ha en fin dag! Vi har snö kaos i Göteborg

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. En kanna med dricksglas i, som används när man campar.
    Alternativt ett filter.

    Det var INTE lättare att visa hela grunkan;-)

    SvaraRadera
  7. En kombinerad tratt/kork. Att sätta på en flaska för att kunna stänga, hälla ur mm :)

    SvaraRadera
  8. Hej min vän !
    Ser att jag missat lite, hihi...verkar vara en tratt av något slag ??
    Kan det vara en flaska också...jag har säkert fel, för jag har aldrig gissat rätt eller kunnat gissa, haha...
    Ha en fin kväll och sköt om dej !!
    Kramisar bia

    SvaraRadera
  9. Skrev jag kaffefilter med lock?
    Maken gisar att det är en sådan där kopp som bebisar dricker ur, men det tror inte jag;-)

    SvaraRadera

  10. En behållare! :/

    :))))

    Kramen ❤

    SvaraRadera
  11. En citrus-"press" - man sätter "kran" på fukten ... typ ;) Jag förstår precis vad jag menar .. frågan är om du gör det ;)

    SvaraRadera
  12. Inte lätt det här... kan vara allt från något man lämnar in sitt urinprov i till något för någon typ av dressing... eller ... sanning att säga ingen aning :)

    SvaraRadera
  13. Några till: En smoothie maskin med kopp. Matberedare.

    PS. Hatar att inte ha en aning;-) DS.

    SvaraRadera
  14. Ser ut som en Melittabryggare.
    Men, det är något annat. Kanske har med juice att göra.
    En siltratt av något slag.
    Trattelitratt.
    Juicepress.

    SvaraRadera
  15. Men det var ju roligt att du startat det här! Nu har jag inte riktigt kopplat på min gissningsknapp men kanske är med någon gång! Det där tror jag är en minitratt med hatt!:)

    SvaraRadera
  16. Tricky det här. Detalj av en modern variant av bröstpump. Något som man har vätska i tror jag för det verkar vara en pip. Äsch jag gissar bröstpump.

    SvaraRadera
  17. Ser ut som något man ska trycka ner i en flaskhals.

    SvaraRadera
  18. Jag tror att det är en tratt till en vinflaska för att det inte ska droppa när man häller. Dessutom förslutningsbar. Tack för dina fina ord hos mig. Kram

    SvaraRadera
  19. Oj vilken bra oljekanna! Eller du kanske har vinäger i den istället... ;-)

    SvaraRadera
  20. Man kan nog lämna ett litet kissprov i den där grejen också. Om man inte har nåt som är bättre, förstås... ;-)

    SvaraRadera
  21. Jag tror man skruvar in den i en citrusfrukt, som man först har rullat/knådat ordentligt för att frigöra saften. Sedan kan man hälla rätt mängd citrussaft i baket/maten.

    SvaraRadera
  22. Hej. Vet inte om jag hamnade rätt nu. Men sitter och funderar på vad i hela fridens namn det är du har fotat. Älskar tävlingar och lekar. Men detta????? En tratt med hatt?
    Hej svejs.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne