fredag 8 januari 2016

Fredags berättelse Som utmaning

Min Fredagsberättelse blir idag till en liten Utmaning för er också :)
Den här gjorde jag i  min gamla blogg då jag fick den som utmaning då, så ni som var med redan då kanske kommer ihåg den ;)
Ni som känner mig vet att jag har gjort en massa tokigheter i mitt liv..
Hur bra känner du mig ;)
Nu ska jag Berätta 9 saker som jag gjort/ varit med om..
Små delar av dessa berättelser
Men en av dessa stämmer inte alls 
kan DU lista ut viken??

Uppdatering :) Sant /Falskt som Underbara Fru Eriksson skrev nedan är ett bra namn ;)


1. Jag skulle bli lärare som liten och tvingade alla barn på gården att gå i min lilla skola jag hade på vinden, vare sig dom ville eller inte kan jag då säga...Men vill skryta med att yngsta brorsan kunde läsa innan han började skolan.... (om det sen berodde på mig är en annan fråga)

2.Var på middag med några i svenska gruppen Europe i Paris, Min kompis ville absolut INTE att jag skulle tala om att jag var svensk, utan lyssna på vad dom sa på svenska....
Vi skulle skoja med dom... -Visst sa jag och höll god min...Dom gick verkligen på det.. och när jag mitt i allt började prata svenska och sa att jag faktiskt var född i Upplandsväsby vart dom totalt ställda.

3. Jag träffade min första största förälskelse i en hiss, kunde inte prata alls och jag lovar det är inte många ggr jag blir stum. Han var förbluffande lång och vacker, och där var lilla jag som inte kunde förstå att han ens ville prata med mig....

4. Under en veva av mitt liv, åkte jag första veckan till München-Zürich-Spanien för att sedan åka till baka till München och hem igen bara för att packa om och åka vidare till Montpellier-runt och besöka en massa småstäder i Tyskland och Frankrike och avsluta den veckan i Paris....

5. När jag var liten åkte vi med husvagn jag tyckte det var toppen att bo i den, men vill lova att det är oss dom måste ha tittat på när dom sen spelade in filmen "vi hade i alla fall tur med vädret" 

6. Fick för oss att LIFTA ner till Helsingborg från Stockholm i min ungdom(skyller på den) fick lift med en långtrådar chaffis, vi var 2 så vi skulle fixa det här!!
Men han skulle bara halvvägs (vilket han inte sagt från början ) så mitt i ingenstans, fick vi försöka hitta en ny att resa med och det gick väl inte sååå bra, men vi fick skjuts till ett ställe för att kunna hyra en bil.. resan vart dyrare än vi räknat med.

7. Stod vid sidan (uppe) på scenen som värsta groupies,  när Guns-and-Roses var och spelade på stadion i Stockholm, och var med där backstage men var INTE imponerad då det inte är min typ av musik...... men min kompis L var totalsåld fick hålla i henne så hon inte skulle springa ut på scenen när dom spelade...

8. Thailand skulle jag köpa Bh och gick in i en fin affär, sa att jag inte visste vilken strl jag hade var på hon tog sin hand rakt på mitt bröst och sen under och gick och hämtade den mest perfekta BH jag någonsin haft....

9. Jag hade flyttat 9 ggr innan jag fyllt 20år, märks var min rastlöshet kommer ifrån eller hur...

Vilken tror du kan vara fel vad har jag inte gjort eller varit med om av dessa 9 saker??

Önskar er Sötnosar och härliga Bloggvänner en alldeles underbar Fredag

Jag utmanar dig som har lust att hänga på den här utmaningen
att berätta 9 saker i ditt liv, varav en inte stämmer
som vi andra får gissa på ;)

PUSS & KRAM

15 kommentarer:

  1. Jösses, vad du lät trovärdig i alla påståendena!
    Så jag kör på att sista frågan är fel, du har inte flyttat 9 ggr, utan kanske 8, haha!
    Nu önskar jag dig en riktigt mysig fredag, fina Sanna, full med upptåg!
    Kram, Gerd ♥

    SvaraRadera
  2. Oj oj så svårt...du har då många saker man ska gissa på i din blogg, hihi...men det är bara roligt ;))..tror kanske nr 6 är fel ??...har säkert fel, som vanligt, haha...kul att du tittade in till min instagram ;))
    Önskar dej en toppenhelg fina du ;)....nu har vi börjat med att renovera i sovrummet...det är mycket nu ;))
    Kram

    SvaraRadera
  3. Här märks det verkligen att jag inte följt dig särskilt länge...

    Ger mig ändå på en gissning: 6 eller 8.

    SvaraRadera

  4. Hm, jag gissar att du inte flyttat nio ggr innan du fyllt tjugo. NR 9 alltså.

    Men jag tror inte heller så mycket på nummer tre om hissen heller vad nu det kan bero på.... :))

    Kram och ha en fin dag i snön! ♥

    SvaraRadera
  5. Hihi Sån't hade jag mé som jag kallade Sant/Falskt skojsigt men svårt ...
    /Kram ♡ ...

    SvaraRadera
  6. 3:an ;) även om scenariot är nog så verkligt ... men det är ju de andra också ... faktiskt!
    Kul utmaning för våra stackars gamla hjärnor! Ser fram emot att få veta svaret så småningom!
    Önskar dig en finfin helg!

    SvaraRadera
  7. Oj så mycket roligt du har varit med om, jag har ingen aning om vad som är falskt av dessa påståenden, men jag måste ju gissa,så jag säger nr 2, du är ju blond och vacker..så Europe borde ha anat att du var svensk ;-)

    Sv: IW är "indoor walking" man tränar på en liknande cross-trainer i grupp till musik, ren konditionsträning och hur kul som helst..tycker jag!

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. jag tror nummer 7 är falsk! Eller så är den bara härligt sann och en upplevelse ;-)

    SvaraRadera
  9. Jag säger husvagnen, nr5 är inte sann :D

    Kram

    SvaraRadera
  10. Gud va svårt, låter trovärdigt allt tycker jag. :-)Men om jag ska gissa så är husvagen nr 5 falsk. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  11. God fortsättning på det nya året min vän :)
    Hmmmm... kan det vara nummer 5? :)
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  12. Jag tror kanske att nr 9 är lite fel, men har även en tanke på att nr 5 inte stämmer.
    Roligt att se vad som inte stämmer.
    Kul utmaning! Verkligen!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Oj vad svårt vännen :) Jag kör på nr 3 eller 9.
    Önskar dig en härlig lördag <3 kramen

    SvaraRadera
  14. Oj vad många spännande grejer! Är det säkert att det bara är EN som är ljug? Jag vet inte riktigt vad det skulle kunna vara men jag gissar på nummer 3. Jag har svårt att tänka mig att du faktiskt KAN bli stum :-)

    SvaraRadera
  15. Oj oj så svårt, men rolig utmaning :)
    Jag gissar på nummer 5.
    Önskar dig en fin lördag.
    Kram Pia

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne