måndag 4 januari 2016

En måndag med tillbakablick

Det är finaste  EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag  
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det Jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 

  • FamiljeTid
  • Snö, blir ljusare då
  • Vackert Halsband :)
  • Härlig Nyårsfest ❤️ 
  • Ork att vara uppe sent .... Väldigt Sent ;)
  • Långpromenad i snöyra
  • Gott Bubbel
  • Vackra Nyårsblommor
  • Underbara grannar / vänner
  • Härliga Skyltar att skratta och fundera till på Söndager
  • Kaffe 
  • Korvgrillning 
  • Lyssnarböcker
  • Kramar i mängder ❤️ 


( lånad på nätet )

Jag hoppas att Du som tittar förbi haft en alldeles underbar start på v.1  !!!

Stor PUSS o KRAM


14 kommentarer:

  1. Hoppas du kom hem ordentligt i snöyran idag!
    Kramas är mysigt precis som allt annat på din lista idag ♥
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för en fin lista!! Kram

    SvaraRadera
  3. Långpromenad i snöyra, yes !
    Gott bubbel, yes !
    Snö, yes !....här har vi äntligen fått vinter nu, snön kom idag ;))
    Härlig nyårsfest, yes !!...vilken härlig lista du fått till ;))
    Stor kram från bia<3

    SvaraRadera
  4. Tackar så hemskt mycket för kramen och "I hug you back" :-) Så kul att du tar upp skyltarna i din taksmahetslista. Kan väl säga som så - det är jag väldigt tacksam för:-)

    Å topen att du (liksom jag) orkade vara uppe sent - antar att du syftar på nyårsfirandet. Visst sved det, men det var värt det, helt klart;-)

    Å du - lyssnarböcker... har inte lyssnat på en enda än. Maken är proffs på det, men jag föredrar än idag att vända på pappersblad. Ooooops - ja jag vet;-)

    En toppen tacksamhetslista förresten:-)

    SvaraRadera
  5. Underbar vecka, och all anledning till tacksamhet !
    Önskar Dig en fin Trettondagsafton, kram Kate

    SvaraRadera
  6. Så fiiiint ❤️ ...
    Kramen tar jag hemskt gärna hihi & Kramas tbx såklart!

    SvaraRadera
  7. Nickar vid varje rad a v din lista :) Men när jag nickat till champagnen så konstaterar jag att jag nog borde ta reda på hur det smakar - man kan väl inte gå igenom livet utan att veta hur champagne smakar? ;) Rekommendation?
    Önskar dig en fin fortsättning på veckan! En vecka med en extra röd dag - det är aldrig fel!

    SvaraRadera
  8. En perfekt vecka :)

    Har du några tips på lyssnarböcker?

    SvaraRadera
  9. Härligt att få fundera på vad man är tacksam över... just nu är det det här med ledigheten och extra mycket tid med mina fina som jag är tacksam för!

    SvaraRadera
  10. Mysig lista som andas ledighet! Hoppas att du har haft en fin jul och nyår, önskar dig en bra vecka och ett underbart år 2016!

    SvaraRadera
  11. Jag förstår att du känner både glädje, lycka och tacksamhet när du blickar tillbaka på veckan. Så önskar man ju att alla veckor ska vara. Och kanske är de det....
    Stor kram tillbaka till dig du fina.

    SvaraRadera
  12. Tack för kramen och kram tillbaka.

    Hoppas det var mysigt på promisen.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  13. Härlig lista! Nyår, mys och korvgrillning :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne