söndag 3 januari 2016

Äntligen Söndag och Nytt Skyltår börjar

Något jag hoppade på förra året och bara ÄLSKAR är
SKYLTSÖNDAG
Som min fina Bloggvän
förvaltat vidare, Det tackar jag dig verkligen för varje ggr jag tittar på alla dessa underbara skyltar
Jag gillar blandningen med Egna och hittade på nätet och hos vänner
Få se dessa samlade hos henne gör en varje söndag på strålande humör
Mina är hittade på nätet den här gången då jag faktiskt varit helt slut sen Nyårsafton ...
Kom utanför dörren först idag...

Jag har ju bott på söder stor del av mitt liv och där fanns det en mack vid ringvägen där dom hade en fantastisk mosaikskylt jag verkligen gillade redan då, 
BP är nedlagt men skylten sparades och den borde helt dedikerad till vår bloggvän BP, anser jag 
Har du vägarna förbi RINGVÄGEN i Stockholm ska du helt klart gå förbi denna
ett kultmärke i Stockholms på Södermalm !!!
Vet ni att den har tom fått utmärkelsen som "Sveriges vackraste Väggreklam" 
och har dessutom blivit K-märkt ! 
Det är ingen liten skylt utan hela 3,20 x 3,10 och består av 50000 små glasmosaikbitar

Så till andra skyltar...
En av vägarna jag bodde på i stan var Krukmakargatan ( precis vid zinkensdamm )
Så jag ska erkänna att jag blir lite fundersam när jag ser ngn göra så här med det fina namnet ;)
Ungefär som när dom ändrade vår skylt här ute för området
från LÖKNÄS till LÖKNÄSA
Tyckte det dock var finare, än krukmakargatans ändring ;)

Apropå surhet är nog den här skylten den mest underbara toalettskylt jag hittat
okey det finns några fler...
Varför ska vi sitta om vi har den strålen ändå.....

Här måste jag erkänna att jag blev kissnödig bara jag såg denna skylt haha..

Skönt att det bara är rökande husdjur som inte får komma in !!!
Inga av dom hundar vi passar eller våra kaniner röker...känns bra

Efter ha sett denna skylt vägrar jag åka sittlift, när vi ska iväg och åka skidor.... 
Det där ser bara ut att göra ONT
hahaha

Tyckte det var Skönt att våra bilar är tjejer ... det har jag bestämt hihi
Fattas bara ögonfransarna (mannen vägrar ;) 
men nu börjar jag ärligt fundera vad vi missar när vi inte har bilar som "kan få stånd.".
lite nyfiken blir man ju
haha

Sist vill jag bara kolla om ngn av er bloggvänner spelar 
Quizkampen 
eller 
WordFeud
på mobilen ?? 
Jag heter Gemsofmylife där också 

Mannen och jag tävlar massor, behöver träna mer ;)

22 kommentarer:



  1. Du är verkligen bra på att hitta roliga skyltar, skylten om potatisskal i urinen var klart en favorit hos mig. :D

    Bjöd just in dig till ett spel på Wordfeud, egopyret heter jag där :))

    Kram och ha en fin fortsättning på dagen ♥

    SvaraRadera
  2. Jag tror jag smäller av vilka skyltar !!! Haha....
    Vill passa på att önska dej en riktigt god fortsättning på nya året (om jag inte gjort det förut, hihi)...må så gott fina !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Vilka helt underbara skyltar. Det är alltid så himla roligt att komma in hos dig på söndagar (ja, andra dagar också såklart) och skratta sig genom din skyltning. Du är helt underbar och så otroligt duktig på att "nosa upp" "passande" bidrag till Skyltsöndagen.

    Att jag har missat BP skylten (dessutom med mina egen signatur) på Ringvägen förstår jag inte - å jag som alltid har ögonen med sig. Uppenbarligen inte;-)

    Tusen tack för ytterligare en suverän skyltning och dina fina ord. Är otroligt tacksam här faktiskt. Å du - tack för länkarna också:-) Du är bara sååååå bäst:-)

    SvaraRadera
  4. Glömde ju säga - Quizkampen vet jag inte ens vad det är och Wordfeud har jag spelat några gånger förut. Men eftersom jag alltid torskade gav jag upp;-)

    SvaraRadera
  5. Riktigt roliga och annorlunda skyltar. BP skylten gillar nog förvaltaren " BP" tror jag hihi.

    Ha en underbar söndag och KRAM från mig

    SvaraRadera
  6. Vad fin BP:s alldeles egna skylt var. Toalettskyltarna var ju klockrena allihop!!
    Jag har slutat spela både Quizkampen och Wf däremot är jag helt fast i Numfeud!! Superroligt!! Säg till om du börjar spela det nån gång!
    Kram raring

    SvaraRadera
  7. Himla roliga skyltar!
    Man blir glad av att komma in här, så mysigt glatt!
    Kram och ha en härlig fortsatt söndag ♥

    SvaraRadera
  8. Roliga skyltar!
    Bjuder in dig till WF. Quizkampen har jag aldrig testat.

    SvaraRadera
  9. Haha! Fantastiska skyltar! Och speciellt den fina BP-skylten - kul att den har blivit k-märkt :-)

    Jag spelade WF som en galning för några år sen. HEEEELT besatt! Har inte känt det spelbegäret sen jag kom över Tetris för typ 100 år sen. Till slut bad jag Anders att avinstallera spelet på alla våra manicker. För lat för att ta reda på hur jag får tillbaks dom... Tänker inte ta reda på det heller, men kan verkligen sakna det ibland. Känns lite som jag är med i Anonyma WF-are... ;-)

    SvaraRadera
  10. Jätteroliga skyltar och BP skylten på ringvägen passerar jag ofta. Verkligen kult!
    Har svårt att hitta bara ett par favoriter denna gång, alla skyltar är jättebra men jag fastnade extra för är toaskylten vid det röda huset ochfordonen med stånd. Kanske är det något nytt på gång nu när antalet elbilar ökar...
    Vad gäller spel so spelar jag gärna Quizkampen och heter där Gongtibeilu. (Gatan vi bodde på i Peking)
    Ska genast hitta dig och se om vi kan spela.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  11. BP fick egen skylt ;) Det är hon värd!
    Skrattar minst lika gott åt dina egna kommentarer till skyltarna som skyltarna i sig! :)

    SvaraRadera
  12. Sitter här och småskrattar åt dina skyltfynd. Att det finns så mycket där ute. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  13. Hihihi, det var en himla massa roliga skyltar. Jag spelar WF och har addat dig precis, heter mami_wilhelmina där.
    Kramar

    SvaraRadera
  14. Vilka roliga skyltar! BP skylten måste jag leta upp någon gång när jag är på Söder, har aldrig sett den.
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  15. Haha!!! Älskar dina skyltar, inte minst den stackars liften som man ska upp i...
    BP skylten har jag inte sett förut, vart på Ringvägen ligger den? Min svåger bor på Kukmakargatan,förlåt..Krukmakargatan! :-)

    Nu blir det både wf och ska damma av quizkampen appen också!

    SvaraRadera
  16. Åh den första skylten, helt underbar och att den är i mosaik dessutom!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  17. Haha, underbara skyltar.
    Önskar dig en fin dag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  18. Haha! Ja, det var verkligen roliga skyltar du har hittat :)
    Kram

    SvaraRadera
  19. Haha :-) Helt underbara skyltar. Ett brett leende fick jag! Önskar dig en fin fortsättning på det nya året! Kram

    SvaraRadera
  20. Önskar dig en god fortsättning på nya året!
    Roliga skyltar! Jag som snart ska åka skidor ajaj :-)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Hej!

    Vilka roliga skyltar du hittat! BP skylten har jag sett, den är verkligen fin.

    Fin fortsättning på 2016

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  22. Haha, underbara skyltar!! Nej potatisskal i urinen har jag inte. Och inga rökande djur heller. Skickar gärna inbjudan till dig i både quiz och wordfeud. Behöver också träna :) Heter mitt vanliga namn (Mia Ahlstrand)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne