måndag 21 december 2015

T.G.I.Monday ;)

Det är finaste  EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag  
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det Jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 

  • Ork
  • Julbord
  • Botten i tvättkorgen ;) 
  • Sonen kom hem Äntligen ❤️ 
  • Underbara vänner
  • Långpromenad
  • Julstämning
  • Tomtar kommit upp
  • Spelkväll med familjen
  • Långa givande samtal
  • Klokhet
  • Ödmjukhet
  • Elda i öppna spisen
  • En omtänksam man ❤️ 
( lånad på nätet )

Jag hoppas att Du som tittar förbi får en alldeles underbar start på den här julveckan !!!

Stor PUSS o KRAM


15 kommentarer:

  1. Love it ♡...
    Ha en underbar Jul finaste!

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Fin lista...en sån skulle alla egentligen göra varje vecka ;))
    Jag har varit klar länge kan man nästan säga...hos oss blir julafton nästan som en vanlig helg...vi blir bara lilla familjen på tre st. förr om åren var vi 20 pers nästan varje år, men nu har det liksom blivit en ny generation, med barn och barnbarn hos släkten...och vi är liksom ett mellanting, haha...mina föräldrar orkar inte komma ner hit till vår stad och då blir vi inte heller hos släktingarna ;)...men det ska bli skönt att bara vara...desto mer fart blir det på nyårsafton, haha...
    Kram på dej !!

    SvaraRadera
  3. Jag ler när jag läser att botten på tvättkorgen syns. För tvättmaskinen fanns med på min lista med. :-) När tvättstugan är tom känns det som om man är i kapp. Vacker lista med många ljusglimtar. Tycker särskilt mycket om de två du satt ett hjärta efter. Kram och fin julvecka!

    SvaraRadera
  4. En underbar start till dig också - och stressa inte, det blir jul ändå! Huvudsaken är ju att du är med nära och kära! Julkram till dig

    SvaraRadera
  5. Sonen som äntligen kommit hem och en omtänksam man - det kallar jag för lycka. Låter nästan om två extra omtyckta julklappar:-)

    SvaraRadera
  6. Fin lista som vanligt, Sanna. Och jag gillar texten i bilden.
    Min julvecka börjar väldigt lugnt och behagligt. Blir nästan lite rädd att jag glömt nåt som kommer hoppa upp och bita mig i ändan ;)
    Hoppas du har en skön start på veckan också.
    Kram fina du.
    Petra

    SvaraRadera
  7. Härligt att sonen är hemma <3
    Undra om jag någonsin kommer se botten på min tvättkorg hehe
    En jobb dag kvar imorgon sen tar jag ledigt till den 4/1

    Ha en fin måndag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  8. Fastnar vid ork och att sonen kom hem, två positiva saker!
    Har också suttit och tittat på skyltar, läst om klättring mm.
    Tack för dina ord och önskar även dig en härlig jul tillsammans med din fina familj! Kram kram

    SvaraRadera
  9. Så mysigt med sonen hemma!!! Jag längtar efter vår Malta-son, som i alla fall kommer hem på blixt visit efter jul :-)
    Ha en trevlig kväll!!!

    SvaraRadera
  10. Nu har jag läst ikapp om asdyra senluncher och följt med på en härlig skyltpromenad! Jag ska själv rymma hemifrån en stund nu och gå på en härlig kvällspromenad i beckmörkret!
    Tycker alla dina punkter idag är extra härliga och kan lätt pussla ihop några som jag kunnat tänka mig dela med dig. Typ en härlig långpromenad med långt samtal och när vi kom hem kunde vi fortsätta samtalet vid den öppna spisen medan din omtänksamma man blandar lite goda drinkar till oss ;-)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Botten på tvättkorgen är en sällsam och underskattad syn :)
    Familj och jul i en skön blandning!
    Önskar dig en Riktigt God Jul!

    SvaraRadera
  12. haha... botten på tvättkorgen, den gillade jag! Just det kan man ju känna oändlig tacksamhet för!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  13. Din tacksamhetlista är så fin, tänk att vi har lärt oss att uppskatta de små sakerna i vardagen ❤️

    Hoppas du har haft några bättre dagar nu, tänker på dig ❤️

    Styrkekram!❤️ ❤️ ❤️

    SvaraRadera
  14. Jag ler med avund när jag läser att du ser botten i tvättkorgen.
    Det händer liksom aldrig hemma hos mig.

    En fin lista, härligt att sonen är hemma.
    Kanske något för mig att göra listan. Så nyttigt att stanna upp och reflektera över allt bra.

    Kram Kram.

    SvaraRadera
  15. Visst är det bar att fundera lite extra på saker och händelser som man känner extra tacksamhet över. Jag brukar göra det ett par gånger i veckan och tänka på fem saker som jag är extra tacksam över.
    Din lista har viss igenkännningsfaktor hos mig och jag förstår att du är särskilt tacksam över att sonen är hemma, givande samtal och en omtänksam make.
    Och att tänka positiva tankar är helande.
    Kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne