fredag 11 december 2015

TGIF med födelsedag och nostalgi

Nostalgitrippen/Utmaningen med 5 kort mer än 15 år gamla
Bild 4/5
Så kommer vi till vårt underbara heltokiga 80-tal
borde vara ca 1983 eller 1984
Jag är runt 15-16 år, och min yngsta fina lillebror runt 6-7år.
Och jag kan inte bara vara på en bild ska alltid göra miner eller ngt annat haha..

Så snygg i dessa flachdance kläder eller den här skolan som gick på tv med ungdomar som dansade o spelade musik(hmm kom inte ihåg vad den hette) men man ville ju se ut som dom haha
 Allt var stort kläder, axelvaddar, hår haha
Är ni några som är så gamla och kommer ihåg den här tiden….

❤️ ❤️ ❤️
Sen vill jag Gratulera en alldeles speciell person i mitt liv.
Min Man, (som jag tycker är världens snyggaste ;) som fyller år i dag
hela 46 år UNGT  ;)
eller hur var det hjärtat...
Som vi kämpat i både med och motgångar, vi har varit på väg att skiljas och vi har haft bråk, men som vi båda kommit på är det faktiskt VI som hör ihop och att livet går upp och ned
Nu försöker vi ta vara på varandra och se till att inte glömma varandra!
För det är lätt med barn, deras aktiviteter, mm. mm.
Man tar sin partner för givet glömmer att visa hur mycket dom betyder
Jag ÄLSKAR dig och kommer alltid göra
❤️ ❤️ ❤️
Ps vet att du inte vill vara med på bild, men den här får följa med på nostalgitrippen 
den här togs för brandmans kalendern (NEJ-inte den med katter….) skulle han aldrig ställt upp på
Men den kalender där ALLA pengar gick oavkortat till brandmän som blivit skadade i sitt jobb
Min charmiga manliga gubbe (hittade detta kort i min gamla blogg därav namnet över haha)

15 kommentarer:

  1. Hihi Underbart ♡ ...
    Stort Grattis till mannen i ditt liv &...Du otroligt fin text!

    /Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till din fina man ;))...och du var väl också fin på bilden från härliga 80-talet ;)...nostalgi !!
    Ha nu en fin helg och sköt om dej ;)
    Kramis bia

    SvaraRadera
  3. Fint kort på dig!
    Fame hette den, jupp kommer ihåg den tiden :D

    Grattis till din man!

    Ha en underbar fredag.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Minns 1980-talet med allt vad det innebar. Men vid axelvaddar gik gränsen för mig;-)

    Stort, stort GRATTIS till din man!!! Å du vet livet måste ha motgångar så att man uppskattar medgångarna. Å en sak till - han är verkligen himla snygg. Å av din text att döma är han brandman. Då bekräftar han verkligen regeln att alla brandmän är snygga (och vältränade):-)

    SvaraRadera
  5. Aaa Fame tiden.... det var grejer det!
    Supersnygg outfit!
    Du ha en härlig Luciahelg och fira fina maken!
    Kram

    SvaraRadera


  6. Grattis till mannen :D
    Ja det glada åttiotalet glömmer jag aldrig, herregud allt hände då...

    Kram och ha en fin kväll ♥

    SvaraRadera
  7. Du gör väl ingen min på det kortet?! Du är ju jättefin ❤ Matchar din snygga man alldeles utmärkt!!
    Jag och min storasyster älskade Fame - ramaskri om vi missade ett avsnitt. Detta var ju innan videon och Internet; -)
    Kram ❤

    SvaraRadera
  8. Hihi..det glada 80-talet ja..guuuud så tjusiga vi var..mohaha. Men du var jättefin på den bilden jue..
    Stor och varm kram till dig finaste.
    Petra

    SvaraRadera
  9. Ja, inte glömmer man Fame i första taget :-)

    Så fint skrivet om din man! Grattis till honom, både på födelsedagen såhär lite i efterskott, men framför allt till att han har dig :-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hihihi, gillar ditt lockiga hår, såg precis likadan ut ;)
    Kramkram

    SvaraRadera
  11. Så fina ni är :)
    Stort grattis till din man!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Vilken fin kärleksförklaring till din man. Ohc visst är det så att livet åker berg och dalbana och ibland är det lätt att ta varandra för givet.
    Läckert foto på dig! Jag är ju en gammal typ du vet men kläderna känner jag igen och tv serien med sansskolan hette nog "Fame" vad jag minns.
    Hoppas din man blev rejält firad och skickar ett sent grattis till honom.
    Kram och trevlig lördag!

    SvaraRadera
  13. Så snygg du är på fotot, lika snygg nu som då! Å visst kommer man ihåg Fame- I wanna live forever....
    Grattis till din snygge man på hans födelsedag!!!!

    SvaraRadera
  14. Jag blir alldeles varm i hjärtat när du skriver om er och hur ni tar hand om varandra. Håll liv i det!

    SvaraRadera
  15. Grattis till mannen i efterskott och grattis till dig som fångat honom! Kärleken ska man vara rädd om. Fortsätt kämpa även om ni får jobbiga perioder igen för det är det värt. Vi har också haft tuffa perioder under de snart 30 åren vi varit tillsammans men nu är det nog bättre än nånsin.
    80-talet var bra härligt! Så roligt att titta på alla foton därifrån. Antar att det är Fame du syftar på och den var ju sjukt bra - då!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne