måndag 28 december 2015

Sen skyltsöndag (måndag) och Grateful för så mycket

Så var Julen över...
Det blir Inte så mycket bloggande för min del då Familje Tid helt varit i Focus :)

Så vad har vi gjort...
Vi har hunnit med Bio, den nya Star Wars filmen, Vilket absolut var mycket upprepning av tidigare filmer men helt klart riktigt Bra för att vara en sån film 
(jag gillar egentligen inte dessa rymdfilmer, med rymdkrig och allt vad det är haha) 
Men vad gör man inte för ena barn,  och har man inga förväntningar (som Jag) så var det helt ok !!!

Igår hade vi mysig Kusinträff, mini julklapps utdelning, och en härlig blandning av 
glögg pepparkaka och pizza och vin/öl och nedplockning / uppätning av pepparkakshuset.

När alla åkt hem blev det mysfilm, Insidan Ut !!! Riktigt bra tecknad film, så värd att se :)
och Ja mamma (moi) grät en skvätt..
Det hade börjat snöa så det blev lite snöbollskrig i mörkret, mysigt




Så var det faktiskt 
Skylt Söndag igår 
men som jag tar lite efter sorry, men dom säger ju bättre sent än aldrig  
Det är underbara
BP 
som förvaltat Skylt söndagen vidare och det tackar jag för !
Så många skratt och så många härliga skyltar det finns...

Så till mitt lilla sena bidrag !
Sant som skrivet, den här lilla tavlan fick jag i julklapp av Dottern 
(mina barn känner sin mamma ;)


Bror min visade bild från Biltema i Gävle hahaha riktigt roligt tycker då jag.. 
Trots att det är tråkigt att det blivit en typ av Tradition att elda Julbock i Gävle, 
så måste jag säga att dom har ju bäst humor haha
För det kan bara inte vara en miss ??? att dom lagt dessa i hop ??? eller ?? haha


Snart är det Nytt år, och vi hoppas att det kommer hända massa roliga , härliga oväntade saker
men den här bilen fick inte ngt roligt oväntat så det är bra att dom skyltar TYDLIGT ;)
 
(bild lånad från nätet)
Stor Puss och Kram Till er som Skyltar, 
och till BP som alltid hittar dom mest härliga skyltar man kan !

❤️ ❤️ ❤️ 

 En annan riktig sak jag gillar att göra är

Tacksamhetslistor
Att Stanna upp och Se tillbaka varje måndag och plocka fram det som gett en extra glädje och energi veckan innan, idag var det mycket jul och familj i min lista, men det är ju som det ska under jultider  :)


  • Min Son Lukas❤️ (han vill inte kallas lilleman längre haha och han är 1,86 lång och snart 18 år så OK, han är inte lilleman längre ;)är hemma och kommer vara hemma fram till den 9:e *Glädje*Lycka*
  • Familjetid
  • Spelkvällar
  • Mysiga samtal
  • Härlig Julafton hos Mamma och hennes Man
  • Härlig Minijul med kusinerna
  • Alla Samlade ❤️ 
  • Det börja snöa, barnen överlyckliga
  • Min Familj ❤️ 
❤️Words of wisdom❤️
(bild lånad på nätet)

Jag hoppas att ni alla haft en alldeles underbar Julhelg
med massa familjetid och en massa omtanke

Nu ska jag och dottern ut på promenad i snön, och sen blir det att åka och handla 
Jag önskar er Bloggvänner, som tittar förbi en alldeles underbar Måndag


Stor 
PUSS & KRAM

21 kommentarer:

  1. Familjen är viktigare än bloggen, så jag förstår att du ligger lite "lågt" nu :)
    Ha det fortsatt bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Massor av mys läser jag... härligt. Hoppas alla eras batterier är laddade nu efter att ha umgåtts. Kram

    SvaraRadera
  3. Familjen går alltid först❤️

    Vilket fint julfirande ni verkar ha haft. Och vad skönt att sonen stannar hemma så länge. Njut av dagarna tillsammans!

    Kram❤️

    SvaraRadera
  4. Skrattade åt bilden med julbockar och tändstickor, hehe...
    Köpte en pyjamas till dottern , där det står på tröjan I need my morning coffee, hihi...det där med kaffe alltså ;))...
    Ingen snö här ännu, men kallt !!
    Idag ska jag titta lite på möbel rean :)...men jag behöver inget, haha...
    Stor kram Bia

    SvaraRadera
  5. Så mysigt att få ha familje mys. Härliga bilder. Hoppas du har en fin start på veckan. Kram

    SvaraRadera
  6. Familjen går först, helt klart.
    Och jag har många tacksamheter, jag också.
    BRA skyltat, du skriver bra och komponerar bra.
    Varm måndagskram, Gerd ♥

    SvaraRadera


  7. Såklart att familjen går först. :)

    Här har det varit riktigt fint väder, snö och lagom kallt, friskt....

    Kram på dig finaste du ♥

    SvaraRadera
  8. Säger som de andra: Familjen först, helt klart, självklart :)
    Gillade nog senaste Star Wars mer än du då ;) och Insidan Ut, lite mindre ... men det berodde nog på att alla talat så väldigt väl om den att mina förväntningar nog var lite för höga!
    Lilleman får namn :) Skönt för honom att få vara lite mer i klass med din längd och ålder - även på mammas blogg!
    Tack för att du delar med dig av så mycket gott!
    Önskar dig fina sista dagar på 2015 - snart får vi ett nytt år :)

    SvaraRadera
  9. Star Wars har jag inte sett och tänker inte se Heller. Insidan Ut var jättebra - den kan jag titta på igen!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilket fullspäckat inlägg. Du har då verkligen inte legat på latsidan om man säger så;-)

    Så himla kul att du hann med Skyltsöndagen också. Älskar Biltemas "pik", riktigt bra och fyndigt!

    Å visst börjar livet efter kaffe. Skulle aldrig bli människa utan en stark kopp på morgonen;-)

    Sedan asgarvade jag åt sista skylten, speciellt då Täby Centrums och nu även Mall of Scandinavias slogan är: Unexpected shopping:-)))))

    Å är man 18 är det ju en förolämpning att bli kallad lilleman, speciellt då han säkert är huvudet större än sin mamma;-)

    SvaraRadera
  11. Alltså denna lycka när alla är samlade, jag vet precis..det är lycka!!! ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  12. PS. Underbar bild på bockarna och tändstickorna!! ;-) DS.

    SvaraRadera
  13. Helt rätt att lägga tiden på familjen!! Det verkar de flesta av oss ha gjort. Så nu är det lite mysigt när alla börjar blogga igen :)
    Härligt att du haft en bra jul med familjen. Haha, förstår att han inte vill bli kallad lilleman :)
    Fin lista och underbara skyltar!! Ja hur tänkte de egentligen med bocken och tändstickorna? Här i Gnesta blev också bocken uppeldad, inget roligt då frivilliga i Lions lagt ner många timmar på att bygga den.
    Fortsätt vila, njut och leka i snön!! Kram

    SvaraRadera
  14. Julen har passerat och jag förstår att ni haft fina dagar med nära och kära.
    Vad gäller "starwarsfilmerna" har jag sett en av de första, då tillsammmans med döttrarna, numer blir det inga fler. Nja, kanske med barnbarnen senare i livet. Jag kan offra mig...
    Dina skyltar gillas!Den du fick av dottern var bra!Och kanske nog så sann. Biltemas skyltar är ju humor i sig...
    Och vad gäller det nya året så är jag beredd och hoppas på en del oväntade händelser.
    Din tacksamhetslista kändes nära och fin.
    Stor kram till dig du fina och trevlig kväll.

    SvaraRadera
  15. Härligt m familjemys. :-) Här får jag vänta tills fredag m mitt mys m barnen. De är hos sin pappa denna vecka. Men det blir mycket trevlig sms om kvällarna. :-) kramizz vännen och ha en fortsatt skön vecka/Laila

    SvaraRadera
  16. Vilken mysig helg!!!
    Star wars är inte min grej heller, men mannen han har köpt en dvd-box och kör race på dem ;)
    Kram och god fortsättning!
    /Maria

    SvaraRadera
  17. Familjetid! Viktigt!
    Här är ingen snö, gräsmattorna lyser gröna!
    GOTT NYTT ÅR!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  18. Så härligt...jag ligger också lågt. Kram Anette

    SvaraRadera
  19. Haha! Gillar skyltarna - igen! :-)

    Låter som du har haft det superbra, och klart att man prioriterar umgänget med familjen före bloggen :-)

    Kram

    SvaraRadera
  20. Underbar julhelg! Och nu vill jag önska dig ett fantastiskt 2016!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  21. Stars Wars är kult och måste bara ses enligt mig. Och jag ska absolut se den på bio. Ska höra om pojkarna ska med och se den eller om det bara blir maken och jag.
    Ett gott slut och ett himla gott nytt år med de bästa av allt önskar jag dig till 2016.
    Massor med kramar, fina Sanna ♥
    Petra

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne