onsdag 16 december 2015

Någon som vill byta...

Det är onsdag och mitt i veckan och jag och lillskruttan är fortfarande hemma och febriga,
lillskruttan är nere på 37,9 så nu det känns bättre än det 41,2 hon var uppe i ett tag :(
Det lustiga är hur det fungerar när man då ringer vårdguiden,
för att veta vad man ska göra eller om vi ska in till sjukhuset…

Jag berättar att det var tredje dagen hon hade feber och att det hela tiden gått upp och nu var den på 41,2 grader, ville veta om jag skulle fortsätta ge alvedon och vätskeersättning eller vad jag skulle göra
Hon sa då, att det är bättre att ringa 112
112 svara jag, dit ringer man väl bara för att få ambulans, polis eller brandkår??
Nä dom hade sjuksköterskor som kunde säga om jag skulle komma in eller inte…
Helt ställd blev jag men gjorde som hon sa.. ringde 112
Där blev dom lika förvånade…
-vad har hänt frågade en kvinna
jo jag blev hitskickad av vårdguiden, ni skulle ha en sjuksköterska som skulle kunna säga till mig hur jag skulle göra med min dotter…
va svarade hon, nä vi har inga sjuksköterskor ??? men jdet är inte första ggr ? det är ju vårdguiden som ska hjälpa er Vi skickar bara ambulanser brandkår och polis
 .. du måste nog ringa tillbaka till dom om du inte anser att du behöver ambulans till dottern? 
nä, svarar jag osäkert då jag undrar om hon skickat dit mig för att beställa ambulans att hon ansåg att det var så snabbt hon borde komma in ???
eller kan du köra henne själv  ? , 
-ja det tror jag svarar jag..
ring direkt till sjukhuset istället, jag vet inte vilket som ligger närmast er då jag själv sitter långt från Stockholm  förstår att det känns krångligt men jag kan inte göra mycket mer än skicka en ambulans
ja, svarar jag.. men ringde inte blev så ledsen att jag ringde svärmor istället som är gammal sjuksköterska och har mer koll än många av dom nya sjuksköterskorna måste jag säga
Med hennes hjälp blev jag lugn och lillskruttan fick ned febern, funderar på om jag ngnsin kommer ringa vårdguiden igen ??!!
Har haft bra erfarenheter av dom tidigare så det här kändes inte alls bra…
Har du ngn erfarenhet av dom ??

Nu till ngt mycket Roligare eller Konstigare 
för vilka jobb det finns,
som man inte visste om då man var liten och när ngn frågade dig
vad du ville bli när du var stor var det, i alla fall för mig
Läkare eller Lärare
Ekonom ( som jag är idag) var det inte tal om, och dessa jobb nedan visste jag inte ens fanns då
men
Jag måste säga att jag är GLAD för mina jobb, 
och att det är tur att det finns folk som verkligen jobbar
 med sådant jag aldrig ens skulle våga göra
För Tänk vilka jobb det faktiskt finns...
eller vad säger ni skulle ni byta ert jobb med någon av dessa  fantastiska yrkesmän/kvinnor ??

Att ha koll på våra brunnar ? Det jag skulle vilja veta är hur han ser något alls ?? cyklop ??

Ni som känner mig vet att jag är rätt rädd för hästar, 
och det här skulle absolut inte tillhöra mina favoriter till arbeten , 
ja jag vet att det behövs för aveln, men min undran…
varför får dom inte göra saker på riktigt liksom….

Och är jag rädd för hästar så är jag mycket räddare för elefanter, 
och om det här är avel på elefanter vill jag ABSOLUT inte vara där, 
hur andas eller ser dessa personer ngt haha eller 
så är det en mycket bra "trickbild" om ni ser så verkar han faktiskt inte ha huvudet i rumpan utan hänger liksom på andra sidan haha

Haha det här har ju jag nästan gjort eller varit med om på arbetet, då vi framställde en ny deo haha
som tur var slapp jag lukta  haha…. ialla fall i början 

Vara transportör av olika saker innebär tydligen att du måste gå klädd som det du levererar, 
eller så fryser han extra mycket….

 Jag avundas inte….. 
det här med toaletter är INTE min grej, då jag har fobi för offentliga toaletter haha

 Nätverka kan ju vara bra, 
men att trassla upp ett nätverk av detta slag skulle jag inte ens våga ge mig på

Skönt att det finns offentliga toaletter för dom som behöver, men är dessa inte väl offentliga ??
eller så är det reklam för toasitsar (en mycket dålig anser jag ) reklam i så fall haha

Ni har väl gissat på GW i gårdagens inlägg i morgon visar jag vad det är jag fotat

Pussar och en massa Kramar

12 kommentarer:

  1. Är glad över mitt arbete när jag ser dina alternativ ;)
    Kryakramar

    SvaraRadera
  2. Skönt att din lillskruttas feber är på nedgång ....
    /Kram på Er ♥

    SvaraRadera
  3. Vad gäller Vårdguiden som ju görs hur mycket reklam som helst för överallt så är beteendet ett mycket dåligt skämt. Om man bara orkade så skulle man nog vilja skriva ett långt klagomejl.

    Åsså skrattade jag ihjäl mig när jag såg dina alternativa arbeten. Är tacksam för jobbet jag haft kan jag säga... "Rengöringen" av elefanten är min favo eller hur man ska kalla det, hahahaha:-))))))

    SvaraRadera
  4. Hundraelvasjuttiosjuk har jag ringt och fått fantastisk hjälp - två gånger faktiskt. Men ... ja ... det jobbar nog nötter på alla arbetsplatser - tyvärr!
    Hoppas dottern raskt kryar på sig!
    Och vad det gäller byte av yrke ... men de alternativ du hittat? ;) Nej, jag tror jag avstår! :)

    SvaraRadera
  5. Endel patienter ringer till oss på förlossningen efter att vårdguiden har hänvisat dem det. Oftast är det bra att de hänvisas till oss, i alla fall om de är gravida ,hihi!

    Jadu, vilka arbeten det finns! Min dröm som liten var att bli bibliotekarie, älskade att gå till biblioteket och låna alla dessa böcker som doftade så gott! Nu kan jag väl säga att jag är glad att jag inte blev det! Gillar mer att jobba med människor än böcker idag :-)

    SvaraRadera
  6. Stackars lilla dottern, inget kul att vara sjuk. Skönt att det börjar vända lite nu i alla fall. Skumt att du blev hänvisad till 112. 1177 brukar ge bra svar, både i telefon och på nätet.
    Och vilken tur att jag redan bytt yrke för ett par år sen, och att jag då inte halkade in på något av dina alternativ!! Även om jag gillar hästar skulle jag inte vilja ha det där jobbet. Och tyvärr kan fina dyra hästar skada sig så därför får de inte ha lite kul :)

    Fin tacksamhetslista och ditt GW-inlägg ser ut som en berlock. Ha det fint! Kram

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att din dotter nu är bättre, men visst blir man som förälder i en känslig situation om möjligt mer förvirrad med sådana besked du fick från Vårdguiden. Jag har ringt dem några gånger och då haft tur att få tala med personal som vetat vad de pratat om och haft erfarenhet.
    Vad gäller jobben så är jag nog ganska nöjd med det hag haft.
    Men rengörongen av elefanten var speciellt. Måste nog ligga på topplistan övet jobb som inte är så eftertraktade.
    Och jag har gissat...
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag är nöjd med mitt jobb tack!!
    Hoppas dottern är på benen igen!
    Jag brukar inte ringa till 1177 så jag har inga direkta erfarenheter av dem.
    Kram raring ❤

    SvaraRadera
  9. Tyvärr ingen vidare erfarenhet. Hoppas hon snart mår bättre.
    Haha skrattar åt dina bilder och känner mig genast mycket mer nöjd med mitt jobb.

    SvaraRadera
  10. Skönt att hon nu mår bättre ♥ Ja tänk så många yrken det finns. Arbetar själv med IT, men när jag var liten ville jag bli bagare. Utbildade min först inom hotell och restaurang, senare som vuxen fortsatte jag till systemutvecklare. Och vad jag framöver vill arbeta med, ingen aning? Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag hade nog inte velat ha något av de där jobben, jag är också rädd för hästar det var nog därför jag valde fotboll ist, fotbollsplanen och stallet låg typ vägg i vägg ;-)

    Usch era stackare.. inget vidare :-( jo jag har ringt till dom en gång när Lilleman trilla ur vagnen han var ca 4 mån på Ica (inte en jävel hjälpte mig där på ica)
    sen har båda mina killar krupp så jag har suttit i telefon men då blir jag kopplad till barnakuten och sköterskorna där lyssnar genom telefonen, en gång har vi åkt in i ilfart!

    Krya på er
    Kram fina du <3
    Sandra

    SvaraRadera
  12. Nej skulle inte vilja ha någon av de där jobben....urk !!
    Tråkigt när barnen är sjuka...hoppas hon piggnar på sej innan julen nu ;))
    Hoppas du har det bra i julstöket och stressa inte...julen kommer ändå ;))
    Må så gott vännen!
    Kramisar

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne