måndag 7 december 2015

MåndagsReflektion

Det är finaste  EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag  
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv

Det Jag kan se tillbaka på i förra veckan, som gav mig extra energi och värme är

  ❤️   ❤️  ❤️ 

  • Heli Rehaben, en Fysioterapeut / sjukgymnast i en och samma lugna underbara person. Hon får mig att känna efter och stå ut med det
  • 'Marie Psykologen/ ForskarenRehaben som får mig att sluta ta på mig andras människors problem för att slippa mina, kunna stänga av, men nu istället börja ta tag i mina egna.
  •  Min Underbara man  ❤️  som står ut med mina Tårar, gnäll, trötthet och dåliga självförtroende, (jag har i alla fall självinsikten- att jag kan inte vara så lätt att leva med, så flåt )  En massa Kärlek till dig.
  • Min nya Bekantskap  Mer lika än vi tror… , Tack för ett bra samtal !
  • Härliga underbara skratt på söndagarna hos underbara BP och med helt underbara skyltvänner, med alla sorters skyltar allt från egentagna till lånade på nätet eller vänner, Ni är alla lika bra, Tack för flera minuters längre liv NI ÄR BÄST ❤️ PUSS
  • Varmt hus att kura ihop sig i när vinden och regnet viner/öser ned utanför.
  • Samtal med sonen ❤️  och få höra att han saknar mig (värmer en mammas hjärta)
  • Hyacinter, Amaryllis  och Vinterros, då blir det är julstämning  
  • Adventsstakar och julstjärnor som lyser upp i mörkret
  • Pepparkakor och Glögg
  • Underbara varma listor på Tacksamhet som delas, och alla dessa varma kommentarer från underbara varma människor ❤️ 


(Bild lånad hos UPPSKATTAT)
Jag hoppas att Du som tittar förbi får en alldeles underbar start på den nya veckan
Själv blev jag hemma då jag inte sovit ngt pga smärta i bröstet, men allt fixar sig med tabletter..
och det är också ngt jag är Tacksam för :)

Stora PUSSAR o KRAMAR till er Sötnosar

10 kommentarer:

  1. Hejsan !
    Det sista citatet var ju hur fint som helst...sanna ord !!
    Här håller vi på att blåsa bort...usch för denna blåst och halka !!
    Du får sköta om dej nu !!
    Puss o kram till dej med vännen !!
    Bia

    SvaraRadera
  2. Underbart blir sååå rörd & berörd i mitt ❤️ -a!
    /Kraaaam finaste & ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  3. Tjocktext, kursivt, hjärtan och rött ... Det är verkligen liv i din lista :) Fint!
    Tacksamhet över alla fina listor - ja, varje gång! Det är fint att läsa andras - den egna växer med dem!
    Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar tacksamhetslista. Å du Sanna, jag är mäkta stolt och glad över att Skyltsöndagen är med på den listan:-) 1 000 tack för komplimangen. Lovar att inte bli mallig;-)

    Å resten av listan ger mig intrycket att du långsamt men säkert är på rätt väg igen. Brukar säga ibland "Man är närmast sig själv", vilket är sant om man/du/jag tänker efter. Å det verkar du har gjort. Är stolt över dina insikter och dina framsteg!

    SvaraRadera
  5. Visst är det tur att våra män står ut med oss gnällspikar ;-)
    Tur att vi kan gnälla lite för varandra oxå ♥
    Massa varma kramar och tack för att du finns ♥♥

    SvaraRadera
  6. Så träffande citat. <3 Fin tacksamhetslista, själv gör jag ju ingen, men får en funderare varje gång jag läser din, stannar jag upp och tänker över min egna gånga vecka, vad jag känner tacksamhet för. Tusen tack vännen att du får mig att tänka tillbaka. :-) Kramizzar i massor /Laila

    SvaraRadera
  7. Underbart citat! Och så fint med alla fina runt omkring dig som ger stöd och kärlek. Det är du väl värd! Stor kram

    SvaraRadera
  8. Det var så fint att läsa dina tacksamhetstanker. Och visst är det ibland lätt att glömma allt man kan vara glad och tacksam över.
    Jag brukar ett par gånger i veckan på kvällarna fundera över saker som gjort mig glad under dagen och även på saker och ting jag själv kan påverka och förändra hos mig själv. (Ibland vet jag vad det är, men det kan vara en utmaning att förändra detta. Och den får jag ta...)
    Önskar att du mår bättre och att du får en bra dag så gott det går.
    Stor kram och varma tankar till dig.

    SvaraRadera
  9. Så himla bra citat! Och vad skönt att du tagit ett litet steg i rätt riktning! Fortsätt så!! Kram

    SvaraRadera
  10. Här lyser tacksamheten minsann!
    Det där med att sträva efter lyckan hela tiden kan bli en stressfaktor det med - så det kändes fint att läsa det så, antar du valde ut det av en orsak! :-)
    kram

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne