lördag 19 december 2015

Lista med Lördagscitat #22

Tid : 16.30

Nu : Precis kommit hem från eftermiddagspromenad med familjen, nu blir det glögg och mys

Tidigare : Lång härlig Promenad med en massa långa samtal, om allt och inget

Väder : 9 plusgrader och sol idag :) Ingen snö på långa vägar

Kläder :  Jeans, t-shirt och fleece

Borde :  Ha städat men efter lång sovmorgon kändes det viktigare att umgås med familj ;)

Längtar : Julafton, jag har köpt en hemlig julklapp jag vet att han behöver ;) och som han inte ens tänkt på , vill se hans min ….. och barnens miner när dom får sina julklappar dom inte alls förväntat sig heller :)

Undrar : Ska nog hoppa på Lördagstemat Citat hos Marie ;) med lista innan 

Känner mig : Rätt lugn och behagligt trött efter vår promenad

Tycker att : Blir glad av all Julbelysning, så där riktigt barnsligt glad ;)

Gillar : Att Jag funkar med mediciner

Gillar inte : Att det är så ojämt i hur det funkar… och måste konstant ändra mängd mm

Måste bara säga att : Jag har världens bästa bloggvänner ❤️❤️❤️  

Lördagstema Citat #22
Och hoppar på Lördags CITAT med denna bild av mig och citat från Zig Ziglar


Att tänka Positivt gör att man kommer rätt även om det tar lång tid !


Jag önskar mina underbara bloggvänner en riktigt härlig Lördag

Stor PUSS & KRAM


18 kommentarer:

  1. Så bra att medicinerna fungerar ;))...har varit inne hela dagen...lyssnar just nu på julmusik...ska snart iväg på julbord med svåger,svägerska och våra ungdomar...så man är lite hungrig just nu, hihi...brukar äta mej mätt på sillen , haha....
    Ha det gott !!
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Åååå en härlig lördagskväll till dig! Jag hoppas verkligen att du kan få medicinerna ordentligt inställda så de funkar hela tiden för dig. Men ibland är det tydligen svårt att ställa in på en gång.
    Citatet är ju så sant! Med rätt attityd kan man komma en bra bit på väg, lägger man sen till lite envishet så är du mer än halvvägs.
    Fina Sanna ha nu en skön kväll med familjen! Kram

    SvaraRadera
  3. Det kan nog stämma bra det fast jag inte riktigt vill ta till mig det med först en förkylning i en vecka med feber och hosta bra i två dagar och så en ny än djä.....med feber och hosta och halsont. Fy kattsingen få är det inte lätt att vara positiv, men ikväll tar jag en kodjagare och får se om det kan döda lite virus. Hugaligen jag som annars är så positiv.

    SvaraRadera


  4. En riktigt härligt lördagskväll till dig.

    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig lördag du och familjen har haft. Helt rätt prioriterad dessutom. Jag menar alla damtussar och stenarna i hallen flyttar ju inte på sig - jo, vid korsdrag rör ju dammtussarna iofs på sig - men ingenting försvinner ju (önskade att det gjorde det - försvinna alltså;-) )

    Kul att du också hoppat på lördagscitatet. Tycket det är ett riktigt roligt tema. Å visst går allt så mycket lättare med ett positivt tänk. Jag menar en negativ attityd är ju världens största energitjuv...

    SvaraRadera
  6. Kanooooooooon ♡...
    /Kram till dig finaste!

    SvaraRadera
  7. Du har rätt inställning, det positiva behövs, man behöver fokusera på möjligheterna.
    Ha en go fortsatt lördagkväll, kram, Gerd

    SvaraRadera
  8. Nu är snart lördagen till enda...och det är nu jag börjar vakna till.När alla andra i familjen börjar bli trötta så är jag vaken några timmar till...tycker det är såååå tråkigt att lägga mig! Skönt att du fått ordning på medicinerna, det gör så mycket för vardagen om det funkar. Vår attityd är viktig, vilket gjorde att jag trots riskerna med att ge sig ut i stora folkmassor kände att jag struntar i det nu och lever som en "vanlig" människa. Kan ju inte gömma mig för världen och slängde barnen går i skolan blir jag ju ändå till viss del utsatt för diverse åkommor.
    Ha en fortsatt trevlig helg
    Kram Susanne (Suss)

    SvaraRadera
  9. Att funka med mediciner är mycket bättre än att inte funka utan - helt klart! Bra mediciner alltså *tummen upp*
    Bra citat!

    SvaraRadera
  10. Hej... kul att du hänger på med dina citat... annars hade jag kanske inte hittat dig :)
    Känns bra att dina mediciner verkar fungera bra... och du verkar ha haft en underbar lördag med familjen... härligt!
    Ett jättebra citat... och alldeles sant - så är det!
    Önskar dig en fin söndag!

    SvaraRadera
  11. Låter som du haft en underbar lördag!!! Och så härligt att medicinerna funkar :-)
    Jag ska nu försöka ställa om min dygnsrytm och bli en dagmänniska över jul och nyårshelgen, ser fram emot det (och få njuta av sällskap med nära och kära)..men i natt har jag inte kunnat sova...får sova lite på dagen istället..
    Ha en mysig söndag och fjärde advent! Varm kram♥

    SvaraRadera
  12. Tycker så mycket om att läsa din blogg. Bra att det funkar bra med medicinerna.

    Positiv är så mycket bättre att vara även om det kan vara svårt ibland.

    Önskar dig en fin fjärde advent.

    Kram Kamilla

    SvaraRadera
  13. Välkommen med i mitt Lördagstema - Citat ! Kul att du vill "hänga på" !

    Gillar verkligen ditt citat jättemycket och tycker det är så bra och sant !

    Önskar dig en fin 4:e advent !

    SvaraRadera
  14. Välkommen till Lördagstema - Citat ! Kul att du vill "hänga på".

    Gillar verkligen dina citat och den med fin bild håller jag verkligen med om att man ska sträva efter en positiv attityd.

    Önskar dig en fin 4:e advent !

    SvaraRadera
  15. Härliga Goa citat. Blir glad av att läsa dem.

    Hoppar in och önskar dig en fortsatt fin fjärde Advent

    Kramkram.

    SvaraRadera
  16. Helt rätt prioriterat där - dammråttorna kanske springer ut själva om du har tur ;-)

    SvaraRadera
  17. Härlig lista och skönt att dina mediciner fungerar.
    Ha en skön kväll fina du.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  18. Så roligt att dina mediciner fungerar. Det glädjer mig. Gillar också ditt lördagscitat. :-) Kram och fin fjärde advent.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne