tisdag 8 december 2015

I Ljus & Mörker.. och en NY klurig GW

Uppdaterat.
Nu syns INGA kommentarer, hoppas jag ;) haha
så klantigt flåt..
BP jag skrattade så jag vek mig av din kommentar haha 
Fick av Maria också att det syndes, och att hennes inte funka alls, nu har vi fixat båda haha 
Du ser vad det blir med en blondin och en brunett haha = KAOS
En är total hemlig går inte ens att lämna svar och en som inte brukar visa svaren, men som helt plötsligt visar alla svar hej vilt 
bra combo haha

Eftersom jag klantade till det och kommentarer syntes så får ni en till bild att gissa på…
Så ni som har gissat får gärna gissa på denna också, och ni andra har bilder att gissa på nu ❤️
Ny Klurighet att fundera på i 
GUESS WHAT ? 
Här är bild nr 2


Reglerna är Väldigt enkla, 
Ta fram dina "fantasi" & "geni" knölar och Tolka foto som Du vill, 
Vad ser Du ?  Vad det är jag egentligen har fotat…?
Bild nr 1
Lycka till nu sötnosar och som vanligt visas inga svar innan Torsdag !

Är ni fler som vill hoppa på den här klurigheten  GUESS WHAT ? 
Att fota saker vi andra får gissa på finns länk under :) 
lovar både kul att göra och att få alla dessa underbara svar värt allt !!!


Jag blandar det här inlägget med några andra foton för
  FOTOTRISS
med veckans Tema 
LJUS o MÖRKER
Och denna gång har vi chansen att vinna en Julklapp från
COOLSTUFF och skulle jag vinna är det den här jag önskar mig :)

Det här är mina bidrag i bilder 


1. Det är vackert med alla dessa granar och flaggstångar som på natten ser ut som granar :)
2. Ser ut som utebelysningen på gäststugan dansar i stormen, 
jag är amatör fotograf så jag vet inte alls varför det såg ut så här på bilden..ngn som vet ??
3. Stjärnan som lyser runt kanterna

 Önskar er Sötnosar som tittar förbi all Kärlek och Värme

25 kommentarer:

  1. Trumpinnar måste det ju vara!!!
    Jag ska genast fota något och göra ett GW inlägg!!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  2. Hmm svårt svårare svårast... på GW men jag lägger en gissning på lite finare ätpinnar. Tja, kanske får du träningsvärk i magmusklerna på den gissningen - men det bjuder jag på. Ha en fin tisdagskväll! Kram

    SvaraRadera
  3. GW = ätpinnar. Det är så roligt att Maria också hänger på. Men hennes inlägg går inte att kommentera. Å i ditt fall går det som alltid att kommentera, men du brukar ju hålla svaren hemliga tills på torsdag. Fick mig ett riktigt gott skratt här - ni två kompletterar verkligen varandra:-)))))

    Å din triss - förutom första bilden hade också passat perfekt för GW-tävlingen;-)

    SvaraRadera
  4. Busenkelt - Ätpinnar ju! Såna brukar Anders systrar ha i håret också, så man kan också kalla dom hårspännen :-)

    SvaraRadera
  5. Nej nej nej inte trumpinnar!!! Det är stickor!! Att sticka halsduk med!!

    SvaraRadera
  6. Vad annorlunda det blev med stjärnans kanter. Läckert! Det hade du kunnat ha på Guess what - ingen hade tagit det.

    Jag tänkte först trumpinnar men läste sedan de andra kommentarerna och blev övertygad om att det är ätpinnar. Inte min "egen" gissning, men ändå det jag tror att det är-

    SvaraRadera
  7. Är nog lite trött... är det den övre guess what bilden så gissar jag på parfymen daisy... den har ett blomlock som jag associerar till...

    SvaraRadera
  8. Hahaha! Visst är bloggvärlden fantastisk! Man kommenterar och några minuter har brunetten och blondinen fixat "felet". Love it! Tusen tack för länken förresten. Tycker att jag förtjänar den den här gången;-)

    Tycker förresten att du är väldigt osjälvisk att låta även andra lägga up GW. Det var ju du som uppfann temat (tror jag) och du har ju den oskrivna "rättigheten" till den. Eloge!

    Tror jag hänger på GW nästa vecka om jag hittar nå't roligt.

    Å som vanligt HAR du återigen hittat nå't klurigt. Att det INTE är en toalettsits fattar jag, även om det ser ut som en;-) Tror att det är en sådär populär prästkragelampa från IKEA, men är inte alls säker...

    SvaraRadera
  9. Hmmmm idag var det klurigt
    bild 2 (den första med vitt) är nog ett lock eller liknande
    bild 1 ser ut som honungspinnar

    Visst är det fint med att ljusslingor som lyser upp i mörkret

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  10. Kan bild 1 vara sushipinnar? Mussepiggöronen kan jag inte alls gissa ;-) Lite trött i huvudet tror jag. Hoppas att du har en fin tisdagskväll! Stor kram

    SvaraRadera
  11. Bild nummer två kan jag inte ens komma på en gissning!
    Och inte blir vi kaos tillsammans - vi blir ju en alldeles oslagbar kombo!!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  12. PS Det syns fyra såna där Add your link knappar!! Allting är visst upp och ner med Blogger idag ;-)

    SvaraRadera
  13. Bild 1 är plättlätt. Parfymen Daisy från Marc Jacobs. Bild 2 har jag ingen aning, kanske ett par ätpinnar.

    SvaraRadera
  14. Den första GW fotot tror jag är glasburkar, för kakor eller godis. Den andra ingen aning. :-) Har i alla fall kommit på att jag är ingen hejare på det här att gissa, men jag försöker i alla fall. :-) Kramizz och ha en fin onsdag/Laila

    SvaraRadera
  15. Jag ser svampbobs tänder! :-D

    SvaraRadera
  16. Har ingen aning om vad bilderna föreställer ...som vanligt, hehe...
    Idag har jag tyvärr stressat lite..av ingen anledning ;)...så nu har jag lätt huvudvärk...så kan det gå. Var en sväng och kollade på loppisen om hur mina grejer sålt (på två dagar) och det var inte mycket, haha...men jag ska ha sakerna där i två veckor så det hinner nog hända saker...så har jag dammsugit och det är trist...kanske därför som jag har huvudvärk hihi...
    Ha en fin kväll ;)
    Kraaam bia

    SvaraRadera
  17. Vackert! Ohc en fin tolkning av ljus och mörker tycker jag.
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Jag glömde ju göra ett försö till gissning.
    Bild 2 skulle kunna vara ett skrrp med ett vitt knäppe på.
    Bild 1, påminner om asiatiska ätpinnar eller kansk eär det en ryggkliare...
    Kram!

    SvaraRadera
  19. Hej!

    Jag gissar:

    1. Parfymflaska
    2. Kinapinnar/matpinnar som man äter med.

    Kram!

    SvaraRadera
  20. En dörrstopp ju! Snällt av Svampbob att offra sina tänder till det :-D

    SvaraRadera
  21. Härliga effekter i dina bilder! Och härligt med alla ljus som lyser upp vintermörkret. Kram

    SvaraRadera
  22. Nu fattade jag att allt var i samma inlägg... Har absolut ingen aning om vad du har fotat denna vecka...som vanligt alltså... Kanske ett par kinapinnar i bild 1? Ser ut som nån porslinsblomma i bild 2, kanske ett par örhängen??

    SvaraRadera
  23. Kanske är det en parfymflaska!? =) Kram

    SvaraRadera
  24. Snygg tolkning av ljus och mörker! Amatörer tar också bra bilder. Jag är själv en så ... hi hi ;-)) Hur ska vi annars komma vidare om vi inte börjar nånstans .... :)
    Fotogen kram!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne