söndag 13 december 2015

3 braiga saker på 1 och samma dag

nr 1. 
är och förblir alltid…..SKYLTSÖNDAG som jag bara älskar :)
Det är Bästa  BP som förvaltar skyltsöndag vidare
Tack för det  !!!!

 hittar du andra skyltare och hennes underbara blogg 

Idag blir det väl inte "riktiga" skyltar men kände att det var dax att titta på
  alla dessa tvättråd… 
har ni ngn gång tittat vad det faktiskt står ???
Som i dom nya sängkläderna fanns ett råd hur man skulle hålla dom här rena.. 
men förstår inte riktigt, ska vi inte använda dom för att slippa tvätta dom ...haha
 eller….vad menar dom ? Vad tror Du ? ;)

Sen har jag hittat dessa underbara på nätet….Tack för det underbara nätet och att folk delar med sig :)

Tvättas när den är Smutsig...
(Skönt då vet jag när denna ska tvättas)

Mamma vet hur man gör...
(Alltid ;)

Slå inte Pandan
 ( Hur ska jag då kunna tvätta, har ingen Panda att Inte slå???? )

Tvätta stjärten...
(ok…)

Ej för sumobrottning
(Vilken tur, då kan jag ha den i vanliga brottnings matchen i alla fall )

100%
(Tack det behövde jag denna jul)

Även hur du får sämsta resultatet
( hmm inte kul att veta att dom ser det man gjort ett antal ggr, ger sämsta resultat haha)

Dansa om du vill
(medan jag tvättar då ??)

Detektiv jobb
( hade den inte varit grön hade jag nog inte sett den ;)

Akta snoppen
( Tur att dom varnar männen, så dom inte klär av/ på sig för snabbt
kan aldrig vara skönt att zippa fast den ;)

Ej efter Midnatt 
(man undrar ju lite vad som händer då… blir det en gremlin?? )

Används ej som byxor
( då förstår vi varför det inte gick bra )

Jorden
(skönt att veta ;)

Ja det var många men hoppas du hittade ngn favorit... haha och fick några skratt som jag

Idag är det även 
nr 2.
Tredje ADVENT
Hoppas att ni njuter av dagen med lugn och ro, glöm inte att blåsa ut ljusen 

och nr 3
LUCIA
och här måste jag tipsa om min kompis underbara blogg
som idag visar hur man kan göra världens sötaste luciatåg
Med äggkartong...

Önskar er en fortsatt underbar Söndag, nu ska jag och dottern ut på promenad,
sen blir det lussebak om vi orkar…

Stora PUSSAR o KRAMAR till er Sötnosar som tittar förbi


9 kommentarer:

  1. Det fanns några favoriter bland dom "skyltarna", hehe...
    och vilket gulligt lucia tåg ;))...roligt påhitt av äggkartonger.
    Hoppas dagen varit bra och att kvällen också blir mysig och bra ;))
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. Helt underbara tvättlappar!!!
    Påminner mig lite om när min son - då en sju åtta år - skulle hjälpa mig att sortera tvätt. Han hojtar från tvättstugan: Mamma!!Vilken hög ska jag lägga denna tröjan i?!? Det beror på vad som står på den svarar jag. Ööööh det står...... Harley Davidson!!!!
    Kram ❤

    SvaraRadera
  3. Du är bara för härlig! Måste ju faktiskt berätta att jag länge tänkt att göra just det du gjort idag, nämligen skriva om tvättskyltar. För dom är precis så härliga som du visar. Att hitta en favo här är inte det lättaste. Gillar den som du hittat på sängkläderna för jag tolkar den aaaaaningen annorlunda än du:-))))

    Den med att lämna över tvätten till mamman är också härlig, ja liksom alla andra, speciellt den limegröna och att inte zippa fast den ädlaste delen:-))))

    Å Luciatåget är helt underbart. Tänk att komma på den idén. Härligt med kreativa människor.

    1 000 tack för den härliga skyltningen, dina värmande ord och länken. Du är bara såååååå bäst:-)

    SvaraRadera
  4. Härliga tvättråd!
    Tänk vad äggkartongsluciatåg och små tomtetåg man gjort genom åren.
    Ha en fortsatt bra Luciadag!

    SvaraRadera
  5. HAHAHA!!! Synd att jag inte läste det här tidigare, för jag har haft tvättdag idag. :-)

    Urgulligt luciatåg :-)

    SvaraRadera
  6. Dina skyltar gav mig flera skratt och jag visade dem för maken, för det är oftast han som är tvättmästare. Skratt även där.
    Luciatåget var verkligen fint och jag har tittat in på "Pysselbolaget" men jag tror jag måste ha mer konstruktiv handledning om det för min del ska gå att få till något som inte ser ut som "skogstrollens sista färd."
    Pyssel och jag är inte direkt kompatibla.
    Men jag är glad ändå!
    Trevlig tredje advent och trevlig Lucia.
    Kram!

    SvaraRadera



  7. Hi hi hi, vilka underbara tvättråd som gav några höga skratt.... :D

    Luciakram ♥

    SvaraRadera
  8. Haha! Vilka härliga tvättråd :) Ska tänka på det nästa gång jag tvättar :D
    Kram och ha en fin dag

    SvaraRadera
  9. Hahaha, det var en rolig avslutning på denna dagen :) Vilka galna tvättråd! Jag ser sällan på tvättråden, men nu framöver kommer jag alltid att göra det i hopp om att få sig ett gapskratt *ler*
    Tack för att du delade!

    kram kram Malin

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne