söndag 6 december 2015

2:a Advent med SkyltSöndag

Idag är det ju söndag och redan är vi på 2:a advent
(hmm godiskulorna i adventsstaken minskar radikalt och ändock är det ingen som äter dom ??? )
Vi har troligen fått Möss som gillar choklad här inne ;) haha


Sen är det också SKYLTSÖNDAG som jag bara älskar :)
Det är Bästa  BP som förvaltar skyltsöndag vidare
Tack för det  !!!!
 hittar du andra skyltare och hennes underbara blogg 

FaceBook är underbart och där har några vänner börjat dela med sig skyltar också… 
som jag frågat och fått lov att använda… 
dom för dessa är ju bara för underbara…
Vi börjar med det här att det ska vara ordning och reda på offentliga toaletter..
men är dessa verkligen nödvändiga ???

Nääe men då har vi missat det här totalt, trodde vi skulle blåsa snippan torr ...

Men när jag väl ser den här lappen INNE på toan, är det väl lite sent att ge mig en förklaring ?!?
Tack fina Åsa för att jag fick låna bilderna ❤️

Den här skylten var jag tvungen att stanna bilen och ta kort på 
har tänkt på den varje gång vi är ute på promenad… 
en mini skylt som du måste gå över diket för att ens se vad det står
" PLOCKA UPP EFTER DIN HUND… TACK "
Vet inte heller vad denna gör för nytta här ute hos oss (framför allt då man knappt ser den), 
men det verkar som ngn har fått skit på sin uppfart haha
och JA det bevisar väl att Vi är rätt suriga här ute i skärgården .. 
som sagt haha


Jag måste säga att jag föredrar ärlig reklam ;) Du tjänar 0 kr på att köpa två ...haha
Tack Anlkan för lånet ❤️

Så kommer vi till JUL skyltning här i West Virginia, ibland går det lite fel ?!? 
känns som denna INTE var helt ok haha
eller är det bara min fantasi som slår till igen.. eller ser ni det som jag ser ???
julgransljus 
haha näe bara skoja..
Jag ser att några verkar vara "X-tra glada" att man går längst denna gata
hahaha



Ngt helt annat är bucklor i gatan, tror jag körde ner i en lite för stor grop för några dar sen… 
det skrapar liksom nu i bilen….
ok erkänner jag körde för fort…(lite bara lite…) 
men trodde det skulle fungera att liksom hoppa över den …
men men vi får se på besiktningen innan jul…

❤️ ❤️ ❤️
Denna 2:a Advent vill jag även välkomna härliga omtänksamma
som följare på bloggen, och har du inte haft förmånen att ha läst på hennes blogg tycker jag att du ska göra det nu, En härlig blogg med alltid lika mycket värme och omtänksamhet och med Stort ❤️

Önskar er en härlig andra advent med en massa mys värme kärlek och Kramar
❤️

20 kommentarer:




  1. Skrattar gott och dina skyltar... :D

    Må så gott härliga glädjespridare!

    Kram på dig ♥

    SvaraRadera
  2. Jag såg vad du såg. Om du nu såg det jag tror att du såg vill säga. Men det tror jag att du gjorde ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar dej en härlig andra advent... och tack för snälla ord, självklart får du länka till mej och använda mina (fotade i dåligt ljus) bilder :-)

    SvaraRadera
  4. Gud vad jag skrattade åt dina skyltar! Tycker det är helt fantastiskt att du sprider Skyltsöndagen på sociala medier och ber om bidrag till ditt inlägg. Otroligt roligt tycker jag:-)

    Å jag lovar jag jag ser det du ser - det går ju inte att missa om man säger så;-)

    Å om jag skulle få välja en favo, vilket absolut inte är lätt här, för alla skyltar är så bra, då tar jag ettan. För om din tolkning är den rätta så värnar vi ju om mijön, eller hur!!!?

    1 000 tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera
  5. Så roliga skyltar det finns. Och den med "Linus på linjen" gillade jag skarpt. Här kan vi inte ha godis alls... Påsarna går "sönder" redan på vägen hem ;-) Ha en fin söndag och tack för dina alltid så rara ord. Kram

    SvaraRadera
  6. Vilka roliga skyltar! Skrattade gott!Och särskilt åt toaskylten.
    Spännande att ni också har möss i adventsljusstaken. Undrar om de spritt sig ändå till oss i Spanien. Tycker choklad även försvinner här...
    Önskar er en fin andra advent och trevlig kväll.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Din skyltsöndag är alltid bäst!
    Ha nu en bra vecka och blås inte bort..... här stormar så in i norden. Kram

    SvaraRadera
  8. Ser det är många som underhåller söndagar med skyltsöndag

    Härlig skyltsöndag har du.
    Gerdfish är en fin bloggvän med en härlig mysig och bra blogg.

    Ha nu en jättefin fortsatt söndag,, och tack för den fina skyltningen.

    Kramiz.

    SvaraRadera
  9. Haha! Underbara skyltar - och jag gillar verkligen dom där ljusen i West Virginia. Ser ut som om dom har fått eld på veken... :-D

    SvaraRadera
  10. Ha, ha bästa skyltarna, fått mig ett härligt gott skratt såhär i 2:a advent. Ha en fortsatt mysig kväll, fina du. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Jag ser ALLT, intet undgår mitt geddfishöga, haha!
    Vicken rolig skyltning och massa tack för länken, wow, lyckliga jag ♥
    Kram på're fina Sanna ♥

    SvaraRadera
  12. Andra advent redan... Går för fort. Vilka roliga skyltar du har hittat :) Ska kolla in bloggen du tipsar om. Kram

    SvaraRadera
  13. Underbara skyltar...
    Vi har också möss här hemma, jag har sett en
    i alla fall, han är 195 cm lång och är min man...
    Vips så är chokladen slut ;)

    Hoppas att du har haft en fin helg!
    Kram fina du
    Sandra

    SvaraRadera
  14. Haha vilka härliga. .... Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Så många roliga skyltar :) Gillar verkligen Linus på linjen irl :)

    SvaraRadera
  16. Hihi, fick mig ett gott skratt :), kram Diana

    SvaraRadera
  17. Älskar Linus på linjen. Den var klockren :)
    Hoppas du fick en fin andra advent. Kram

    SvaraRadera
  18. Jättekul med alla skyltar och du börjar bli en riktig mästare på att hitta dem, både egna och lånade :) Ha en toppenvecka! Kram

    SvaraRadera
  19. Såå mysigt ♡ ....
    Hihi Linus på linjen är fantastisk/Kram finaste!

    SvaraRadera
  20. Skyltat var det här :-)
    Roliga och ett leende piggar upp!
    Kramen!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne