tisdag 1 december 2015

1:a December med GW och en stor Tacksamhet

Orken har inte varit med, somnar tidigt för att jag tar tabletter för att slippa ha ont,
vilket gör att man är verkligen helt borta, så mina bloggpromenader har jag missat totalt.
Men igår var det Måndag och med det vill jag, trots att det är tisdag idag,
 titta tillbaka på veckan innan och se vad som faktiskt var mina ljuspunkter med Tacksamhet
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv...
Så Tack finaste  EVA för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Mina ljusglimtar från förra veckan, som jag ser tillbaka på med värme & tacksamhet är
  • ❤️ Min son var hemma i helgen, så mycket kramar och omtanke det finns i min son 
  • Jag klarar mig med mediciner
  • ❤️ Omtanke
  • Tårar som jag står ut med, och låter komma, fortfarande
  • Mitt hus  med värme, tak och skydd
  • Härliga underbara fina bloggvänner, Kärlek till er
  • Gott vin
  • Mysigt Julbord med kollegorna på Wellnessgruppen
  • Står ut med Kroppsscanning (mindfullness) för att jag MÅSTE, och det trots att det får mig att känna varenda del i kroppen att lära mig lyssna på kroppen är det viktigaste just nu.
Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 
❤️ ❤️ ❤️

Men så är det faktiskt TISDAG och dax för

GUESS WHAT ?

och reglerna är enkla gissa vilt på allt du kommer på alltid får ngn rätt ;)
Vad är det jag har fotat ??
ps. Inga svar på GW kommer visas förrän torsdag sötisar ;) ds.

❤️ ❤️ ❤️
Mitt i allt denna 1 december 2015 
vill jag välkomna härliga finurliga
som följare på bloggen, och har du inte haft förmånen att ha träffat på hennes blogg tycker jag att du ska göra det nu, för med finurliga, underbara, härliga bilder och tips och funderingar mm
får du allt i ett, kan man säga
Men vi följare till henne väntar fortfarande på din selfie BP, så du vet ;) hihi

Pussar till er finaste bloggvänner
Jag hoppas att ni sötnosar som tittar förbi tar hand om er,
  och att ni har haft en underbar start på nya veckan !

19 kommentarer:

  1. Tycker du är fantastisk som orkar med både tacksamheten, GW och att besöka oss andra när du mår som du mår! Förstår glädjen och lyckan i att ha sonen hemma. Vi har inte hört något från vår son på två veckor, men idag såg jag att han hade varit inne på FB, ett litet livstecken, så nu kan jag vara lugn ett par veckor till.
    Mediciner är bra när man behöver dem! Och att ha ett tryggt och varmt hus är något att lätt ta för givet, me nalla har ju faktiskt inte det...
    Så till gissningen. Någon form av mätinstrument tror jag att det är, men kan inte riktigt komma på vad... Man ställer in storleken med den svarta ratten. Eller tänk om det helt enkelt är reglaget på brödrosten?! Nu gnuggas geniknölarna men jag blir inte kokare för det :)
    Ha det bäst vännen! Stor kram till dig!!

    SvaraRadera
  2. Sanna, Sanna, jag hoppas verkligen att du mår bättre snart igen. Inget kul att vara sjuk.
    Det var en svår bild... men jag gissar på en skärmaskin.
    Ta nu extra hand om bara dig! Många kramar från Skogsliden

    SvaraRadera
  3. Gott att du är med :) ingen brådska med länkandet egentligen för den ligger öppen ända till söndag - varje gång :)
    Fin lista, fylld med tålamod och styrka ... när tårarna kommer är det inte för att man är svag, utan för att man har varit stark så länge (har någon klok människa sagt - det gillar jag)!
    Bilden, det måste väl ändå vara reglaget på en bakmaskin/hushållsassistent/kitchenAid (fick jag med allt ;))!?

    SvaraRadera
  4. Fina fina Sanna, är imponerad att du hinner och väljer att blogga!! Hoppas så att du snart mår så mycket bättre! Underbart att ha sonen hemma förstår jag! Jag längtar efter ett par korta dagar i mellandagarna då sonen som bor på Malta kommer hem en kort sväng ♥

    GW trodde jag först du menade Leif GW Persson,som just nu lyser upp tillvaron i "Veckans brott" på svt!!! Hihi..glömde helt bort din spännande gissningstävling! Jag har ingen aning om vad det är på bilden!?

    Kram till dig! ♥

    SvaraRadera
  5. Jag hoppas också att nu snart ska känna dig bättre! Och bloggpromenaderna ska du strunta i nu när du inte känner att du orkar. Du ska bara bry dig om dig själv och din familj.
    Förstår det var härligt att få krama om älskade sonen!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Så fina saker på din lista. Jag känner värme över att du rå om din son i helgen. Guldstund. Tårar, hemmet och gott vin.
    Nu är det en klurig GW igen - är det ett skjutmått? Någon form av reglage till exempelvis en spis, kaffebryggare eller något annat var en annan tanke.
    Stor kram till fina du och trevlig ny vecka.

    SvaraRadera

  7. Jag gissar på ett mätinstrument av något slag.

    Stor kram och var rädd
    om dig finaste Sanna ❤️

    SvaraRadera
  8. Jag tycker (som jag sagt innan) att du är stark som har orken att kika in...
    Förstår att du haft en mysig helg med sonen hemma...

    Bilden visar en bakmaskin, hastigheten på bakmaskinen!

    Ta hand om dig och njut nu av December
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Läst och förstått att du gör ditt allra bästa för att komma ifatt.
    Önskar dig en bättring och skickar en värmande kram till dig ♥

    SvaraRadera
  10. Jag tror att det är en sån där gammal köksvåg där man flyttar vikter fram och tillbaka med en liten "spak"!!
    Sen får vi väl ta ett snack om det där med mindfullness då..... ;-)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  11. Gör det du känner för vännen !!
    Fin tacksamhets lista ;)...puss till dej med ;)
    Sköt om dej nu!
    Kram bia

    SvaraRadera
  12. Vilken snygg färg du har på din kaffebryggare! ;-)

    SvaraRadera
  13. Gulliga, söta Sanna:-))))) Blir riktigt rörd över dina ord och länken som jag inte ens vet varför jag får den. Jag menar jag ÄLSKAR din blogg och läser varje ord, åsså tyckte jag att det var dags att det skulle bli "officiellt" också;-) Kram tjejen:-)))))

    Å varför tror du att jag fastnar på "Gott vin" och "Julbord" på din tacksamhetslista?!!! Det är just sådant som du FÖRTJÄNAR just nu, för du är värt det. You deserve it because you are worth it! Älskar denna slogan, även om jag inte använder l'Oréal - uppfinnaren av denna slogan.

    Å en selfie på mig får du nog aldrig - sorry. Vill nämligen att ni gillar mig för mina BLOGGINLÄGG, inte för utseende, hudfärg, religion med mera (inte nödvändigtvis i den ordningen). Men jag är ju lite konstig;-)

    Höll på att glömma GWn. Min gissning är hiss eller hissknappar för att vara mera exakt. Å jag har troligen fel igen. Men jg ÄLSKAR ju GW:-)

    SvaraRadera
  14. Jag blir så ledsen när jag läser hur du mår. Men de är som du säger att med mediciner klarar man sig... i alla fall långt. Jag hoppas du snart mår bättre igen. Sätt den energi du har på de saker som känns rätt för dig. Allt annat väntar. Kram

    SvaraRadera
  15. Brödrost! Såklart att det är en brödrost!!! :-)

    SvaraRadera
  16. Håller mé Bia ♡ ...
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  17. Skickar dig en bamsekram // Anette

    SvaraRadera
  18. Jättefin lista! Omtanke är viktigt och särskilt när man mår dåligt. Man måste var omtänksam med sig själv också även om det inte alltid är så lätt att varva ner och lyssna på kroppen! Hoppas att du snart mår bättre! Ha en fin vecka! Kram!

    SvaraRadera
  19. Svampbob... Han är väl mer gul, va? :-D

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne