lördag 7 november 2015

Välkommen Lördag

Upp och hoppa, 
det är lördag och en härlig sådan hoppas jag.
Maken och dottern är på seglingsläger och jag ska ha
VIN-kväll med granntanterna
Ja vi skärgårdstanter brukar spela spel och dricka en massa vin och bara skratta
Det var ett tag sen jag orkade vara med , men nu kände jag att nu.j….vill jag träffas och få skratta,
 så jag skrev ett sms, 
Kom efter middagen på lördagen, så dricker vi gott Vin med tilltugg, 
obs! Ni får stå ut med att det inte är städat, inte nån stor tillställning med massa fixad mat, men en massa skratt och Gott vin hoppas jag
Alla KOMMER och tar med sig ngt :) MYSIGT 

För att kortfattat berätta hur min morgon började..lite Krispigt igen kan man säga ;)

ÄNTLIGEN
Jag har gått tillbaka till min almanacka , känner att jag inte alls får översikt i telefonen, speciellt nu när huvudet inte vill lika mycket som jag. 
Känns som jag har nada koll, så nu blir det back to old time..
Och jag älskar min gamla almanacka att få skriva i och fylla i, ha översikt, 
nästan barnsligt förtjust, ska erkännas ;)
Saken är den att stressmottagningen sagt att jag bara får lista upp 2-3 saker att göra per dag
HittaBalans och planera in vilan däremot..så nu ska jag verkligen försöka !! 
Allt blir verkligen mer uppenbart när man har en vecka framför sig i stort format ...
Sen vill jag välkomna 2 nya härliga bloggare, till min lilla plats i cyber space  

Fina Susanne (vi är många med samma namn ;)
 Som med en öppen varm ärlig blogg delar med sig av sig själv och småglimtar i vardagen
SUSSLI.SMÅGLIMTAR 
&
Jag vill även välkomna Fina Jessika med den underbara
inspirerande  härliga bloggen 

har du inte besökt dessa så är dom
verkligen värda ett besök !

Stor PUSS och KRAM till er Sötnosar som tittar förbi

13 kommentarer:

  1. Vad skönt att du är på väg tillbaka och känner att du orkar mer! Kram.

    SvaraRadera
  2. Men åh så trevlig kväll du kommer att få. Det är du verkligen värd. Roa dig i massor. :-) Kramen till fina du.

    SvaraRadera
  3. Så mysigt med Vinkväll ♥ ...
    Ha dé/Kram

    SvaraRadera
  4. Ja men visst är man krispig på mornarna, lol.
    Jag föredrar gamla hederlig almanacka det är bara det att jag glömmer att titta i den...
    Jag hoppas du får en underbar kväll!
    Kram

    P.S Nu ligger receptet uppe :D, tyvärr kommer det nog att ta ett par år tills jag är i Sverige igen.
    D.S

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni får en trevlig kväll. Det låter supermysigt.
    Själv tittar jag i kors men ska försöka ta mig till middag... kan inte hoppa av då jag står för bubbel och förrätt :o

    SvaraRadera
  6. Ni får ha en glad och rolig kväll!
    Vilket trevligt initiativ.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag hade inte klarat mig utan min papperskalender!! Det där med att den inte ska vara så fulltecknad måste jag nog och försöka lära mig....
    Hoppas ni får en mysig kväll - själv skulle jag oxå druckit vin med några fina vänner men det fick jag ställa in pga min dumma magkatarr. Men jag kommer gärna och maratondricker vin med dig någon gång!!
    Kram fina ❤

    SvaraRadera
  8. Ett alldeles utmärkt initiativ Sanna! När jag skriver detta är ni säkert i full gång med att skratta. Sådana "spontanträffar är förresten betydligt roligare än förberedda middagar där man är tvungen att stå i köket ett antal timmar före och efter samt att man som värd dessutom måste servera maten.

    Å du - jag har aldrig övergått till "digitala kalendrar". Vad är poängen - egentligen? Jag/vi använder en veckokalender som ligger på skrivbordet. Där skriver vi in alla bokade tider för allt möjligt inkl. tider i tvättstugan eller besök på mässor. Alltid tillgängligt:-)

    SvaraRadera
  9. Såklart har du haft en trevlig kväll med dina tjejer!!! Jo, jag kan förstå det där med en gammal hederlig almanacka. Jag tar ett foto av mitt schema från jobbet, så den får bli min almanacka i Iphonen, förutom den som finns på väggen här hemma, där allt skrivs in!

    Ha nu en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig spontan inbjudan - förstår att alla nappade :-)

    SvaraRadera
  11. Hoppas ni hade roligt på "vinprovningen", hihi...sköt om dej nu fina du ;))
    Ha också en härlig fars dag, idag ;))
    Kram och hej från mej !

    P.S har köpt hem bacon och avokado för jag ska snart laga pasta rätten
    du hade gjort...den såg smarrig ut och lätt att göra och det passar mej, hihi!

    SvaraRadera
  12. Spontan och enkla inbjudningar blir oftast de roligaste.
    Önskar dig en fin söndag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  13. Nu antar jag att lördagskvällen blev RIKTIGT trevlig, eftersom inget nytt meddelats under hela denna söndag ;) HoppasHoppas!

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne