måndag 23 november 2015

Tankar har varit Djupa och Tunga, men det finns ändå en massa

Att Vara TACKSAM för...

Det är finaste  EVA som gett inspirationen och har startat Tacksamhet (varje måndag) 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Med Eftertanke och Reflektion
Stannar jag upp varje Måndag  
För att påminna mig själv om vad som gav mig extra värme och energi veckan innan
Vi har så mycket att vara glada och Tacksamma över gäller både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv...

Mina ljusglimtar från förra veckan, som jag ser tillbaka på med värme & tacksamhet är
  • Ärliga uppriktigaVänner, Dom som kan diskutera, prata, förstå ❤️ 
  • Mysiga middagar
  • Vacker frost på morgonen
  • Tända en brasa och mysa framför
  • Omtänksamhet
  • Personer som ser sina egna fel istället för att skylla på andra.
  • Ödmjukhet ❤️ 
  • Chokladkaka
  • Kunna gå på toalett och spola
  • Sjukhus, med fungerande vård
  • Underbara IVA ( tack vare er lever jag idag)
  • Att jag fick förmånen att leva vidare, nu när jag i efterhand fattar hur illa det var.
  • Varm kofta och Tofflor
  • Varm kopp kaffe på morgonen
  • Underbara Y från Rehab, Verkligen en härlig, klok person som är så värd att lära känna mer !
  • Kunna sova i en säng, och ha värme inomhus.
  • Prata med sonen och få meddelanden att jag är "världens bästa mamma med hjärta ❤️ "
  • Gott Glas rött Vin
  • Vacker glöggflaska från systemet i år :) Barnsligt förtjust i flaskor 
  • Pepparkakor mums
Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 
TITTA HÄR

Så det här med att bjuda på sig själv ;)
Bjuder på ett sjukhuskort från förra oktober/ november då jag låg på sjukhuset i över 2 veckor
och min underbara vän J kom med en present hon tyckte passade mig ;)
Självklart tog hon ett kort haha
Jag var långt ifrån frisk med hjärtat och hormonet som slutat producerats, men IVA är fantastiska och hittade faktiskt vad det berodde på - att jag inte var med, inte kunde stå, prata mm mm
 fick jag en hel del sprutor och dropp, men här var första dagen jag kunde sitta upp
 ❤️  puss på nosen från RUDOLFINA ❤️


❤️ ❤️ ❤️
Jag hoppas ni sötnosar som tittar förbi haft en härlig start på veckan,
Ta hand om er och nära och kära, livet är för skört för att inte ta vara på det.
❤️ ❤️ ❤️
Pussar till er finaste bloggvänner

16 kommentarer:

  1. Du har verkligen varit med om mycket och rest dig! Fantastiskt! Å om du inte hade skrivit texten om denna bild hade jag aldrig trott på att du ens var på ett sjukhus. Å nu hoppas jag att du få lever vidare i minst 50 år till:-)

    Bra också att du tar upp toaletten - en självklarhet för oss i väst, men så många som inte har den möjligheten än år 2015...

    SvaraRadera
  2. Härlig lista :) Allt från att kunna gå på toalett och spola till förmånen att leva vidare! Inget är för stort och inget för litet!
    Stor kram genom cyberrymden!

    SvaraRadera
  3. Visst finns det oerhört mycket att vara tacksam över! Speciellt till livet. Och att man kan få hjälp när kroppen hittar på en massa otyg sådär...

    Fantastiskt fin bild på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. SÅ starkt av dig att hitta k´ljusglimtar även när du mår dåligt! Är också tacksam att du får bra vård, både nu och förut. Tacksam att vården fungerade klockrent med min syster även om det inte gick bra... Vi lever verkligen i ett bra land. Fin hälsning från sonen, sånt värmer i hjärtat <3
    Ta hand om dig!!! Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken fin lista vännen ♥
    Jag är oxå tacksam för att du fick leva vidare ♥
    Vi måste verkligen träffas någon gång, vi kommer ha massvis att prata om!!
    Jag vill veta mer om din resa och kanske berätta lite om min egen resa som jag tror är ganska lik din......
    Varma kramar ♥

    SvaraRadera
  6. Visst har vi en massa att vara tacksamma över....Och extra påtagligt blir det när man varit med om något som jag förstår att du varit!
    En jättefin bild på dig ♥
    Stor kram

    SvaraRadera
  7. Blir rlrd & berörd ♡ ...
    /Kram & ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  8. En mycket bra lista att vara tacksam för. Att få leva vidare, ärliga vänner, omtänksamhet och ödmjukhet.
    Och självklart chokladkaka:)
    Ta hand om dig och ha en bra vecka.

    SvaraRadera
  9. Oj vad du har varit med om mycket!! Puh!! En sån fin tacksamhetslista!
    Vi fortsätter med att fånga dagen! Kram på dej! ♥

    SvaraRadera
  10. En lång och mysig lista bjuder du på idag! En varm brasa låter skönt, har ingen själv, tyvärr!
    Ha en fin vecka!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  11. Så härligt att du mår bra och kan vara tacksam efter dina upplevelser. Livet är förunderligt ibland. Önskar dig en fin vecka

    SvaraRadera
  12. Du är verkligen stark<3 blir så rörd... Att du fick chansen igen till livet...
    Livet är verkligen en berg o dalbana..
    Kram på Dig
    Sandra

    SvaraRadera
  13. Ja, du är verkligen enastående. Ett leende på sjukhussängen när du precis börjat sitta upp. Du är unik. Visst är det fantastiskt med vår sjukvård. Den är jag verkligen tacksam över. Önskar dig en bra ny vecka. Stor kram till dig.

    SvaraRadera


  14. Så himla mycket du fina människa fått gå igenom. ❤❤❤
    Vilken fin lista och sonens text värmde nog gott i hjärtat.
    En riktig fin bild på dig på sjukhuset och den vackra hårprydnaden får du bära ofta. ;-)

    Stor kram med tankar ❤

    SvaraRadera
  15. Underbar tacksamhetslista! Vilken resa du har varit med om❤️ Uppriktiga vänner och ödmjukhet. Viktigt. Bra att få den här tiden för reflektion, som listan skapar. Önskar dig finaste tisdagen! Styrkekram❤️

    SvaraRadera
  16. Tack för era så omtänksamma underbara kommentarer ni är så bäst tack för att ni finns !!
    Kram Sanna

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne