måndag 16 november 2015

Tacksamhet- Här och Nu

Att varje Måndag stanna upp har verkligen gjort så mycket för mig,
Se att man faktiskt har så mycket att vara glad för, både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv...
Att tänka tillbaka, reflektera om vad som gav mig extra Värme och energi veckan innan 
gör att jag stannar upp och är här och nu istället för att rusa på som jag brukar..

Så Tack finaste  EVA för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Mina ljusglimtar från förra veckan, som jag ser tillbaka på med värme & tacksamhet är
  • Vackra Blommor av mannen i fredags ❤️ Love
  • Jag lever i ett land där krig, och bomber inte är vardag
  • ❤️ Kramar 
  • Tårar som jag står ut med, och låter komma
  • Min Underbara Man, Tack för att du står ut med mig
  • Årstider, hur skulle jag annars kunna längta..
  • Gott vin till god mat  
  • Mina Barn,❤️ ni är det som jag verkligen är stolt över ha "åstadkommit" 
  • Härliga bästa bloggvänner som får mig att skratta, tänka till, reflektera, och vilja Krama Om
Bild lånad på FB

Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 
❤️ ❤️ ❤️
Jag hoppas att ni sötnosar som tittar förbi tar hand om er  och har en underbar start på nya veckan !


Ord dom sa till oss på Rehaben i fredags att ta med oss hem och som verkligen jag har tänkt på i helgen
Första Steget för att bli och må bättre, Är att erkänna att du själv har ett problem !
Du kan alltid skylla på jobb, människor runt dig, vänner, uppväxt men i slutänden kommer det alltid ligga hos Dig själv och i dina tankar om du vill göra en förändring.

Följ din Livskompass, vad är viktigt för dig
Gör bara dina val efter att gå mot det!!
Du har bara två Måsten i livet
Att välja vägar och att Dö
(Krast men väldigt sant… eller vad säger ni)

Inse att alla inte tänker / gör som du, det är dina erfarenheter och vad Du varit med om som speglar vad du tror andra gör och tänker !!
(Så Sant för jag tror verkligen att jobbar man inte ordenligt och ger allt så tycker andra att man är lat, för det tycker jag andra är om dom bara sitter och det har jag fått med mig från min uppväxt..
Jag är rädd att andra ska tycka illa om mig, för att jag själv inte tycker jag är bra nog)

Verkligen Bra Ord / Tankar som jag tänker ta med mig och försöka leva efter från och med nu !!

❤️ ❤️ ❤️
Pussar till er finaste bloggvänner

14 kommentarer:

  1. Vacker lista och tänkvärda ord. När jag läser din lista minns jag en mening Agneta Sjödin skrev i sin bok Av egen kraft. Läs gärna boken. "Det är helt upp till dig själv, valet mellan rädsla och kärlek. Om du väljer livet, med allt vad det innebär i form av glädje och tårar, eller om du väljer rädslan och att skydda dig från de starka känslorna". Det gäller att bli kapten på sin egen båt. Svårt och viktigt. Tack för dina så berikande inlägg och för att du delar med dig.♥ Stor kram

    SvaraRadera
  2. En fin tacksamhetslista och underbart att få blommor av mannen bara sådär. Han vet nog vad du behöver/vill ha just nu. Han ser dig nog som den fina personen du är, att du duger precis som du är, att du inte är ett dugg lat med mera!!!
    Hans "insikter" ska du anamma, vilket du är på god väg att göra.

    Å du - vad gäller andras åsikter om dig/mig/oss. Mitt "motto" har då alltid varit "take it or leave it". Jag menar - du är du, jag är jag. Vi är som ett "paket", vi är som vi är med allt vad det innebär. Antingen så är vi omtyckta eller så är vi inte det - take it or leave it som sagt...

    SvaraRadera
  3. Hej Sanna! Glad att jag hittade din sida, vi har säkert mycket gemensamt tänk i mycket. Livet är här och nu och vi har ju hur konstigt det än låter helt och hållet ansvar för oss själva. Vi kan välja hur vi ska reagera. Svårt men sant.
    Kram till dig och dina inlägg

    SvaraRadera


  4. Din tacksamhetslista berör, du verkar vara så himla go tjej.
    All kärlek på vägen, stor kram ♥

    SvaraRadera
  5. Det känns som om din man verkligen står bakom en hel del på dina tacksamhet-listor :) det glädjer en gammal romantiker som jag!
    Fastnar vid ditt tack för årstider - så sant! Hur skulle vi annars kunna längta!
    Kloka ord - krassa, må hända- men inte mindre kloka för det!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Sv: Hästen är nu en höst ;) Men bilden som felskrivningen skapade i mitt huvud var roligare - det erkänner jag ;)

    SvaraRadera
  7. Det var mycket fint i den listan ;))
    Ja visst ska man leva i nuet...men ibland är det tyvärr svårt...jag övar varje dag ;))...men övning ger färdighet...
    Ha en fin vecka !!
    Kram till dej !

    SvaraRadera
  8. Vilket fint inlägg.
    Ibland tror jag att den som är lättast att ta för given är en själv. Åtminstone glömmer jag bort mig själv väldigt ofta i vardagen men är sedan bra att ge mig själv treats för att reparera det. Det håller inte i längden...

    Var rädd om dig själv. Den satsningen du nu gör på dig själv är bland det viktigaste du någonsin kommer att göra. Det är mycket jobb och känslor men var steg är du värd!

    SvaraRadera
  9. Fin lista med dina nära och kära i fokus! Tur att vi har våra familjer som älskar oss villkorslöst!
    Glad att du får hjälp på din rehab och superbra att ni andas och kör mindfulnes. Hoppas veckan blir bra! Kram

    SvaraRadera
  10. Heja dig, försök att hålla fast vid den där tanken! :-) Själv har jag både gått hos psykolog efter min skilsmässa och sen även gått på många kurser i b la personlig utveckling, och känner verkligen att jag kommit vidare och blivit mycket lugnare, och insett att skilsmässan inte enbart var mitt fel, och att jag duger som jag är, oavsett vad jag gör och uppnår i mitt liv. :-) Bsra JAG mår bra och trivs, så blir allt runt omkring mig också bra. Stora kramen vännen/Laila <3

    SvaraRadera
  11. Även om det händer en massa otäcka saker I vår värld så får inte glömma det positiva. Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Vilken fin lista vännen 💕 Ibland förundras jag över hur lika du och jag verkar vara, hur ofta du sätter ord på mina tankar och känslor 💕
    Och orden du fick hem från rehab sa jag till min man i morse när han önskade att jag skulle byta jobb eftersom jag inte mår så bra för tillfället. Jag svarade att det är JAG som måste lära mig att inte köra på i 120 - det hade jag ju gjort på vilket jobb som helst, alltså hjälper det inte att byta jobb.....
    Kram fina du 💕

    SvaraRadera
  13. Så sant och så fint skrivet, vi har mycket att vara tacksamma för,
    tyvärr tar man det allt för ofta för givet.
    Försöker verkligen stanna upp för att njuta av stunden och dom runt omkring mig.
    Kram till dig fina Sanna
    /Pia

    SvaraRadera
  14. En sån fin lista, och tänkvärda ord!
    Har också hört orden " Det finns bara två måsten, man måste välja och man måste dö"...krasst men sant!
    Ja, det är svårt att tycka att man är bra nog, det får man verkligen jobba med,väldigt viktigt. Ha en toppen vecka! Kram på dej! ♥

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne