torsdag 26 november 2015

Svar på GW och fortsättning på nostalgitrippen

Så till Fotoutmaningen 5 kort äldre än 15 år
Bild 2/5
Ja Vi fortsätter med den underbara klädstilen med en bild från 1975
sommaren innan jag började ettan.
Märktes att jag hade en ung mamma som såg till att jag skulle vara moderiktig 
RIKTIGT 70-tal rakt igenom, eller vad säger ni..  haha. 
Tänk att jag fortfarande älskar jeans med utsvängda ben ;)
och Jag kommer faktiskt ihåg att jag verkligen Älskade den här Gula Barbara Straisand Kepsen, 
min underbara mamma hade sytt till mig.

Ps. Mamma ringde mig efter att ha läst mina kommentarer på bilden i förra inlägget
och skrattade så hon knappt kunde prata :) 
och Tro det eller ej...Det VAR en KLÄNNING och inte en tunika (som jag trodde;)
Men det såg lite lustigt ut då byxorna hade åkt ned till knäna, erkände hon ..
-Du hade långa ben och det där var sånna där söta ankstjärts byxor man hade när man hade blöja..men du hade slutat med det och då vart ankstärten längre ned än vad den skulle, 
när du gick det var liksom inget som höll upp dom haha DS
Så var min ide om att vara före min tid med tunika med volang och hängbyxor helt väck, haha

Så till svaret på 
GUESS WHAT
Visst var det Pennor, det var FÄRGPENNOR, i tusch med smal udd för att teckna med :)

Det var flera som svarat pennor så det får man ett halvt rätt för ;)
GRATTIS Kram

Men HELT RÄTT svarade ÄVEN denna Gång 
( Sandra jag tror att du har allt jag har hemma haha)
Finaste SANDRA
med bloggen 
samt
 Finaste PETRA
med bloggen 
Stort GRATTIS till er SÖTNOSAR
och Ni som inte varit inne på deras bloggar har ngt att se fram emot ;)

TACK 
till alla er NI har den mest underbara fantasin jag varit med om..
BP på ngt sätt kan man säkert göra en måttstock av dom här som dom borde vara ;) hihi puss
AMA tror vi hade haft fler blåmärken om vi satt dessa som skydd runt bordsbenen haha puss
Sen var det gissningar med allt från
  morötter, manchestertyg, halkmatta till badkar och sugproppar

NI ÄR VERKLIGEN UNDERBARA
LOVE to YOU AL

21 kommentarer:

  1. Hihi Söting ♡ ...
    /Kram finaste & ha en alldeles fantastiskt dag!

    SvaraRadera
  2. Ja, man var verkligen fint klädd på 70 talet, plyschkläder och utsvängda byxor. Ja du om 40 år sitter vi väl och skrattar åt det vi har på oss idag! Attans att det var felsorts pennor jag gissat på, jag var så tvärsäker. Ja ja snart tisdag och en andra chans. Ha en fin dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Pennor? Finns det folk som använder såna fortfarande? Jag tycker att även det känns lite 70-tal... ;-) Haha! Surt sa räven - grattis till dom som grejade det :-)

    Härlig bild igen! :-)

    SvaraRadera
  4. Så kul med gamla bilder. Roliga fototävlingar du har. Kram

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Åt både den otroligt söta bilden på dig och pennorna. Å visst kan man (kanske) göra en måttstock av pennorna. Tack för omnämnanadet:-)))))))

    Åsså gillade jag din mammas förklaring till bilden i föregående inlägg. Förstår att hon nästan skrattade ihjäl sig.

    Klädseln du har på dig i dagens inlägg är riktigt tuff. Love it! Å du, utsvängda ben på jeans är tillbaka. Tack och lov, älskar dom också:-)

    SvaraRadera
  6. Pannkakan blev superduper!
    Jag utgick från Per Morbergsrecept.Kram

    SvaraRadera
  7. Jaa glada 70-talet visst minns man det ;))...då bodde jag i Göteborg...från 75 till 1983...det var en rolig tid kan jag säga, hihi...ljusstaken har jag köpt på Rusta...min favorit affär just nu.
    Nu ska jag snart titta i jullådan...men det blir nog mer än en titt, haha...
    Kram vännen !
    Bia

    SvaraRadera


  8. Jag hann inte gissa denna gången, trodde jag hade tid men måste ha tappat en hel dag. Hade förresten svart fel iallafall, hi hi....

    Alltså det är lite konstigt men jag tycker mig känna igen bilden, kanske har du visat den tidigare? Jag vet att jag sett bilden tidigare!!!

    Stor kram på dig ♥

    SvaraRadera
  9. Så mysigt med alla nostalgibilder. Kram.

    SvaraRadera
  10. Haha ett halvt rätt iaf :)

    Åhh glada 70-tal!!!

    Fin bild och är det en puckstång du äter?

    Kram

    SvaraRadera

  11. Sv: Jag vet inte var jag sett fotot, men att jag sett det det vet jag....

    Kram ❤

    SvaraRadera
  12. Underbar bild! kläderna är ju fantastiska och tänk när våra barn sitter där och garvar och undrar hur VI tänkte haha och vi tycker ju såklart att dom är superfina nu eller hur :-)

    Tjohoooo två gånger i rad nu, jag är på hugget hehe

    Tack för din fina hjärta hälsning... det har snart gått fem år sen cancern varnn över mamma, idag skulle hon blivit 57 år

    Kramar till dig <3

    SvaraRadera
  13. Det härliga 70-talet som jag älskar. Jättefin gammal bild.
    1975 gick jag i tvåan. Gillade kläder och stilen som var då.

    Ha det jättegott och torsdagskram från mig ❤
    Kramkram.

    SvaraRadera
  14. Men naturligtvis var det pennor! När jag gick tillbaka och tittade på bilden såg jag pennmärket. Tack rara du för dina fina ord hos mig. Värmde extra mycket idag. ♥ Vet du - den där bilden ger mig otroligt mycket nostalgi. När jag var liten och bodde i Saltsjö-Boo. Satt varje morgon med en glasspinne i trädgården utanför huset... I lika 70-tals stylade kläder som du. :-)

    SvaraRadera
  15. Så söta bilder på dig ♥ Åh, vad roligt att jag gissade rätt för en gångs skull. Har såna pennor hemma. Väldigt bra när man håller på och pysslar.
    Ha en riktigt bra fredag, fining.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  16. Förstår att du gillade din gula keps - den känns så du på nåt vis!!
    Hoppas du får en bra dag fina ♥
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken snygg keps...Så roligt att din mamma hade sytt den :)
    Ha en jättefin fredag
    Kram

    SvaraRadera
  18. Gissade på blyertspennor! Så kul med äldre bilder! Och vet du, det är ju högst inne med utsvängda ben igen, så det är bara att köra på ;-)

    Önskar dig finaste helgen!

    Kram

    SvaraRadera
  19. Inte mycket till sugproppar där inte haha. Kram Anette

    SvaraRadera
  20. De där helt raka jackorna med sån krage som man alltid hade då!
    Underbar 70talsbild!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  21. Vilken charmig bild. Kepsen är ju bara så cool.

    Älskar dina alla tävlingar missade denna med pennorna. Trist för den hade jag klarat när jag har likadana i min väska.


    Önskar dig en mysig advent.

    Kram Kamilka

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne