lördag 14 november 2015

Stora tårar faller ned för min kind..

VARFÖR ???

Snälla förklara ! Jag blir rädd, Vart är vi på väg i vår värld ??
Ska vi inte ens kunna gå ut på en trevlig kväll längre
 sitta lyssna på en konsert, titta på en fotbollsmatch eller sitta i
en bar, kunna göra det utan att känna oro och rädsla.

Hur kan Personer göra så här mot andra oskyldiga människor, jag förstår inte !!!
Vad är det som blivit fel i deras medmänsklighet, vad får dessa personer att göra detta hemska,
när det är en person förstår jag att han kan vara sjuk i huvudet absolut !!
Men en hel grupp ??
Flåt men jag blir så besviken, trodde ville tro att människan förstod att våld leder till våld Inget annat

Nous sommes tous égaux, et aucun homme n'a le droit de prendre la vie d'un autre être humain
(vi är alla lika mycket värda, och ingen person har rätten att ta livet från en annan människa)

Har inte orken att skriva en massa idag, att vakna upp till denna hemska Nyhet, om det illdåd dessa
personer begått mot människor i Paris
Jag gråter med dom som har förlorat ngn i detta fruktansvärda och för dom som var med i drama på
olika platser i Paris, detta beräknande och planerade massmord är avskyvärt !!

#prayforparis #noviolence


Ta hand om er Fina underbara människor !
Kärlek och Omtanke till er alla


Mon cœur est avec vous qui ont vécu ce terrible événement à Paris !!


15 kommentarer:

  1. Det är bara för otäckt och skrämmande.
    Vart är världen på väg???

    SvaraRadera
  2. Ja, vart är vi på väg... Precis som du är jag också totalt chockad och förstår lika lite som du. En nattsvart fredagen den 13:e inte bara för Paris och Frankrike utan för hela Europa och världen, där "Liberté, égalité, fraternité" står på spel.

    En fantastisk bild du la upp för att illustrera dina känslor. Kram!

    SvaraRadera
  3. Det är så fruktansvärt att jag inte finner några ord!
    Stor varm kram! ❤

    SvaraRadera
  4. Detta är sååååå fruktansvärt .............
    /Kramar dig & ger min nätkärlek!

    SvaraRadera
  5. Hej Sanna.

    Jag har själv funderat och tänkt i dina banor idag.
    Det ÄR så fruktansvärt det som har hänt. Jag tror en hel värld känner och sörjer med Paris idag.

    Be för Paris!

    Kram till dig❤

    SvaraRadera
  6. Helt obegripligt och vedervärdigt... :-(

    SvaraRadera
  7. Först attentaten i januari mot Charlie Hebdo och nu detta, vart är vi påväg? Vad kommer att hända näst? Jag sitter framför tv'n och lyssnar på samma ord, ser samma bilder om och om igen utan att lyckas ta in det som har hänt, det är en mardröm!

    SvaraRadera
  8. Fruktansvärt det som hänt, vart är världen på väg? Kram

    SvaraRadera
  9. Jag orkade inte göra något blogginlägg idag. Fick veta det tidigt i morse. Först i Beirut på torsdagen och i Paris på fredagen. Likadana dåd och massor med oskyldiga människor som blir skadade och förlorar sina liv. Tände änglaljusen i dag med en önskan om medmänsklighet och kärlek. Kram

    SvaraRadera
  10. Vaknade upp igår till detta och förstod först ingenting.....verkligen helt obegripligt och så fruktansvärt hemskt. Frågan är just var detta skall sluta....kramizzar Laila <3

    SvaraRadera
  11. sv: Just här har vi inte märkt så mycket av att offren i dom hemska dåden hyllas. Kanske mest beroende av att vi bara gick ut runt kvarteret för att äta, och sen spenderade hela dagen inne på grund av det kulna vädret...

    SvaraRadera
  12. Heeej va kul du hittade till mej . fin blogg hos dej me. skriv bara gen så hitar ja till dej

    usch ja det är riktigt otäckt är det tänkt om det kommer hit det dräller in nu me folk o man vet inte vilka som är med =(

    önskar dej en fin söndag kramar

    SvaraRadera
  13. Så hemskt... Jag följde livesändningarna hela kvällen och natten i fredags, försökte ta in vad som hänt, men det går nästan inte. Människor som inte är rädda för att dö och ser det som något stort och fint att döda andra människor, det går långt över mitt förstånd. Jag köpte en bok om Islamiska Staten för ett par veckor sedan, för att försöka förstå hur de fungerar. Den skall jag läsa nu. Det som gör mig rörd och stolt är att fransmännen inte låter sig tryckas ned och skrämmas, så som terroristerna vill. De går istället ut på gatorna och sjunger Marseljäsen och visar att de, och vi andra, står enade och håller fast vid mottot frihet, jämlikhet och broderskap.

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne