måndag 2 november 2015

Reflektion och Tacksamhet

Att varje Måndag stanna upp har verkligen gjort så mycket för mig,
Se att man faktiskt har så mycket att vara glad för, både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv...
Att tänka tillbaka, reflektera om vad som gav mig extra Värme och energi veckan innan 
gör att jag stannar upp och är här och nu istället för att rusa på som jag brukar..

Så Tack finaste  EVA för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Mina ljusglimtar från förra veckan, som jag ser tillbaka på med värme & tacksamhet är
  • Att min underbara genom snälla son, var hemma en hel vecka ❤️
  • Att vi trots mitt tråkiga hjärta och kropp hade en mysig Halloween helg
  • ❤️ Kramar
  • Stort glas gott rött vin på "HALL-Å-VIN" Det var underbara AMA som myntade det uttrycket och som jag absolut kommer behålla som ord… för nästa år ska vi vuxna gå omkring med VINGLAS och skrämmas haha
  • Underbara oktober som var helt fantastisk, vilket underbart väder och vilka fantastiska färger
  • Gott Bubbel att dela med mannen ❤️
  • Härliga bloggvänner som får mig att skratta, tänka till, reflektera, och vilja Krama Om

Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 
❤️ ❤️ ❤️
Jag hoppas att ni sötnosar som tittar förbi har haft en underbar start på veckan 
Själv har jag varit hos hjärtläkaren eftersom mitt ❤️ inte vill som jag vill :/
Ny dos och ny träff fixades av läkaren .. alltid ngt 
och på det blev jag sjukskriven 25% mer, klarar inte ens av mina 50% längre :( blää
Men ska jag bli bra är det bara att lyssna, vill ju faktiskt finnas kvar ett tag till i alla fall ;)
❤️ ❤️ ❤️
Pussar till er finaste bloggvänner

15 kommentarer:

  1. Tråkigt att ditt hjärta inte är bra...hoppas verkligen det ordnar upp sej ;))
    Det var en fin lista du skrivit....jag är tacksam över livet !!!...och annat också förstås, men jag uppskattar verkligen att få vara frisk och hänga med detta underbara liv...
    Ha nu en fin ny vecka vännen !
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Visst är AMA:s uppfinning HALL-Å-VIN värd Nobelpriset! Hon är fyndig den tjejen!

    Grymt tråkigt med hjärtat, men eftersom du vill bli bra och man bara har ett hjärta så är det bara lyssna på vad doktorn säger. Hoppa att den nya doseringen hjälper dig.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fint med dessa Tacksamhets Måndagar ❤️ ...
    Svårt att höra ang ditt Hjärta fina du/Kramar om!

    SvaraRadera
  4. Som vanligt fin lista från dig.
    Hoppas verkligen att nya dosen funkar.
    Kram

    Sv: absolut det kommer ett inlägg om det faktiskt :D

    SvaraRadera
  5. Kämpigt när kroppen har sin egen vilja. Hoppas att det, med lite hjälp, kan bli bättre.
    Hall-å-vin lät som en vin(n)are - även om jag inte är så förtjust i vin, men man kan ju dricka alkoholfritt

    Hoppas du får ytterligare en fin vecka!

    SvaraRadera
  6. Jag är tacksam att jag har min familj m.m.

    SvaraRadera
  7. Men åh - tråkigt med hjärtat som krånglar. Stor kram till dig.♥
    Fin tacksamhetslista - det där att få tid med familjen är så värdefullt och jag förstår att den här veckan att rå om sonen varit en guldvecka. Önskar dig en fin ny vecka och att din kropp kryar på sig. Kramen.

    SvaraRadera

  8. Finaste du det är så synd att ditt hjärta krånglar, hoppas så att ni skall hitta ett bra sätt så det fungerar lite bättre. ❤
    Din fina lista och Amas påhittlighet är bara så bra. :-)

    Ha en riktigt fin kväll och en stor kram ❤

    SvaraRadera
  9. Tråkigt när det inte blir bättre. Skönt att du i alla fall kunde umgås med barnen och njuta av att ha sonen hemma. Bubbel och vin, mums! Jag hänger på med mitt vinglas nästa år :) Ha det bra! Kram

    SvaraRadera
  10. Härlig lista! Älskar Hall-à-vin! Tràkigt med hjärtkràngel,hoppas att det ordnar sig fort! Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  11. Så mycket tacksamhet och positivitet att det svämmar över - och detta trotts att hjärtat inte riktigt vill som du vill. Fint. Viktigt!
    Bra att du lyssnar på läkare och kropp :) vi vill också hemskt gärna att du finns kvar ett tag till - 50 år eller så!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Håller tummarna att den nya dosen hjälper bättre för ditt hjärta!!!
    En fin lista!
    Mys med familjen är ju det bästa som finns!

    SvaraRadera
  13. Ama är ju bara helt fantastisk med sina uttryck och illustrationer i fotografierna! :)
    Och ni var riktigt snygga allihopa på Halloween! ;)
    Gillade speciellt din make som prinsessa! :)
    Hoppas kroppen svarar bättre på mediciner nu när läkaren "tvingar" dig att vila mer! ❤
    Önskar dig en fin vecka.
    Stor varm kram!!!

    SvaraRadera
  14. Skrattar gott åt Hall-å-vin. Det snor jag :)
    Tråkigt att höra att du inte mår bra. Lova att du lyssnar på dig själv.Jag är själv så dålig på det men vet att det är det bästa och det viktigaste man kan göra.
    En hel del ljusglimtar har du ändå hittat. bra!

    SvaraRadera
  15. Vilka fina ljusglimtar du har hittat!
    Kram Karin

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne