lördag 21 november 2015

Lördags Tankar och Funderingar


Det här med FB och BLOGGAR, 
 Jag tycker att alla får göra som dom vill !

Mina funderingar idag är att
Jag förstår faktiskt inte det här med att klaga på andras bloggar, 
det är väl bara att inte läsa ???
Vad är problemet???

Och om en person vill låsa sin FB så är det den personens val.
Självklart har jag funderat på att göra en FB som är personlig och en som är för alla blogg vänner men jag skriver liksom inget personligt där längre …  

PS.uppdatering jag bestämde mig att göra en bloggFB sida där alla event och nya blogguppdateringar kommer ;) Allt det samlat på en sida ;) era blogg uppdateringar allt med bloggvärlden på ett ställe kändes perfekt för mig :) 

När jag började med bloggandet för 10 år sen, Var jag naiv och jag VILLE inte tro att människor var så bittra och sura över andra människors bloggar och liv och vad dom faktiskt skrev i sina egna bloggar, 
Men tyvärr vet jag flera mammabloggare och livsstilsbloggare som fick ganska elaka kommentarer trots att dom aldrig ifråga satte någon eller skrev något som drabbade andra… 
Jag hade turen då också, att slippa dessa elaka kommentarer och hittade en massa underbara bloggvänner som jag håller kvar vid än idag :)
Men tyvärr finns det sådana bittra människor som bara lägger sin tid på att skriva bittra elaka kommentarer och tom dom som gjort sig "kända" på att bitcha över andra klanka ned och vara ogina, 
är det för att dom själva är så fruktansvärt osäkra ??
Eller anser dom sig själva som intelligentare och står över alla andra, eller varför ??
Har aldrig förstått mig på bloggar som det enda det går ut på är att trycka ner andra människor och deras tankar, men så läser jag heller inte deras bloggar när jag inser att det är en sådan
Inte intresserad ev deras liv och vad dom tycker ändå…

Tycker jag inte en blogg ger mig ngt, läser inte jag den…
Tycker jag ngn skriver något jag inte håller med om, skriver jag mitt svar och hoppas att den som får mitt svar kan ta att andra tycker annorlunda, och håller jag med skriver jag det också :)

Framför allt !!!!
Skulle aldrig falla mig in att skriva för att passa någon annan, jag skriver om det jag tycker om, 
ibland är det fakta ibland är det bara livsstil och ibland är det BARA dagboksaktigt, 
med iakttagelser funderingar och tankar
Vilket jag anser dom flesta av mina bloggvänner gör !

Vi bjuder på oss själva men som sagt det gäller att komma ihåg 
att bloggen är bara en liten del av mitt /ert liv 

Jag gillar Tankeställare och jag gillar att läsa om både bra och dåliga saker
precis som jag skriver själv
Både om bra och dåliga saker i mitt liv
Däremot skulle jag aldrig skriva kommentarer hos ngn bara för att själv få kommentarer, 
sånt verkar ju helt värdelöst och varför skulle man ?? 
Finns det någon som skriver för att få kommentarer själv ??
Jag skriver för min egen skull och har alltid gjort, 
men jag ljuger om jag säger att jag inte gillar att få kommentarer 
Jag Fullkomligt ÄLSKAR att få kommentarer ;)
det är väl därför vi bloggar ?, vi får respons på det vi skriver ?? 
Om vi inte gillade det hade vi från början haft en låst blogg som INGEN fick läsa eller ???
En PRIVAT dagbok

Vad tycker tänker du om bloggvärlden och om FB ??

Sist av allt måste jag säga att jag har verkligen helt underbara BLOGGVÄNNER, som kommenterar tycker och tänker och är fantastiskt omtänksamma !
Ni Kommenterar fast jag har varit sååå dålig på att kommentera hos er på sistone ,
 flåt men varken tiden orken och lusten har funnits

Love you al !
Tack för att ni är BÄST !

19 kommentarer:

  1. Jag tror jag har missat något för jag ser att det är flera som skriver om att rensa sin fb och vänner på fb som berättar att de nu rensat i sin vänlista. Det där med åsikter om bloggar håller jag med om. Alla kan väl ändå inte skriva samma saker på bloggarna!?! Det blir ju supertråkigt. Som du skriver är det bara att inte läsa bloggen om man inte gillar den. Tänker ofta när folk klagar på vad andra gör sitter problemet hos dem själva. Avundsjuka eller okunskap eller något annat... Man måste få välja vad man vill skriva och vad man vill delge andra. Jag delger det jag tänker är okej att hela världen läser. Annat håller jag för mig själv. Önskar dig en fin fortsättning på helgen. Kram

    SvaraRadera
  2. Förresten - jag har en fråga om inställningar på bloggen. Jag ser att du har kvar din bloggerprofil men ändå kan ha Google Friend Connect. Hur gör man det? Kram

    SvaraRadera
  3. Håller med dig & jag har fantastiska bloggvänner ♥ ...
    På Fb är jag ju inte hihi

    /Kram & ha det så gott!

    SvaraRadera
  4. Oj då, dessa skriverier har jag missat. Läste bara ComsiComsa:s inlägg som handlade om att ta bort bloggvänner från FB.

    Precis som du är jag inte ute efter kvantitet utan kvalitet vad gäller kommentarer. Å jag skriver också ärligt vad jag tycker och tänker, både i bloggen och i mina kommentarer.

    Ibland får man ju "standardkommentarer" typ "fin bild", å då är det ofta bloggare som "are fishing for comments". Dessa läser jag inte. Det är ju ingen som tvingar mig att följa bloggar, och jag tvingar ju ingen att läsa vad jag skriver heller. Take it or leave it omm man säger så.

    Jag är en av få som vågar vägra FB å ärligt talat ger jag mig själv en klapp på axeln för det. Men än en gång - alla får göra precis som dom vill. Men mobbing och näthat är tyvärr väldigt utbredda på just FB, och det borde inte tolereras tycker jag.

    SvaraRadera

  5. Tack Sanna detta inlägg skulle jag kunnat skrivit själv men nu skrev du det och jag skriver under på vart enda ord. :D
    Jag förstår inte hur någon kritiserar en blogg och fortsätter trots detta läsa den. Ännu värre är att försöka styra upp vad ens blogg skall innehålla...

    Jag älskar verkligen blogglivet och alla fina vänner där, men jag har nog också haft turen att få världens finaste bloggvänner.

    Tack för att du finns finaste Sanna ❤

    SvaraRadera
  6. Som du vet och märker så är jag värdelös på att kommentera, och hoppas du kan förlåta mig för det?!
    Men om jag ska vara ärlig så har jag aldrig riktigt förstått grejen med det helt?! Jag förstår ju att det är kul att få en kommentar men om jag bara går till mig själv så skulle jag bara få dåligt samvete och känna mig stressad av att hinna kommenterade allt och alla jag läser, och det är ju en hel del olika sociala medier som finns! Det skulle helt enkelt ta för mycket kraft av mitt liv. Men jag älskar att få veta hur familj, vänner & bekanta har det och mår löpande. Och sen prata face to face eller via privata meddelanden.
    Jag har som dig bloggat i ca 10 år och enbart för min egen del, aldrig känt att jag behöver kommentarer. För mig är det bara en dagbok för mig som vänner & familj kan ta del av. Att ha den låst? Absolut! Har bara inte tagit mig för hur man gör...känner bara att det inte spelat någon roll.
    Puss & kram

    SvaraRadera
  7. Jag älskar blogglandia! Det bästa är att alla ä olika och jag lär mig hela tiden genom att läsa olika bloggar! Vill jag inte läsa, så struntar jag i det. Lätt som en plätt! Jag har haft den stora turen att slippa skitkommentarer. Nja, någon då, men alla fina bloggvänner väger upp det med råge!
    Jag är på FB, men skriver inget privat där.
    Tusen tack för dom fina orden om min blogg! <3
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  8. Man följer och kommenterar dom bloggare man gillar. Jag har själv tagit bort ett par bloggar som jag upptäckte att jag inte riktigt hängde på. Dom som skriver elaka ÄR osäkra, även om dom aldrig kommer att erkänna det. Är man tillfreds mig sig själv så lovar jag att man inte har några som helst tankar på att klanka ned på andra.
    Mycket söt adventskalender. Undrar om jag inte ska göra en egen sådan till pojkarna. Dom är ju för stora för sånt men en riktig adventskalender kan väl ingen säga nej till ;)
    Ha en härlig lördag kväll.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  9. Jag håller med dig helt och hållet...
    Jag förstår mig inte på folk som inte har något bättre för sig än att klanka ner på andra..
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera
  10. Kram till dig vännen. Hoppas verkligen verkligen verkligen att vi kan ses snart. puss Linda

    SvaraRadera
  11. Jag tänker att har du inget bra att säga så funkar det att vara tyst också.......Kram Anette

    SvaraRadera
  12. Att bara vara jag21 november 2015 23:10

    Vi människor är väldigt duktiga på att se andras fel istället för våra egna. Att man bara orkar, det krävs så mycket energi att vara negativ, kritisk och rent elak. Varför inte bara sluta läsa det som uppenbart retar en? Bra att du tar upp detta och bra skrivet!
    Jag blir glad och tacksam över att få en kommentar, (vet ej men kanske är det för att jag inte får så många kommentarer som jag blir glad över dem jag får), tack för din :D Jag själv bloggar för min egen skull, jo det blir roligare förstås om man vet att andra läser också =)
    Jag har facebook men lägger sällan in nåt där. Har tur att inte ha så många vänner på facebook så någon rensning av vänner behöver jag inte eller aldrig göra heller... Kram ♥ ♥

    SvaraRadera
  13. Håller med, gillar jag inte vad nån skriver på sin blogg så kollar jag inte den bloggen helt enkelt... Kram

    SvaraRadera
  14. Hej!

    Skriver/bloggar för min egen skull, för att jag tycker
    om det, självklart är det kul med respons på det man skriver
    och nej om alla bara tyckte likadant hela tiden skulle det bli tråkigt.

    Jag gillar verkligen dina rader i början,om att se bakåt och att hela tiden se vad andra gör. Det är
    så sant så..

    Kram
    Tezz

    SvaraRadera
  15. Man läser väl de bloggar man vill känner jag. Det är ju valfritt!

    Och ibland skriver jag nog korta kommentarer, men också det blir ju ett litet spår att man läst tänker jag!

    Önskar dig en fin solig söndag kära bloggvän som man ju blir när man läser hos varandra!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  16. Jag finns på FB, men är där väldigt sällan. Ibland händer det att jag får ett ryck och skriver, men det är ytterst sällan. Dom vänner jag har där får vara kvar, ibland går jag in och kikar vad dom har haft för sig på sistone :-)

    Min blogg är till 99% trams. Och sånt trams har inte upprört någon hittills i alla fall, så tack och lov har jag sluppit elaka kommentarer. Men visst är det kul med all respons! Annars skulle jag inte blogga, tror jag. Fast jag använder den för "eget bruk" också, när jag går tillbaka och kollar vad vi gjort på olika resor eller så - en jättebra dagbok (fast tramsig ;-) ). Bloggandet har gett mig så oerhört mycket! Folk som jag både lärt "känna", och såna som jag lärt känna irl. Goa människor allihopa! :-)

    SvaraRadera
  17. Själv har jag varken FB eller Instagram...bara en enkel liten blogg ;))
    Tycker det är jättekul att ha den...och visst är det så, man läser bloggar man gillar och varför skulle man vilja ge "dumma" kommentarer ??...gillar man inte inlägget så struntar man väl helt enkelt att ge någon kommentar, eller ?
    Idag skiner solen och det är snart advent...yippi!!! då får vi börja pynta, hihi...
    Kramis bia

    SvaraRadera
  18. Jag tycker också att man ska få skriva om vad man vill på sin blogg. Och precis som du säger, tycker man inte om den så är det bara att sluta läsa :)
    Ha en fin söndag
    Kram

    SvaraRadera
  19. Visst är det tråkigt med näthat :-( Själv har jag aldrig råkat ut för det men min äldsta dotter har gått massa taskiga kommentarer på sin blogg....
    Jag bloggar oxå för min egen skull men såklart är det jätteroligt att få kommentarer!
    Kram fina ❤

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne