söndag 8 november 2015

Idag är det Farsdag, och skylt söndag

Så först ett stort
Grattis till underbara Maken o Pappan till mina barn,
Som vi kämpat i upp och ned gångar.. 
Men du alltid sett till att dina barn ska ha det bästa..
Det enda vi saknade var tiden med dig, att du var närvarande när du väl var hemma, 
men efter att sonen skadades och när min kropp kollapsa har du nu ändrat på det också, 
För livet är mer bräckligt än vi förstår och man ska vara rädd om sina nära och kära 
Livet är här och nu
Du är viktig i vårat liv och Vi älskar dig, du är Bäst
(kortet är tagen för 4 år sen av dottern på en tidig fars dag morgon)

Så till gårdagen… som känns även idag ;) 
oj oj oj... vad jag inte tål att dricka ngt längre, 
är det medicinerna ? kroppen ? åldern? haha
Men vi började med bubbel och hamnade direkt i diskussioner om allt och inget, vi skrattade och pratade och pratade till kl var 00.30, vart tog tiden vägen ?????

Fick en vacker vit vinterros (tror jag dom heter)
Flaska vin och en ny snygg handuk till köket
Det var en massa godis kvar, vilket var tur för mig idag för nu har jag åter igen tryckt i mig chips och godis och varit allmänt "trött" ok bakfull med huvudvärk utan dess like ;)
men vilken tur att det finns Alvedon ;)

Sen har vi underbara skyltsöndag 
som underbara BP fortsätter att förvalta 
Verkligen Tack för det !

Min röda tråd denna ggr blir, 
Sånt som är bra att veta, ifall man missat..
OBS Alla Skyltarna nedan är lånade på nätet

Näe inte om det även är mörkt utanför ;)

Får jag inte ens det med dykutrusning då blir det jobbigt…..

OK…. hade nog inte tänkt det heller

 Det  är det jag säger- golfare är ett farligt sällskap för alla utomstående ;)
Nu hoppas jag att ni sötnosar som tittar förbi får en alldeles underbar Söndag Kväll
Stor Puss och Kram

12 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort på dig och din man! Däe syns ju önsesidig kärlek lång väg!!!

    Idag mår du helt enkelt precis som du förtjänar - hahaha! Huvudsaken att ni hade roligt, då får man stå ut med skallebank dagen efter;-)

    Dina skyltar är som alltid helt enkelt härliga. Skrattade gott åt alla - speciellt dina kommentarer. Bästa skylten och texten är den med staketet - hahaha. Å den sista skylten - ja där tycker jag bara himla synd om alla MANLIGA utomstående om man säger så;-)

    Stort tack för att du skyltar och länkar:-)

    SvaraRadera

  2. Vilken fin bild på ett vackert par. :-)
    Sköna skyltar....

    Drick mängder med vatten så är du snart okej igen.

    Kram finaste Sanna ❤

    SvaraRadera
  3. Vilket fint kort på dig och din man ♥
    Känner igen allt du skriver om era upp och nedgångar samt sviktande hälsa. Min man är min klippa - precis som din verkar vara ♥
    Och tack för roliga skyltar - i dag lånade faktiskt jag oxå på nätet eftersom det inte har varit läge att leta riktiga veckan som gått......
    Smarrigt med godis och chips när man är bakis eller förlåt när man har ont i huvudet ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Då hade du en härlig kväll igår!
    Se nu till att plantera din julros innan det blir tjäle i backen, den vill gärna ha skugga om sommaren så under ett träd blir bra. Annars är den inte så kräsen. Kram

    SvaraRadera
  5. Men åh! Vilket fint foto på er! Helt underbart.
    Så roligt också att du fick en trevlig kväll med väninnorna. Stora kramen till dig.

    SvaraRadera
  6. Åh så fin bild, kärlek! ♥
    Kuliga skyltar, alla kan man inte följa, haha!
    I morgon är en annan dag. Vatten är inte dumt.
    Och du hade skoj igår.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Som du har mått idag mådde jag förra söndagen...suck! Att man aldrig lär sig..hihi..tur är väl att man hade kul i alla fall! Vilka fina presenter du fick!
    ..och vilket urläckert par på den första bilden!!! Wow!!
    Ha nu en skön vecka!

    SvaraRadera
  8. Vilket fint kort på er!
    Jag blir alldeles rörd då jag hör hur han ställer upp och att ni lyckats hitta nya sätt och anpassar er efter er familjs förutsättningar. Det är ju faktiskt så det ska vara men jag blir jätterörd och glad.

    Haha märkligt det där med alkohol hur det kan slå så olika. Sen tror jag i och för sig att du är mer "mottaglig" nu även då du jobbar en hel del mentalt. Och kanske i kombination med mediciner. Hur som så kommer det ju en ny dag idag :)

    SvaraRadera
  9. Haha jag känner igen det där med att inte tåla alkohol så bra längre :-).

    Kram kram Malin

    SvaraRadera
  10. Bäst att hålla sig borta från golfbanor och vassa staket :) Har man roligt får man ibland sota för det efteråt... Gillar din enkla inbjudan, man träffas ju för att umgås!! Och jag gillar också min hederliga kalender, skulle inte klara mig utan den. Vilken fantastiskt fin hyllning till din älskade man!! Var rädd om honom. Och hoppas du mår bättre idag. Kram

    SvaraRadera
  11. Jättefin bild på dej och din man ;))
    Och du hade nog trevligt, hihi....jaa tur att det finns Alvedon, haha....
    Hoppas du får en fin och ljus vecka ;))
    Ha det gott !
    Kram bia

    SvaraRadera
  12. hehehe... njae det där att tro att man är 20 och dricka vin nä jag orkar inte heller längre!
    men det låter som en trevlig kväll
    Fint kort på din man och dig... ja livet och äktenskapet är en berg o dalbana, man ska njuta här och nu

    Kram fina du
    Sandra

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne