fredag 6 november 2015

Fototriss_iluften

Tema för FotoTriss denna gång var
I Luften
och när vi var och vandrade Vid underbara Gardasjön kändes det högt upp" i luften"
så det här är min TOLKNING av detta Tema 
Det är oerhört vackert vid Gardasjön i Italien, vi älskar norra sidan högst upp där allt känns mer
genuint italienskt,  Dagar då sonen seglade var vi och vandra högt upp i bergen på sidorna av sjön.
Det är segel, dom små vita prickarna då kan du få en liten uppfattning hur högt upp vi var ;)

Vid vissa vandringstigar hade dom sprängt tunnlar genom berget för att det inte gick att gå runt..
men visst är det som vykort…


På andra ställen kände man att säkerheten inte var den bästa…
med grus och tvärdjupt rakt ner fanns det i alla fall ett litet rep ;)
och JA det är segel, det vita där nere också,
här stupade det bara rakt ned där vi stod..
men vågade inte gå fram närmare då gruset var löst ….och rullade lätt iväg
MEN GRÄNSLÖST VACKERT :)

Jag längtar att komma iväg med min familj att få ta bort all vardag och njuta av lugn, 
och i påsk ska vi ner till Garda igen vara där i 2 v vandra i bergen, 
åka på turer runt i Italien som jag längtar, den underbara naturen och fantastiska maten :)
Vi älskar att hitta dom små platserna där det inte är så mycket turism, 
byar uppe i bergen och byar längst dom små vägarna.

Men Idag är det Fredag och ännu en dag på Rahab,
det var tur att jag gick ned i tiden på jobbet för jag är verkligen helt slut när jag kommer hem..
Men samtidigt är jag rädd när tiden för gruppen är slut
och vi börjar med enskilda samtal o sessioner
Rädd för vad ??
Det är en trygghet att vara där med människor i samma situation, människor du är dig själv med, människor som du kan gråta inför utan att det är ngt som känns konstigt.
Människor som förstår det där med att dölja hur man egentligen mår för att till sist braka.
Köra sitt race.
Tänk att dessa personer blir en trygghet !
Samtidigt så känner man att man sviker på jobbet, Jag vet vad mycket vi har att göra.. och hur dom mår.

Nu ska jag strax åka in mot staden till sjukhuset så jag hoppas att Du som tittar in får en alldeles underbar Fredag

Kärlek och Omtanke till er alla
Tänk på att ett skratt förlänger livet, så umgås med dom som får er att skratta :)

13 kommentarer:

  1. Jag önskar dig en fin fredag också och en skön helg!
    Vilka härliga sommarbilder från Gardasjön och så högt upp du är=)
    Ha inte dåligt samvete för att du lämnar jobbet.
    Ta hand om dig min fina bloggvän. Kram

    SvaraRadera
  2. Det är så vackert i Italien. Gardasjön har jag bara åkt förbi, vi vandrade vid Comosjön men det känns som om naturen är väldigt lika där. Jättefina bilder!
    Tror det viktigaste just nu är att du tänker på DIG SJÄLV! Även om du bryr dig mycket om de andra på jobbet, de har ju ingen glädje av dig om du inte blir frisk och kommer tillbaka. Lyssna på kroppen och gör som den säger. Lättare sagt än gjort, jag vet. Men träna på det, lite i taget. Stor kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Suveräna bilder från Gardasjön - vykort allihopa. Så himla kul att ni ska dit igen till Påsk. Tur är väl att tiden går så fort - snart är ni där:-)

    Önskar dig lycka till med rehaben, även om det blir enskilda samtal nu. Det blir nog bra ska du se. Å ha absolut inget dåligt samvete att du inte kan jobba. Glöm inte - du har bara en hälsa och den ska du vara rädd om. Man kan tyvärr inte köpa en reservhälsa... än.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra bilder ♥
    Ser ut att vara en rogivande plats. Dit skulle jag och min familj behöva åka. Kanske värt att kolla upp?
    Tack för att du finns och delar med dig ♥ Du är så stark som orkar - själv orkar jag inte ens börja nysta i alla möjliga och omöjliga tankar som rör sig i mitt huvud när jag mår som jag gör....
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ååå så vackert det är runt Gardasjön... kan tänka mig att det måste vara rofyllt att vandra omkring där...
    Det måste väl ändå kännas skönt att få vara omsluten av en grupp som delar samma tankar, känslor och mående som dig.. jag minns mina psykologsamtal, det var så skönt att bara ventilera, iaf kände jag så

    Önskar dig en fin fredag och hoppas att rehab gick bra

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Waoooo,så fantastiskt vackra Foton ♥ ...
    Ha det så gott/Kram

    SvaraRadera
  7. Härliga bilder, ser verkligen rogivande ut. :-) Önskar dig en skön Fredag och hoppas det blir en givande session idag. <3 En stor kramizz Laila

    SvaraRadera
  8. Underbart vackra bilder!
    Och jag förstår att ni längtar tillbaka dit.
    Ni kommer få en underbar semester! :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Oj så vackert! Dit vill jag också åka, så kul att ni ska tillbaka dit igen :-)...och som sagt,var rädd om din hälsa...så viktigt!!! Ha en skön helg!
    Varm kram!!

    SvaraRadera
  10. Tittar in och önskar en skön helg!

    Ha inte dåligt samvete för jobbet, det har man allt för mycket!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Garda är så vackert!

    Jag var mest rädd för att säga saker högt i enskilda samtal och behöva ta tag i det jag sa när jag var sönderstressad för några år sedan. Det kändes som en spricka i kristallen... jag kämpade ju att hålla ihop och ihop och hop och började jag ta i saker kändes det som att jag inte kunde hantera det utan att allt skulle brista. Däremot vet jag och visste jag att det inte fanns någon annan väg och det är också bland de bästa jag gjort men det tog lång tid innan jag förstod nyttan med vissa saker.

    Hoppas du känner att din rehab fungerar och är bra för dig. Kram

    SvaraRadera
  12. Underbara Italien, vi har bilat ner två gånger till Sesto Fiorentino och där bor vi på en underbar vingård. På hemvägen stannade vi vid Torri del Benaco och tog ett dopp i underbara Gardasjön. Längtar verkligen tillbaka!
    Tack för fint mottagande till din blogg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne