söndag 29 november 2015

En helg för sig, och en liten mini skyltsöndag..

I fredags var jag på Julbord med Wellnesgruppen (där jag har min salong) 
 och det har jag fått äta upp hela helgen, den försvann lika fort som den kom
Tyvärr helt orkeslös och det var som all kraft bara försvann..
Hade ont i bröstet och kroppen men tänkte att jag ville träffa dom goa personerna som arbetar där :) det var ju ett tag sen och det var ju på 
Djurönäset i skärgården ett fantastiskt mysigt ställe och som ligger ganska nära mig 


När kvällen närmade sig 22 var jag dock helt slut trots endast ett glas vin… 
men jag hade hur kul som helst och det var så värt att få träffa alla :)
Mannen min kom och hämtade mig, 
somnade i bilen direkt och sen var det bara in i säng och sov till 11 dagen efter…. ojoj 
Hela lördagen gick jag som en zombie ..inte kul då sonen var hemma.. 
men  vi pratade och han hjälpte mig med maten min fina lilleman, 
lite adventssaker fick vi upp ändå :)

God efterrätt som barnen fixade med chokladmosse och grädde och bär :)

Så till idag  
Första advent 
Jag hoppas ni fick en mysig sådan, jag hade en betongbricka med guld och silver färgat godis… hmmm det var nästan slut när vi skulle tända ljusen i morse ;) haha
Ni går väl aldrig ifrån tända ljus vänner !! så lätt att glömma !!
Släck alltid då du lämnar rummet...

Lillskruttan bakade pepparkakshus och jag körde lilleman till centralen för han skulle ner till Göteborg igen :(, nu kommer han inte hem förrän jullovet… jag vet inte långt kvar , men det känns som evigheter.

Idag är det ju söndag och faktiskt SKYLTSÖNDAG som jag älskar:)
Det är Finaste BP som förvaltar skyltsöndag vidare
Tack för det  !!!!
 hittar du andra skyltare och hennes underbara blogg 
Eftersom jag inte haft orken att kolla en massa skyltar tar jag dom som kom till mig ;) i helgen...
Skyltsöndag
 ( hittade denna fina på nätet i föra veckan tycker den är suverän att visa hur bra det är med SKYLTSÖNDAG ;) tom. skyltarna visar glädjen ;) den passar väl galant BP ?

Hemma hos mig har vi ett ställe vid vattnet som har det fantastiska namnet 
SOLNEDGÅNGEN
Och det är verkligen vackert..på sommaren 
för nu var det grått molnigt och regnigt och KALLT

Men på Sommaren är det här en fantastisk plats att sitta på kvällen och 
verkligen se solnedgången

Den här skylten är ju så bra och börjar finnas på platser nu,
 först på söder tydligen (mina gamla hemkvarter)
Varning för MOBILZOMBIES, 
kan säga att den behövs snart överallt ;)
(Bild lånad från södermalmstidningen)




Dottern var så söt och tyckte att det här priset var ju inte klokt, hur kunde en hasselnöt kosta 36.90 st ??
Men det visade sig att skylten satt fel för det var ju om man läser ordentligt en påse på 400g som kostade 36.90 ;),
Men är man snabb så är man.. och jag hade nog också hoppat över den texten om jag hade läste först, genom att det bara var lösa hasselnötter som låg där

Sen vill jag göra reklam … jag vet man ska inte men detta är inte sponsrat på ngt sätt, men jag fick ett paket BLUE JAVA från zoega av en vän som sa att det här kaffet var såå gott
och JA det var det, 
jag dricker alltid mitt med mjölk och jag kan säga att det här var riktigt gott starkt
 och bara gör att man vill ha mer :)
Har du provat det ???

Hoppas att ni sötnosar har haft en alldeles underbar Advent !
Min bloggrunda får bli imorgon då mina ögon nu går i kors ;)
Sov gott och en riktig Godnatt till er alla som tittar förbi
PUSS
&



13 kommentarer:

  1. Vilket toppen inlägg, å då tänker jag inte bara på alla suveräna skyltar du och dottern har hittat. Ja, ja, dottern är snart lika bloggskadad som du och jag om man säger så;-)

    Åsså kan jag avslöja för dig (men håll tyst om det;-) att jag letade efter "mobilzombiekylten" på Götgatan i veckan. Frös valda delar av mig i jakten på den, men lyckades inte hitta den. Så tack tjejen att du la upp den. Älskar den nämligen. Den borde sitta ÖVERALLT!

    Blue Java hr jag inte testat. Kör med Nespresso.

    1 000 tack för ett suveränt inlägg, toppen skyltning och länken:-) Love you:-)

    SvaraRadera


  2. Bluetooth Java skall jag köpa nästa gång, bäst för dig att det är gott. :)))

    Fina skyltar!

    Lämnar aldrig ljus är väldigt noga. Branden på Sveavägen idag var otäck. Fick lite rök även in till mig fast fönstren var stängda.

    Ha en fin ny vecka lilla glädjespridare.

    Godnattkram. ❤

    SvaraRadera
  3. Kul att kunna få mysa med vännerna - även när det tar å krafterna.Gott att du inte låter bli att försöka ändå :) Modigt!
    Mysigt nu när man fått pyssla till lite advent hemma. Färg och ljus behövs nu mer än någonsin!
    Mobil-zombie-skylten är verkligen talande! Läskigt sann!

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du mår bättre idag.
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder vid vattnet. Ni verkar bo toppenfint!

    SvaraRadera
  6. Här kör vi med Nespresso till vardags ska vi brygga mycket kaffe är det alltid Zoegas som gäller alla deras sorter är goda men speciellt de mörkrostade. TA hand om dig nu efter din tuffa helg! Många kramar

    SvaraRadera
  7. Mysigt,vackert & gottit ♡ ....
    /Kram fina!

    SvaraRadera
  8. Roligt att träffa vänner och arbetskollegor. Och vilken mumsig efterrätt barnen hade gjort till er!

    Blue java brukar vi köpa när vi är hemma i Helsingborg. Jag gillar den smaken.
    Ha en jättefin måndag
    Kram

    SvaraRadera
  9. Stark av dig att ändå orka med julfirandet med kollegorna! Och förstår att hela lördagen försvann, men bara det att du kom ut, kanske var värt det?!

    Själv har jag inte druckit en kopp kaffe sedan jag hamnade här. Ingen smak för det längre. Tidigare drack jag säkerligen 7-8 koppar per dag. Fast bara på kontoret.

    Önskar dig en fin energifylld dag, där du bara ligger och vilar!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Förstår att du så gärna vill träffa dina vänner även om det sliter. Både ger och tar energi. Hoppas du återhämtat dig lite nu och kan njuta av alla ljus som lyser upp i rusket. Inte långt till jullovet... Själv har jag nedräkning till 31 mars då sonen kommer hem från Argentina. Må så gott du kan!! Kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas att du har piggnat till.
    Mysigt att ha sonen hemma, min kommer inte förrän till jul nu,
    längtar snart ihjäl mig.
    Önskar dig en bra start på veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Vi hade julskyltning här i stan igår...men jag gick aldrig dit, det regnade och blåste så det blev ingen tur till stan...men dina skyltar var ju härliga som vanligt, hihi...tråkigt att du kände dej orkeslös, hoppas du mår bättre idag ;)). Nu hoppas man bara att snön snart infinner sej, så det blir lite julstämning ;).
    Sköt om dej !!
    Stor kram bia

    SvaraRadera
  13. Hoppas att du känner dig piggare idag <3 kändes som en behövlig sovmorgon även om sonen var hemma..
    Haha mobilskylten, den var bra :-)

    Vi hade adventsfika med svärföräldrarna igår då de kom och lämnade barnen som sovit där för vi var iväg på julbord....
    Jag älskar Zoegas och just detta är en av favoriterna

    Ha en fin dag
    Kramar Sandra

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne