måndag 9 november 2015

Det finns massor att vara Tacksam för !

Bättre sent än aldrig men
Att varje Måndag stanna upp har verkligen gjort så mycket för mig,
Se att man faktiskt har så mycket att vara glad för, både små som stora saker,
Det gäller att aldrig ta något/någon för givet..
Inte ens sitt eget liv...
Att tänka tillbaka, reflektera om vad som gav mig extra Värme och energi veckan innan 
gör att jag stannar upp och är här och nu istället för att rusa på som jag brukar..

Så Tack finaste  EVA för inspirationen och uppstart av det här !! 
( hennes fina Tacksamhets-tekopp)

Mina ljusglimtar från förra veckan, som jag ser tillbaka på med värme & tacksamhet är
  • Mina underbara Grannar, vi skärgårdstanter kan prata vi ❤️ Och dricka gott bubbel o vin ;)
  • Intressanta diskussioner
  • ❤️ Omtanke
  • Krypa ner i ett varmt bad när kroppen gör ont 
  • Mediciner 
  • Tak över huvudet när det regnar
  • Vänner som verkligen menar det när dom undrar hur jag mår och orkar lyssna på mitt gnäll , om min kropp ❤️ Ibland är det bara skönt att få ut allt
  • Bloggvänner som får mig att skratta, tänka till, reflektera, och vilja Krama Om
  • Rehab med en underbar givande grupp 
  • Bra Tankar
  • Kaffe på morgonen
  • Värme från kaminen 
  • Chokladbitarna till kaffet
  • Mindfullness varje kväll innan jag somnar 

Vilka var dina ljusglimtarförra veckan ??
Vill du vara med att dela din Tacksamhet över gångna veckan eller bara läsa vad andra har skrivit… 
❤️ ❤️ ❤️
Jag hoppas ni sötnosar som tittar förbi haft en härlig start på veckan,
Ta hand om er och nära och kära, livet är för skört för att inte ta vara på det.
❤️ ❤️ ❤️
Pussar till er finaste bloggvänner

10 kommentarer:

  1. Härligt med ljusglimtar, behöver jag tänka på idag då det varit lite down måndag... Hoppas du haft en bra dag, kram

    SvaraRadera
  2. I din fina tacksamhetslista fastar jag helt och hållet på mn enda totalt miljöovänliga last nämlingen "Krypa ner i ett varmt bad när kroppen gör ont". Å det gör jag varje kväll faktiskt. I deserve it because I'm worth it. Så det så:-)

    Underbart att du också gör det:-))))))))))

    SvaraRadera
  3. En härlig tacksamhetslista! Blir nyfiken på mindfullness?
    Ha en fortsatt bra vecka! Kram!

    SvaraRadera
  4. Vilken fin lista! Gillar också texten du lagt ut!
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  5. Supersmart med en tacksamhetslista! Man blir påmind på ett helt annat sätt! Det ska jag komma ihåg! :)

    SvaraRadera
  6. Fin lista :) som varje vecka! Den här veckan fastnar jag speciellt för Omtanke!
    Önskar dig en fin ny vecka!

    SvaraRadera
  7. Många bra grejer som vanligt på din lista. Vänner som lyssnar är fantastiskt! Jag fick mig en riktig tankeställare av en vän igår som jag kommer att skriva om idag.
    Kram fina ❤

    SvaraRadera
  8. Sååå ❤️ ....
    /Kram fina du & ha en underbar dag!

    SvaraRadera
  9. Tack sötnosar för era fina kommentarer ❤️
    Sanna

    SvaraRadera
  10. Varma badet är det bästa som finns. Kännsla på hög nivå :)

    SvaraRadera

♥ Det värmer att Du tar dig tiden att lämna ett meddelande ♥
Kram Susanne